0

تهدید کمربند گرمایی جدید برای نیمی از خاک آمریکا؛ بیش از 100 میلیون آمریکایی آواره می‌شوند!

تهدید کمربند گرمایی جدید برای نیمی از خاک آمریکا؛ بیش از 100 میلیون آمریکایی آواره می‌شوند!
بازدید 258


تحقیقات جدیدی که توسط تیم تحقیقاتی First Street Foundation انجام شده است، نشان می‌دهند که تا 30 سال آینده آمریکا با تهدید کمربند گرمایی جدید روبرو خواهد شد.

بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط گروه تحقیقاتی First Street Foundation منتشر شده است، انتظار می‌رود طی 30 سال آینده یک «کمربند گرمایی شدید» در سراسر مرکز ایالات متحده ظاهر شود و زندگی میلیون‌ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار دهد.

آبان تتر

این کمربند گرمایی از تگزاس و لوئیزیانا تا ویسکانسین گسترش خواهد یافت و روزهای بسیار گرمی که ممکن است به دمایی بالاتر از 125 درجه فارنهایت برسند را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: ربات های تسلا توان آشپزی کردن و مراقبت از سالمندان را دارند!

تهدید کمربند گرمایی جدید برای نیمی از خاک آمریکا

طبق تحقیقات انجام شده پیرامون این موضوع، تا سال 2053 میلادی حدود 107.6 میلیون آمریکایی در 1023 شهرستان آمریکا حداقل یک روز در سال گرمای بسیار شدیدی را تجربه خواهند کرد. بر اساس تجزیه و تحلیل‌های گروه تحقیقاتی First Street، انتظار می‌رود که در سال 2023 حدود 8.1 میلیون ساکن در 50 شهرستان آمریکا از گرمای شدید رنج ببرند.

متیو ابی (Matthew Eby) بنیان‌گذار و مدیر عامل گروه تحقیقاتی First Street Foundation در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد:

یک چهارم کشور به زودی در کمربند گرمایی شدیدی با دمای بیش از 125 درجه فارنهایت قرار خواهد گرفت و این امر نتایج وخیمی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین ما باید برای این پدیده اجتناب ناپذیر آمادگی لازم را داشته باشیم.

تهدید کمربند گرمایی جدید
تهدید کمربند گرمایی جدید برای نیمی از خاک آمریکا

رقم ذکر شده یعنی 125 درجه، در واقع معیاری از گرما و رطوبت است که شاخص گرما نامیده می‌شود. همچنین با عنوان دمای حسی نیز شناخته می‌شود. طبق این شاخص، هر چیزی با دمای 125 درجه فارنهایت یا بالاتر، در بالاترین رده شاخص گرمای سرویس ملی هواشناسی قرار می‌گیرد. در این حالت احتمال وقوع گرمازدگی شدید و خطرناک، بسیار بالا خواهد رفت.

همچنین با توجه به افزایش دمای جهانی، حتی شهرهایی که در این کمربند گرمایی شدید وجود ندارند هم دمایی بالاتر از حد طبیعی را تجربه خواهند کرد. می‌توان گفت که تقریبا کل کشور آمریکا در معرض خطراتی جدی ناشی از گرما قرار خواهد گرفت.

نکته جالب در مورد نتایج و تصاویر منتشر شده از این تحقیق، این است که افراد می‌توانند با مراجعه به این تصاویر، تغییرات آب و هوایی محل سکونت خود را مشاهده کرده و برای رویارویی با آن آمادگی لازم را کسب کنند.

کافیست این افراد آدرس محل سکونت خود را در ابزار جستجوی آنلاین Risk Factor این بنیاد تحقیقاتی، وارد کنند. با این کار افراد می‌توانند تمام اطلاعات مربوط به آب و هوا تا 30 سال آینده را به دست آورند.

برای مثال با سرچ کردن کالیفرنیای جنوبی مشخص می‌شود که ممکن است این منطقه 11 روز در سال با شاخص گرمای بالاتر از 99 درجه فارنهایت روبرو شود. همچنین با جستجوی مکانی در Risk Factor، خطر آتش‌سوزی و سیل در آن منطقه نیز نشان داده می‌شود.

این محققان برای اینکه بفهمند هر مکان در آینده با چه دمایی روبرو خواهد شد، ابتدا شاخص گرما را برای هفت روزی که امسال بیشترین دما را داشتند، بررسی کردند. سپس، با استفاده از مجموعه داده‌های دولت فدرال و سایر منابع در دسترس، مدلی را برای تخمین دمای سه دهه آینده هر مکان، به وجود آوردند.

طبق اطلاعات موجود، شهرستان میامی در فلوریدا در مسیری قرار دارد که بیشترین افزایش دما را در آینده تجربه خواهد کرد. در حال حاضر، شاخص گرما در این منطقه در هفت روز از گرم‌ترین روزهای سال به 103 درجه فارنهایت می‌رسد. اما پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2053، ساکنان این منطقه بیش از 30 روز در سال این دما را احساس خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره تهدید کمربند گرمایی جدید در آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: theverge

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید