0

تولید پهپادهای ترکیه‌ای در اوکراین ؛ پاسخی به همکاری ایران و روسیه در تولید پهپاد!

تولید پهپادهای ترکیه‌ای در اوکراین ؛ پاسخی به همکاری ایران و روسیه در تولید پهپاد!
بازدید 18

[ad_1]

کی‌یف از توافق با کشور ترکیه به‌منظور تولید پهپادهای ترکیه‌ای در اوکراین پرده برداشته و ظاهراً این توافق روز جمعه با حضور مقامات ارشد دو کشور انجام شده است.

در همین راستا، «الکساندر کامیشین»، وزیر صنایع استراتژیک اوکراین از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان کی‌یف و آنکارا جهت توسعه و تولید پهپادهای ترکیه‌ای در اوکراین خبر داد. کامیشین در کانال خود در تلگرام بیان داشت: «تفاهم نامه‌ای با وزارت صنعت و فناوری ترکیه در خصوص توسعه تولید پهپاد در اوکراین امضا شد.»

بیشتر بخوانید: ترکیه جت جنگنده TF-X و پهپاد Anka-3 را رونمایی کرد [+فیلم]

تولید پهپادهای ترکیه‌ای در اوکراین

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از ایسنا، در این زمینه نیز زلنسکی روز جمعه وارد ترکیه شده و در آنجا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به گفت‌وگو پرداخته است.

پیش از این گزارش نیز اعلام شده بود که شرکت «بایکار» برنامه آغاز تولید پهپادهای رزمی Bayraktar TB2 و Bayraktar Akinci در سال 2025 در اوکراین را در سر دارد.

تولید پهپادهای ترکیه‌ای در اوکراین

همچنین سفیر اوکراین در ترکیه در آگوست 2022 نیز خبر داد که شرکت ترکی Baykar کارخانه تولید پهپادهای Bayraktar را در اوکراین احداث خواهد کرد و به همین دلیل یک قطعه زمین جهت این کار در کی‌یف خریداری کرده است.

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین و با توجه به استفاده گسترده نیروهای روس از پهپادهای ایرانی، مقامات اوکراینی در اقدامی متقابل به ترکیه به عنوان یکی دیگر از قدرت‌های پهپادی جهان برای مقابله رو آوردند. چندی پیش از این نیز خبر از احداث کارخانه تولید پهپادهای ایرانی در روسیه رسید و به نظر اقدام همکاری ترکیه و اوکراین در تولید پهپاد نیز پاسخی به آن اقدام است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تولید پهپادهای ترکیه‌ای در اوکراین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید