0

تهران امسال میزبان گوگل سامر کد خواهد بود

تهران امسال میزبان گوگل سامر کد خواهد بود
بازدید 225


رویداد سامر کد گوگل تابستان امسال به همت باشگاه پژوهشگران جوان، نخبگان و گروه علمی پژوهشی آورکلاک برای نخستین بار در کشور در سطح ملی برگزار خواهد شد.

گوگل سامر کد امسال تحت عنوان تهران سامر کد، در مرداد ماه امسال در سطح ملی در مرکز نوآوری و شتابدهی دیهیم برگزار می‌شود. این نخستین بوت کمپ آموزشی استاندارد گوگل به شمار می‌رود که با رایزنی‌های صورت گرفته در کشور در حال برگزاری است.

مستر بلیط

بوت کمپ آموزشی، صرفا عنوان بوت کمپ آموزشی را ندارد؛ بلکه تحت استاندارد و اصول برگزاری بوت کمپ‌های آموزشی، به مدت 3 شبانه روز در مرکز فناورانه‌ی دیهیم، پذیرای تمامی علاقه‌مندان حوزه‌ی علوم امنیت سایبری، شبکه و برنامه نویسی است.

تهران سامر کد با هدف تمرکز زدایی از کلان شهرها، از علاقه‌مندان در سراسر کشور دعوت می‌کند که در این رویداد شرکت کنند. تهران سامر کد دوره‌ای است که با بالاترین سطح استاندارد آموزشی برگزار می‌شود و امکان اسکان برای شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های کشور را فراهم کرده است. 

بنیانِ تهران سامر کد بر محور دانش و تجربه است

دکتر پیریایی مسئول و سخنگوی باشگاه پژوهشگران در رابطه با هدف برگزاری این دوره‌ی ویژه در سطح ملی بیان کرد: «هدف از برگزاری رویدادهای عام‌المنفعه در این سطح، به‌روزرسانی سطح مهارتی و کمک به مسیر توسعه فردی در سال تولید دانش بنیان است که تهران سامر کد با پیگیری‌های صورت گرفته در صدد رفع این نیاز طراحی شده و میزبان علاقه‌مندان در سطح ملی خواهد بود.»

تهران امسال میزبان گوگل سامر کد خواهد بود

تهران سامر کد در دو بخش کمپ آموزشی و تورنمنت امنیت سایبری و برنامه‌نویسی برگزار می‌شود. در بخش بوت کمپ آموزشی مباحث علوم امنیت سایبری، شبکه و برنامه‌نویسی توسط مدرسان بین المللی تدریس خواهد شد.

در بخش رقابتی تهران سامر کد شاهد برگزاری ماراتن امنیت سایبری خواهیم بود. رقابتی جذاب که توسط مرکز افتای ریاست جمهوری نیز حمایت شده است؛ رقابتی متفاوت نسبت به تمامی مسابقات فتح پرچم که تا به حال برگزار گردیده.

بنیانِ تهران سامر کد بر محور دانش و تجربه است

 طراحی سناریوهای آموزشی و رقابتی رویداد تهران سامر کد توسط بهزاد قاسمی، بنیان‌گذار گروه علمی پژوهشی آورکلاک و تیم ایشان انجام شده است. تیم برگزار کننده تهران سامرکد بیش از یک دهه در راستای ارتقای امنیت سایبری بر روی پروژه‌های متن-باز همچون سیستم عامل امنیتی پَروت لینوکس مشارکت داشته است.

بهزاد قاسمی به عنوان طراح و بنیان‌گذار تهران سامر کد و ناظر مستقیم کنسرسیوم بین‌المللی مرکز صدور گواهی‌نامه‌های امنیتی و از مدرسین این رویداد، داستان رقابت متفاوتی را برای این تورنومنت طراحی کرده است.

برخلاف تمامی مسابقات فتح پرچم و امنیت سایبری که صرفا محدود به پیدا کردن ضعف‌های امنیتی سامانه است، در تهران سامر کد کاپ شرکت کنندگان علاوه بر یافتن حفره‌های امنیتی باید به‌دنبال راهکاری برای رفع این حفره‌ها و توسعه وصله‌های امنیتی باشند؛ اما این پایان ماجرا نخواهد بود! برگزیدگان این ماراتن از جایزه 2000 دلاری این رقابت نیز بهره‌مند خواهند شد.

در این رقابت هکرهای واقعی برنده خواهند شد!

قاسمی بنیان‌گذار تهران سامر کد واژه «هکر» را طبق تعاریف بزرگان علوم رایانه‌ای همچون ریچارد استالن من، لینوس تروالدز و اریک ریموند اینگونه تعریف می‌کند: هکر به عنوان سازنده و توسعه ‌دهنده‌ی خلاق باید تعریف شود. 

بر همین اساس، بهزاد قاسمی و تیم ایشان، رویداد تهران سامر کد را برای تفهیم و تصحیح مفهوم «هکر» بر پایه توسعه اصولی و به دور از ابزار محور بودن آموزش‌ها در بخش امنیت سایبری طراحی و پیاده سازی کرده‌ است؛ بر اساس این تعریف، متخصصین این حوزه به طراحی و توسعه ابزار‌ها و سامانه‌های امنیتی در بخش زیر ساخت سایبری سوق داده خواهند شد که نیاز روز کشور است.

بنیانِ تهران سامر کد بر محور دانش و تجربه است

تهران سامر کد محدودیتی برای حضور بانوان ندارد

بخش بانوان تهران سامر کد با شعار «کُد بانو شو!» اعلام کرده که طبق توافقات صورت گرفته با مسئولین ذی‌ربط، حضور بانوان در کمپ آموزشی شبانه‌روزی و استقرار بانوان نیز در این رویداد فراهم شده و بانوان نیز امکان حضور در تهران سامر کد را هم در بخش بوت کمپ آموزشی و هم در بخش رقابت خواهند داشت.

اگر شما نیز علاقه دارید در تهران سامر  کدحضور پیدا کنید، می‌توانید از طریق لینک زیر وارد صفحه‌ی این رویداد شده و توضیحات تکمیلی این رویداد را با جزئیات بیشتر مطالعه و ثبت نام کنید.

.

پایان خبر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید