0

توقف برخی پروژه‌های مهم متا در نتیجه تداوم بحران مالی ؛ این زاکربرگ کلافه!

توقف برخی پروژه‌های مهم متا در نتیجه تداوم بحران مالی ؛ این زاکربرگ کلافه!
بازدید 75


احتمالاً استقبال کم فروغ کاربران و تدام بحران مالی باعث توقف برخی پروژه‌های مهم متا از جمله محصولات هوشمند پروژه پورتال می‌شود.

پروژه پورتال در سال 2018 رونمایی شد و متا از آن زمان تا به امروز مدل‌های جدیدی از محصولات هوشمند پورتال را رونمایی کرده از جمله پورتال Go که سال پیش معرفی شد. بیشتر دستگاه‌های پورتال در جلب توجه کاربران ناکام ماندند و نگرانی اصلی کاربران برای خرید این محصولات، بحث حریم خصوصی بود.

از طرفی این محصولات با رقبای بزرگی مثل آمازون اکو روبرو هستند. ظاهراً حالا بعد از گذشت 5 سال متا بالاخره از پروژه پورتال دست کشیده و قرار نیست به زودی از سخت‌افزارهای هوشمند جدیدی رونمایی کند.

بیشتر بخوانید: زاکربرگ معتقد است که هوشمندانه‌تر از ایلان ماسک تعدیل نیروی متا را انجام داده است!

علت توقف برخی پروژه‌های مهم متا

طبق تازه‌ترین اخبار منتشر شده در سایت‌های خبری، متا قصد دارد فروش محصولات پورتال را به صورت کامل متوقف کند. علاوه بر تغییر استراتژی متا، این شرکت این هفته اعلام کرد که قصد دارد 11000 کارمندش را اخراج کند. طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، کاهش بودجه بعضی از پروژه‌ها مثل پورتال هم جزء برنامه‌های متا است.

توقف برخی پروژه‌های مهم متا

رویترز اعلام کرده که علاوه بر پورتال، متا کار روی پروژه ساعت‌های هوشمند خودش را هم متوقف کرده است. البته این محصولات متا هم با استقبال گرمی روبرو نشده بودند و حتی خیلی از کاربران فراموش کرده‌اند که متا چنین محصولاتی دارد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های دستگاه‌های پروژه پورتال، امکان برقراری ارتباط با دیگران از طریق پیام‌رسان فیسبوک یا واتساپ بود. این دستگاه‌ها قابلیت پشتیبانی از دستیار هوشمند الکسای آمازون را هم داشتند. کیفیت تماس ویدیویی با محصولات پورتال خیلی خوب چون دوربین باکیفیتی داشتند. با وجود اینکه نظر اولیه خریداران نسبت به این محصولات خوب بود، کم کم نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی مطرح شد و همین موضوع باعث کاهش فروش محصولات پروژه پورتال شد.

متا هنوز درباره این موضوع اظهار نظر نکرده و این احتمال وجود دارد که این پروژه ادامه پیدا کند. اما با توجه به وجود محصولات موفق بی‌شمار در بازار، بعید نیست که خیلی از کاربران به دنبال محصولات مطمئن‌تر با سابقه بهتر باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقف برخی پروژه‌های مهم متا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: xda-developers

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید