0

تنها 90 ثانیه به نابودی بشریت مانده است!

تنها 90 ثانیه به نابودی بشریت مانده است!
بازدید 86


90 ثانیه به نابودی بشریت زمان باقی مانده است. این عدد براساس ساعت آخرالزمان بدست آمده است. اما این ساعت در حقیقت چه چیزی را نشان می‌دهد؟

گروهی از دانشمندان با بررسی ساعت آخرالزمان دریافتند که تنها 90 ثانیه به نابودی بشریت مانده است. این نظریه توسط “بولتن” دانشمند اتمی مطرح شده است. اصطلاح عمر 90 ثانیه‌ای در اصل حاوی این نکته است که می‌گوید: بشر به‌سرعت به‌مرز نابودی پیش می‌رود. همچنین عنوان شده است که انسان تاکنون در این‌ حد به مرز نابودی نزدیک نشده بود.

کریپتال گلوبال

بیشتر بخوانید: استفاده از موی دور ریز آرایشگاه‌ها برای نجات محیط زیست!

تنها 90 ثانیه به نابودی بشریت مانده است

بر اساس تغییرات ساعت آخرالزمان، اکنون تنها ۹۰ ثانیه تا نیمه‌شب (نابودی بشر) فاصله داریم. به گفته‌ی بولتن دانشمندان اتمی، نهادی که هر سال ساعت را تغییر می‌دهد، فاصله‌ی ۹۰ ثانیه‌ای تا نیمه‌شب استعاره‌ای است که نشان می‌دهد انسان چقدر به نابودی نزدیک شده است. بر اساس نوشته‌ی ورج، هرگز تا این حد به نابودی انسان نزدیک نبوده‌ایم.

درحالی‌که ساعت آخرالزمان مفهومی استعاری است، زمان آن از روی خطراتی که در دنیای واقعی وجود دارند تعیین می‌شود. امسال مسائلی مانند جنگ روسیه و اوکراین، افزایش تنش‌های هسته‌ای، وخامت تغییرات اقلیمی و بالا گرفتن پویش‌های انتشار اطلاعات نادرست، باعث شدند بیشتر از هر زمان دیگری به نیمه‌شب نزدیک شویم.

تنها 90 ثانیه به نابودی بشریت مانده است

بر اساس گفته‌ی بولتن دانشمندان اتمی، اصلی‌ترین عامل نزدیک‌ترشدن به نیمه‌شب، جنگ بین روسیه و اوکراین است. این نخستین باری است که نهاد مورد بحث بیانیه‌ی مرتبط‌ به ساعت آخرالزمان را افزون‌بر زبان انگلیسی به زبان‌های روسی و اوکراینی نیز منتشر می‌کند.

جنگ بین روسیه و اوکراین خطر استفاده از سلاح هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی را بالاتر از قبل برده و توانایی جهان برای مقابله با تغییرات اقلیمی را کاهش داده است. دانشمندان می‌گویند این جنگ مانع تلاش‌های بین‌المللی برای رفع سایر نگرانی‌های جهانی است.

ساعت آخرالزمان در سال ۱۹۴۷ توسط مارتل لنگسدورف خلق شد. در آن زمان فاصله تا نیمه‌شب هفت دقیقه بود.

پس از حمله‌ی اتمی ایالات متحده به هیروشیما و ناگاساکی در سال ۱۹۴۵، دانشمندان مختلف از جمله شماری از کسانی که روی پروژه‌ی منهتن کار کرده بودند، بولتن دانشمندان اتمی را ایجاد کردند تا عواقب توسعه‌ سلاح‌های قدرتمندی مثل بمب اتمی را در مرکز توجه قرار دهند. منهتن نام پروژه‌ای است که باعث تولید بمب هسته‌ای شد.

از سال ۱۹۴۷ تاکنون، بولتن دانشمندان اتمی سایر عواملی را که روی نابودی بشر اثر می‌گذارند وارد معادله کرده است و هر بار تغییراتی در ساعت آخرالزمان اعمال می‌کند. این عوامل شامل مواردی مثل سوزاندن سوخت‌های فسیلی و گسترش اطلاعات نادرست می‌شود. میزان تغییر ساعت آخرالزمان با نظر مستقیم هیئت امنیت و علم بولتن دانشمندان اتمی انجام می‌گیرد.

تنها 90 ثانیه به نابودی بشریت مانده است

ساعت نابودی انسان آخرین بار در سال ۲۰۲۰ به جلو کشانده شده بود. در آن زمان اعلام شد که فاصله‌ی انسان تا نابودی به ۱۰۰ ثانیه کاهش یافته است. زمان ۱۰۰ ثانیه‌ای قبل از همه‌گیری ویروس کرونا تعیین شد.

خبر خوب این است که عقربه‌های ساعت آخرالزمان را طبق توافق دانشمندان می‌توان به سمت عقب نیز حرکت داد. بدین ترتیب اگر اتفاقات مثبتی در دنیا رخ دهد که ما را از نابودی دورتر کند، ساعت به سمت عقب حرکت خواهد کرد. با پایان جنگ سرد در سال ۱۹۹۱ عقربه‌های ساعت آخرالزمان به عقب حرکت کردند و فاصله‌ی انسان تا نابودی به ۱۷ دقیقه رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نظریه 90 ثانیه به نابودی بشریت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید