0

تور گردشگری با ماشین شخصی در قم ممنوع شد

تور گردشگری با ماشین شخصی در قم ممنوع شد
بازدید 24


وزارت میراث فرهنگی هرگونه تور گردشگری با ماشین شخصی در قم را ممنوع اعلام کرد. طبق این خبر، آفرودبازان باید شهری دیگر را برای تفریحات خود انتخاب کنند.

براساس اطلاعیه رسمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، هرگونه تور گردشگری با ماشین شخصی در قم ممنوع است. اما شاید این خبر برای برخی افراد گنگ باشد و علت این موضوع را متوجه نشوند. براین اساس، گفته شده که منظور از ممنوعیت تور گردشگری در این استان، ممنوعیت حضور آفرودبازان و تفریحات این‌چنینی در بیابان‌های اطراف قم است.

آنطور که گزارش شده است، برخی از این تورها اقدام به ایجاد بسترهای تفریحی خارج از عرف و تورهای خلاف کرده‌اند که با قوانین جمهوری اسلامی و به خصوص استان قم سازگاری ندارد.

بیشتر بخوانید: قوانین جدید فعالیت اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری ؛ ممنوعیت تبلیغ مهاجرت!

تور گردشگری با ماشین شخصی در قم ممنوع شد

در بخشنامه‌ای که به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافری و گردشگری استان قم ارسال شده آمده است که «با توجه به گزارش‌های دریافتی از برگزاری تورهای خلاف ضوابط و مقررات جاری توسط تعدادی از دفاتر» این تصمیم گرفته شده است.

در این بخشنامه به مورد مشخصی اشاره نشده است اما گفته می‌شود که منظور از این ممنوعیت برگزاری تورهای بیابان‌نوردی و بیراهه‌نوردی (آف‌رود) است که در آن شهروندان معمولاً از خودروهای شاسی‌بلند استفاده می‌کنند.

کویرهای قم از جاذبه‌های گردشگری آن استان به شمار می‌رود و در سالهای گذشته و رونق ایرانگردی میان جوانان، تورهای آفرود به تپه‌ و رمل‌های ماسه‌ای پرطرفدار شده است.

تور گردشگری با ماشین شخصی در قم ممنوع شد

پیشتر هم اداره گردشگری شهرستان شاهرود در تصمیم مشابهی «ورود خودروهای آفرود و تورهای گردشگری غیرمجاز بدون هماهنگی با مراجع قضایی به جنگل ابر در محدوده این شهرستان را ممنوع اعلام کرد.»

رئیس میراث فرهنگی شاهرود ۷ تیر اعلام کرد که این تصمیم «به منظور پیشگیری از آسیب‌های بیشتر به محیط‌زیست این ناحیه و همچنین جلوگیری از معضلات اجتماعی» اتخاذ شده است.

مقام‌های گردشگری ایران در سال‌های اخیر و به ویژه امسال برای تورها و گردشگران به دلایل مختلف از جمله حجاب محدودیت‌های زیادی اعمال کرده‌اند و در ده‌ها مورد اقامتگاه‌های گردشگری را پلمب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوع شدن برگزاری تور گردشگری با ماشین شخصی در قم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید