0

توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی ؛ آغازی بر پایان کارت سوخت!

توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی ؛ آغازی بر پایان کارت سوخت!
بازدید 24

[ad_1]

توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی به‌زودی در پایتخت آغاز خواهد شد. با اجرای این طرح احتمال می‌رود که کارت سوخت به کلی حذف شود!

محمد صادقی مدیر سامانه هوشمند سوخت در خبری اعلام کرده است که طرح توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی به‌زودی در شهر تهران آغاز خواهد شد. اما با وجود اینکه در چند وقت اخیر، اخبار زیادی در حوزه فرآورده‌های نفتی به‌خصوص بنزین منتشر شده است، شایعاتی پدید آمده که می‌گویند، آغاز طرح یاد شده به احتمال زیاد با هدف حذف کارت سوخت انجام خواهد شد.

البته شاید این فرضیه تا حدی صحیح باشد؛ زیرا یکی‌از اصلی‌ترین مشکلات دولت برای تأمین کارت سوخت خودروهای جدید یا صدور کارت سوخت المثنی، عدم وجود تراشه است که به دلیل تحریم‌های صورت گرقته نمی‌توان به کشور وارد کرد.

بیشتر بخوانید: جمع‌آوری کارت سوخت اضطراری جایگاه‌ها امکان‌پذیر نیست و انجام نمی‌شود!

توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی به‌زودی آغاز خواهد شد

بنابر اعلام نظر مدیر سامانه هوشمند سوخت، طرح توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی به‌صورت آزمایشی در تهران اجرا خواهد شد. به گفته او:

درصورت موفقیت‌آمیزبودن مراحل آزمایشی و صدور مجوزها، در مرحله نخست این طرح، توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی آغاز خواهد شد. این طرح ابتدا در قالب یک جایگاه سوخت اجرا خواهد شد.

از ابتدای دور جدید سهمیه‌بندی سوخت، یعنی آبان 98، توزیع بنزین سوپر تنها با کارت آزاد انجام می‌شود. بنابراین در شرایطی که کارت سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری شده، دسترسی به بنزین سوپر سخت‌تر از گذشته شده است. طرح انتقال بنزین به کارت بانکی نیز راه‌حلی برای این مشکل خواهد بود.

توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی به‌زودی آغاز خواهد شد

مدیر سامانه هوشمند سوخت دراین‌باره گفت: «برای استفاده از کارت بانکی در توزیع سوخت نیاز به اتصال به شبکه شتاب وجود ندارد. بنابراین افرادی که کارت بانکی دارند، مانند طرح هدفمندی یارانه‌ها یک شماره‌حساب در دسترس به‌عنوان کارت سوخت معرفی می‌کنند.»

اجرای طرح توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی، موجب شده است تا بار دیگر گمانه‌زنی‌ها مبنی بر حذف کامل کارت سوخت قوت یابند. برخی رسانه‌های داخلی این اقدام را گامی در جهت حذف کارت سوخت و جایگزینی آن با کارت بانکی دانسته‌اند؛ موضوعی که در دیگر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب داشته است.

مدیران وزارت نفت و سامانه هوشمند سوخت تاکنون نسبت به این مسئله واکنش نداشته‌اند. بااین‌حال، اقدامات اخیر وقوع چنین تصمیمی را محتمل نشان می‌دهد. اخیراً نحوه دریافت کارت سوخت خودروهای صفرکیلومتر نیز تغییر کرده است. مالکین این خودروها بایستی پس از تحویل خودرو، به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند و درخواست صدور کارت سوخت ارائه دهند.

مشکلات در توزیع کارت سوخت نیز همچنان ادامه دارد و نهادهای مختلف درگیر در این موضوع، به پاسکاری این معضل مشغول هستند. بنابراین بعید نیست در آینده‌ای نزدیک یا دور، کارت سوخت به‌طور کامل از چرخه توزیع بنزین حذف شود و کارت بانکی هر مالک خودرو جایگزین آن باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احتمال حذف کارت سوخت با توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید