0

تنسور G3 اولین تراشه گوشی با پشتیبانی از کدگذاری AV1

تنسور G3 اولین تراشه گوشی با پشتیبانی از کدگذاری AV1
بازدید 16


تنسور G3 گوگل اولین تراشه گوشی هوشمند با پشتیبانی از کدگذاری 4K با 60 فریم بر ثانیه AV1 است. AV1 یک استاندارد فشرده سازی ویدیوی جدید است که در مقایسه با کدک‌های قدیمی‌تر کیفیت و فشرده‌سازی بهتری را ارائه می‌دهد.

پشتیبانی داخلی از کدک AV1 ویژگی پنهان تراشه نسل فعلی تنسور G3 گوگل است که در سری پیکسل 8 استفاده می‌شود. این ویژگی تراشه تنسور G3 را به عنوان اولین پردازنده گوشی‌های هوشمند قادر به مدیریت ویدیوهای AV1 تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: تراشه Tensor G4 گوگل از Exynos 2400 به عنوان طرح اولیه استفاده می‌کند

تنسور G3 گوگل اولین تراشه گوشی هوشمند است که از کدک AV1 پشتیبانی می‌کند

به طور چشمگیری، پردازنده تنسور G3 گوگل می‌تواند ویدیوها را با وضوح 4K و 60 فریم بر ثانیه (FPS) رمزگذاری کند. برای کسانی که نمی‌دانند، AV1 یک استاندارد فشرده سازی ویدیوی جدید است که در مقایسه با کدک قدیمی H.264 کیفیت و فشرده سازی بهتری را ارائه می‌دهد.

میشال رحمان، کارشناس فناوری، قطعه کدی را به اشتراک گذاشت که پشتیبانی تنسور G3 را از AV1 تا رزولوشن 4K و 60 فریم در ثانیه تایید می‌کند. از نظر این قابلیت رمزگذاری خاص تنسور G3 از رقبایی مانند کوالکام، مدیاتک و سامسونگ جلوتر است.

میشال رحمان در صفحه شبکه اجتماعی ایکس خود (توییتر سابق) نوشت:

تنسور G3 اولین چیپست تلفن هوشمند است که از رمزگذاری AV1 با شتاب سخت افزاری پشتیبانی می‌کند. این تراشه از رمزگذاری AV1 تا 60 فریم بر ثانیه 4K پشتیبانی می‌کند. اگرچه، احتمالاً به دلیل کمبود پشتیبانی پلتفرم‌ها از این ویژگی، هیچ برنامه‌ای (از جمله برنامه دوربین پیکسل) از این مزیت استفاده نمی‌کند. من این را از نظر فنی می‌دانم…

با این حال، یک نکته وجود دارد. علیرغم پشتیبانی تنسور G3 از AV1، در حال حاضر هیچ برنامه پرکاربردی، از جمله برنامه دوربین پیکسل خود گوگل، وجود ندارد که بتواند از این ویژگی برای رمزگذاری 60 فریم بر ثانیه 4k استفاده کند. نکته اینکه در صورت عدم پشتیبانی نرم‌افزاری، کاربران قادر به استفاده از آن نخواهند بود. بنابراین عدم پشتیبانی از رمزگذاری AV1 در چیپست‌های دیگر نیز ممکن است به دلیل نگرانی‌های سازگاری باشد.

کدک فرمت H.264 در حال حاضر به طور گسترده مورد استفاده و پشتیبانی قرار دارد و این کدک تضمین می‌کند که فیلم‌ها به راحتی در دستگاه‌های مختلف قابل مشاهده هستند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تراشه A17 پرو اپل که در مدل‌های آیفون 15 پرو استفاده می‌شود، از رمزگشایی AV1 پشتیبانی می‌کند اما از رمزگذاری به این کدک پشتیبانی نمی‌کند. گوگل احتمالاً می‌تواند پشتیبانی از رمزگذاری AV1 را در تراشه‌های بعدی تنسور معرفی کند و برنامه دوربین خود را برای استفاده از این ویژگی به‌روزرسانی کند.

با این حال، تا زمانی که برنامه‌ها شروع به پشتیبانی از رمزگذاری AV1 در 60 فریم بر ثانیه 4K ‌کنند، قابلیت منحصر به فرد تنسور G3 بیشتر به عنوان یک کنجکاوی فنی باقی می‌ماند تا یک مزیت عملی برای کاربران.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد پشتیبانی تنسور G3 گوگل از کدک خاص و جدید AV1 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید