0

توییت جنجالی اکانت رسمی وزارت خارجه روسیه ؛ خلیج عربی به جای خلیج فارس!

توییت جنجالی اکانت رسمی وزارت خارجه روسیه ؛ خلیج عربی به جای خلیج فارس!
بازدید 59


توییت جنجالی اکانت رسمی وزارت خارجه روسیه بحثی جدید بوجود آورد. خلیج فارسی که سهوا یا عمدا خلیج عربی توصیف شده است. آیا مسئولان پاسخ خواهند داد؟

توییت جنجالی اکانت رسمی وزارت خارجه روسیه نشان از بی‌حرمتی روس‌ها به کشور ایران دارد. وزارت خارجه روسیه در اقدامی بحث‌برانگیز در توییتی از نام جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کرده است و باید دید آیا مسئولین ما پاسخی به روس‌ها می‌دهند!

بیشتر بخوانید: قطار لاکچری و فوق امنیتی رئیس جمهور روسیه را ببینید [+عکس]

توییت جنجالی اکانت رسمی وزارت خارجه روسیه

پس از حمایت جنجال‌برانگیز روسیه از ادعای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس، استفاده اکانت رسمی وزارت خارجه روسیه به عربی از واژه جعلی «خلیج عربی»، با اعتراض کاربران ایرانی در فضای مجازی مواجه شده است.

توییت جنجالی اکانت رسمی وزارت خارجه روسیه

هفته گذشته وزیران خارجه روسیه و شش کشور حوزه خلیج فارس در نشست مشترکی در مسکو اعلام کردند که حامی «ابتکارات امارات متحده عربی و کوشش‌های آن در دستیابی به راه‌حلی صلح‌آمیز در خصوص سه جزیره…از طریق مذاکرات دو جانبه با دیوان بین‌المللی دادگستری هستند».

مواضع مسکو در شرایطی اتخاذ شده که جمهوری اسلامی ایران از آغاز حمله روسیه به اوکراین به حامی تسلیحاتی این کشور در این جنگ تبدیل شده و به این دلیل هدف انتقادهای شدید و تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

در واکنش به موضع روسیه درباره مالکیت جزایر سه‌گانه ایران، وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در توئیتی در واکنش به موضع روسیه و امیرنشین‌های خلیج فارس در خصوص جزایر سه‌گانه ایران نوشته بود:

«بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم».

با این حال، عدم استفاده از نام روسیه در این توییت «حسین امیرعبداللهیان»، انتقادهایی را در پی داشت. ساعاتی پیش از آن، وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که سفیر روسیه در تهران را در ارتباط با موضع اخیر مسکو، «احضار» و «اعتراض رسمی» ایران را به او ابلاغ کرده است.

«علی‌اکبر ولایتی»، مشاور رهبری و وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی، در مقاله‌ای در خصوص «ضرورت هوشیاری» همه طرف‌ها در منطقه در خصوص آینده قفقاز و «توطئه ناتو»، بیانیه اخیر مسکو و شش امیرنشین خلیج فارس را حاوی یک «نکته مهم» و در ضمن «تأسف‌بار» دانست. ولایتی نوشته بود:

روس‌ها «گمان می‌کنند که با تأیید چنین ادعای نامربوطی، در آینده روابط اقتصادی خوبی با امارات خواهند داشت».

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در انتقادی تند ایستادن مسکو در کنار امیرنشین‌های خلیج فارس در ارتباط با جزایر سه‌گانه را نکوهش کرد و آن را «ادامه بازی پوتین با منافع ملی ایران» خواند.

توییت جنجالی اکانت رسمی وزارت خارجه روسیه

فلاحت پیشه گفته بود بعید نیست زمانی که ولادیمیر پوتین ناچار به تنش‌زدایی با ناتو شود، ایران شاهد «خیانت بزرگ‌تر روس‌ها» باشد. با این حال روزنامه دولتی ایران با «عجولانه» خواندن واکنش‌ها به مواضع روسیه، نوشته بود «سفیر امارات باید احضار می شد نه سفیر روسیه». حال باید دید جدیدترین موضع روس‌ها چطور لاپوشانی و توجیه می‌شود!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توییت جنجالی اکانت رسمی وزارت خارجه روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید