0

تکنولوژی تراشه های 3 نانومتری TSMC از اوایل 2023 قابل بهره‌برداری است

تکنولوژی تراشه های 3 نانومتری TSMC از اوایل 2023 قابل بهره‌برداری است
بازدید 74


تراشه های 3 نانومتری TSMC از اوایل سال 2023 کار خود را آغاز می‌کنند. این کمپانی همچنین از توسعه تکنولوژی تراشه‌های 2 نانومتری در آینده نزدیک خبر داد.

کمپانی تایوانی TSMC، روز پنجشنبه سمپوزیوم فناوری TSMC 2022 خود را آغاز کرد. این کمپانی در رویداد خود، اطلاعاتی از جدول زمانی توسعه تراشه و همچنین برنامه‌های آینده خود را به اشتراک گذاشت.

مستر بلیط

جدول زمانی نشان می‌دهد که این کمپانی تایوانی، تراشه‌های 3 نانومتری (N3) پیشرو خود را در نیمه دوم سال 2022 معرفی خواهد کرد. TSMC همچنین قصد دارد تکنولوژی تراشه‌های 2 نانومتری را در سال 2025 معرفی کند. فناوری‌های جدید برای ساخت CPU و GPU‌های پیشرفته و همچنین SoCها استفاده می‌شوند.

تکنولوژی تراشه های 3 نانومتری TSMC

نودهای 3 نانومتری در مجموع در پنج نود کلاس 3 نانومتری به نام‌های N3E ،N3P ،N3S و N3X عرضه خواهند شد. TSMC مدعی است که این مدل‌های نود N3، پردازش بهبودیافته، عملکرد بالاتر، افزایش تراکم ترانزیستور و ولتاژهای افزایش‌یافته را برای برنامه‌هایی که به توان بالاتری نیاز دارند ارائه می‌دهد.

تکنولوژی تراشه های 3 نانومتری TSMC از اوایل 2023 قابل بهره‌برداری است

همه این فناوری‌ها از نوآوری معماری اختصاصی FINFLEX TSMC برخوردار هستند که دست طراحان تراشه را باز می‌گذارد تا بتوانند عملکرد، مصرف انرژی و هزینه‌های تراشه‌ها را دقیقا بهینه‌سازی کنند.

خبرگزاری AnandTech اشاره کرده است که N3 برای برندهایی مانند اپل ساخته شده است که می‌توانند از افزایش عملکرد، قدرت و PPA ارائه شده توسط نودهای پیشرو استفاده کنند.

اما درباره N2 باید گفت که پیشرفت قابل توجهی نسبت به N3 ارائه خواهد کرد که از جمله آنها می‌توان به افزایش سرعت 10 تا 15 درصدی با همان میزان مصرف یا کاهش 25 تا 30 درصدی مصرف با همان سرعت قبلی اشاره کرد.

N2 از تکنولوژی GAAFETها (ترانزیستورهای اثر میدانی همه جانبه) برخوردار هستند تا عملکرد و بهره‌وری انرژی به بهترین شکل، ارائه شود.

انتظار می‌رود اولین تراشه‌های N3 در ماه‌های آینده وارد تولید شوند و در سه ماهه اول 2023 به بهره‌برداری برسند. N2 قرار است در سال 2025 تولید شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تکنولوژی تراشه های 3 نانومتری TSMC چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید