0

ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه ممکن شد ؛ معوقات یارانه چه زمانی پرداخت می‌شود؟

ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه ممکن شد ؛ معوقات یارانه چه زمانی پرداخت می‌شود؟
بازدید 253


با توجه به حذف تعداد زیادی از افراد از فهرست یارانه بگیران، حالا امکان ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه برای افرادی که تا اردیبهشت امسال یارانه می‌گرفتند میسر شده است.

با اعلام وزارت رفاه، همه کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه می‌گرفتند و با شرایط جدید حذف شده‌اند برای بار دوم امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی را دارند.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

بیشتر بخوانید: زمان واریز معوقات یارانه معترضان مشخص شد

امکان ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه

با توجه به بررسی‌های انجام شده و تعیین تکلیف اعتراضات و درخواست‌های جدید،‌ همچنان برخی از معترضان و متقاضیان یارانه نقدی فرصت دارند تا برای ثبت‌نام یا اعلام اعتراض به حذف یارانه خود از طریق سامانه‌های اعلامی اقدام کنند.

حدود 2 ماه از اقدام دولت برای تغییر پرداخت یارانه نقدی گذشته به نحوی که از 19 اردیبهشت اولین پرداخت یارانه با مبلغ جدید آغاز شد و یارانه‌های نقدی 45 هزار و 500 تومانی و همچنین یارانه معیشتی 55 تا 205 هزار تومانی که پیش از آن واریز می‌شد به پایان کار خود رسید.

ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه ممکن شد ؛ معوقات یارانه چه زمانی پرداخت می‌شود؟

در وضعیت جدید اما پرداخت یارانه برای 78 میلیون ایرانی بر اساس 9 دهک در دستور کار قرار گرفت، به این ترتیب که سه دهک اول یارانه 400 هزارتومانی و شش دهک بعدی یارانه 300 هزارتومانی دریافت می‌کردند و حدود 6 میلیون نفر هم به عنوان دهم از دریافت یارانه کنار رفتند.

با توجه به حذف 6 میلیون نفر و اعتراضاتی که نسبت به دهک‌بندی‌ها وجود دارد، اخیرا وزارت رفاه سامانه hemayat.mcls.gov.ir را معرفی کرده تا تنها افرادی که تا اردیبهشت امسال یارانه می‌گرفتند، امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی داشته باشند. در ادامه نیز به حساب همه افرادی که اعتراض کرده بودند یک مرحله یارانه 300 هزار تومانی مشروط و غیر قابل برداشت واریز شد تا درخواست‌ها بررسی شود.

علاوه بر این و با انجام بررسی‌ها، در 20 تیر 1401 برای کسانی که اعتراض کرده بودند و بعد از بررسی در دهک‌های 9 گانه مشمول یارانه جای گرفتند، یارانه تیر واریز شد و دو یارانه معوقه اردیبهشت و خرداد نیز قرار است واریز شود.

اما همچنان همه چیز پایان نیافته و کسانی که یارانه‌شان در اردیبهشت قطع شده،‌ این امکان را دارند که درخواست بازبینی جدیدی برای بررسی ثبت کنند.

از سوی دیگر و بنابر قانون بودجه امسال،‌ از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری ثبت نام جاماندگان یارانه که به هر دلیلی از قبل یارانه دریافت نمی‌کردند اغاز شد و بعد از بررسی وضعیت این افراد، مقرر شد برای کسانی که در دهک‌های 9 گانه جا گرفتند، یارانه تیر به همراه دو یارانه معوقه اردیبهشت و خرداد واریز شود که احتمالا باید طی روزهای آتی پرداخت شود.

باید توجه داشت که ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

برای ثبت نام توجه کنید که حتما در اختیار داشتن شماره تلفن همراه متعلق به سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولید و شماره شبای بانکی متعلق به او ضروری است.

افراد می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را با شماره تلفن همراه به‌نام خود، شماره‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکان ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه چیست؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید