0

تیک تاک با پذیرش سازوکار امنیتی جدید در برابر اروپا تسلیم شد

تیک تاک با پذیرش سازوکار امنیتی جدید در برابر اروپا تسلیم شد
بازدید 88


در پی فشارها بر شبکه اجتماعی «تیک تاک» در اتحادیه اروپا و آمریکا این شرکت در اطلاعیه‌ای خبر از پذیرش سازوکار امنیتی جهت تامین امنیت داده‌ها در اروپا داد.

طبق گزارشی از یورونیوز، پس از اعلام ممنوعیت استفاده از تیک تاک بر روی تلفن‌های همراه کارکنان پارلمان، کمیسیون و شورای اتحادیه اروپا، «تیک تاک» اعلام کرد که از سال جاری اقدامات لازم برای ذخیره داده‌های کاربران اروپایی به صورت محلی را شروع خواهد کرد و این روند در سال 2024 نیز تداوم خواهد داشت.

ماجرای این تصمیم برای پذیرش سازوکار امنیتی اتحادیه اروپا، به یکی از نگرانی‌های کشورهای غربی درباره فراهم‌سازی امکان دسترسی دولت چین به داده‌های کاربران و در پی آن تهدید احتمالی امنیت ملی این کشورها از طرف تیک‌تاک باز می‌گردد. چالش‌های حال‌حاضر بر سر تیک تاک یادآور شرایط مشابه شرکت چینی تولیدکننده گوشی هوشمند طی سال‌های گذشته است.

بیشتر بخوانید: ترکیه هم تیک تاک را جریمه کرد ؛ اپلیکیشن محبوب چینی در سراشیبی سقوط!

پذیرش سازوکار امنیتی از طرف تیک تاک

درحال‌حاضر این پلتفرم اشتراک‌گذاری فیلم‌های کوتاه تائید کرده است که دو مرکز داده‌ها را در ایرلند و نروژ احداث خواهد کرد. همچنین تیک تاک در آمریکا هم دیدگاه مشابهی را مدنظر قرار داده تا در مسیر کاهش فشار منتقدان گام بردارد.

این اقدامات در حالی رقم خورده که کاخ‌سفید روز چهارشنبه اعلام داشت که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از اعطای اختیارات جدید به دولت جهت مقابله با تیک تاک پشتیبانی می‌کند.

پذیرش سازوکار امنیتی

جمعی از سناتورهای آمریکایی نیز طرحی را جهت توانایی دولت این کشور برای اعلام ممنوعیت فعالیت تیک تاک و دیگر شرکت‌های عرصه فناوری در صورت استقرار آن‌ها در خارج از ایالات متحده پیشنهاد کرده‌اند.

مطابق با این طرح وزارت تجارت آمریکا چنانچه فعالیت این شرکت‌ها را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور بداند امکان اعلام ممنوعیت فعالیت آن‌ها را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پذیرش سازوکار امنیتی اتحادیه اروپا از طرف تیک تاک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید