0

توسعه یک قاشق هوشمند که طعم غذا را بهبود می‌دهد

توسعه یک قاشق هوشمند که طعم غذا را بهبود می‌دهد
بازدید 35


اخیراً یک قاشق هوشمند دارای الکترودی مخصوص جهت ارتقا طعم غذا در دهان با ارسال پالسی به پرزهای چشایی زبان از سوی یک استارت‌آپ ابداع شده است.

طبق گزارشی از نیواطلس، یک قاشق هوشمند «اسپون تک» (SpoonTEK) به عنوان یک جایگزین سالم‌تر برای بهبود مزه و طعم غذا ابداع شده است. بنابراین شاید دیگر لزومی به افزودن نمک یا شکر از سوی افراد به غذای خود نباشد، زیرا این تکنولوژی با ارسال پالسی بی‌خطر به پرزهای چشایی کاربر طعم غذاها را ارتقا می‌بخشد.

این قاشق هوشمند کار استارت آپی با همان نام اسپون‌تک بوده که از یک باتری و قطعات الکترونیکی از جمله 2 الکترود یکی زیر دسته آن و دیگری در بخش فرورفتگی تشکیل شده است. البته این قاشق هم درست به مانند مدل‌های غیر هوشمند جهت استفاده از غذاهای آب‌دار مانند سوپ، ماست یا بستنی مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: دستکش هوشمند BrailleWear برای آموزش خط بریل به نابینایان معرفی شد

نحوه کارکرد قاشق هوشمند

به منظور استفاده از این گجت صرفاً کاربر باید یک انگشتش را روی الکترود دسته قاشق نگه دارد و از سوی دیگر غذای موجود در محل قرارگیری غذا نیز با الکترود در تماس خواهد بود. پس از اینکه فرد قاشق را به سمت دهان می‌برد، در واقع فرایند یک مدار الکتریکی را کامل کرده که در جریان این عملیات پالس‌ها از قاشق به غذا و به زبان منتقل خواهند شد. در کنار این موارد یک چراغ ال ای دی روی قاشق نیز اجرای کامل فرایند را نشان می‌دهد.

قاشق هوشمند

لازم به تاکید است که دستگاه مذکور برای استفاده افرادی که دستگاه‌های پزشکی الکتریکی مانند ضربان‌سنج قلب در بدنشان قرار دارد یا در معرض خطر تشنج بوده، اصلاً توصیه نمی‌شود و در واقع استفاده از آن برای این افراد مناسب نیست.

طبق اعلام طراحان، در نهایت فرایند عملیاتی این قاشق پرزهای چشایی زبان به طور ملایم تحریک خواهند شد و موقتاً باعث ارتقای حس چشایی مصرف‌کننده خواهند شد. البته این گجت بسیار عجیب هم نبوده زیرا پیش‌تر نیز مورد ابداع محققان بوده است. در گذشته چنین تکنولوژی در چوب‌های غذاخوری چینی که باعث افزایش طعم غذا بودند، دیده شده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت قاشق هوشمند جهت بهبود مزه غذاها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید