0

تمرکز اداره سایبری اسرائیل بر مقابله با هکرهای ایرانی است

تمرکز اداره سایبری اسرائیل بر مقابله با هکرهای ایرانی است
بازدید 91

[ad_1]

رئیس ارتش ملی سایبری اسرائیل از مقابله با هکرهای ایرانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف این نهاد برای دفع خطرات تهدیدکننده شهروندان اسرائیلی خبر داد.

«گابی پورتنوی» (Gabi Portnoy)، رئیس اداره سایبری ملی اسرائیل (INCD) طی کنفرانس هفته سایبری دانشگاه تل‌آویو با لحنی تهدیدآمیز اعلام کرد که هر کسی علیه شهروندان اسرائیلی حمله سایبری انجام دهد، باید بهای آن را نیز بپردازد.

پورتنوی در سخنرانی خود ضمن اشاره به حملات هکرهای ایران و حزب‌الله به شهروندان اسرائیلی، از مقامات ارشد سایبری بین‌المللی درخواست کرد تا جهت مقابله با هکرهای ایرانی و حزب‌الله در جهان با یکدیگر همکاری داشته باشند.

به‌طور مشخص، پورتنوی از گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت‌های بخش خصوصی جهت همکاری با اسرائیل در راه‌اندازی گنبد سایبری، به‌عنوان یک گنبد آهنین دیجیتال در برابر حملات سایبری و همچنین جهت کمک به حدود دستگاه 40 کشور برای تحقیق و اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به حمله سایبری دشمن دعوت به عمل آورد و از همکاری‌های این شرکت‌ها تاکنون قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: جولان هکرهای ایرانی در خاورمیانه ؛ تشدید حملات جاسوسی ایران علیه متحدان، دوستان و دشمنان!

مقابله با هکرهای ایرانی هدف اصلی اداره سایبری اسرائیل

وی درخصوص حملات سایبری گروه «MuddyWater»، که به ادعای وی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و طی چند ماه اخیر به مؤسسه فناوری تکنیون (Technion) حمله کرده، بیان داشت: «این گروه فقط علیه اسرائیل کار نمی‌کند، بلکه اهداف غیرنظامی را در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله ترکیه، عربستان سعودی، مصر، مراکش، هند، بحرین، عمان، کویت و سایر کشورها هک می‌کند.»

به ادعای رئیس اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی، حمله سایبری جمهوری اسلامی به کشورهای سنی، با وجود بهبود ظاهری روابط با سعودی‌ها و سایر کشورهای سنی، کماکان تداوم یافته و لذا مقابله با هکرهای ایرانی یک هدف مشترک برای کشورهای مختلف است.

مقابله با هکرهای ایرانی

پورتنوی همچنین اعلام داشت: «جامعه سایبری اسرائیل عملیات‌های سایبری ایران را می‌شناسد و از طرق مختلف برای خنثی کردن آن تلاش می‌کند. پرسنل اطلاعاتی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله که در عملیات‌های سایبری علیه اسرائیل مشارکت دارند، دقیقاً می‌دانند که من در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم. من می‌خواهم از اقدامات ایالات متحده علیه خشونت ایران و همچنین تحریم‌هایی که آنها علیه 2 عامل کلیدی اطلاعات ایران اعمال کردند، حمایت کنم : فرزین کریمی و مجتبی متضفی، که گروه دانشگاهی رضوان را راه‌اندازی کردند که هکرها را برای اهداف بد آموزش می‌دهد.»

وی در ادامه اضافه کرد: «در سال گذشته، مادی واتر تلاش کرده بود به اهداف دیگری در اسرائیل حمله کند، اما ناموفق بود.»

پورتنوی در ادامه به «علی حیدری» به عنوان عاملی که خارج از بیروت، مسئول راهبری و هماهنگی میان ایران و حزب‌الله جهت اجرای عملیات سایبری است، اشاره داشته که عملیات آن‌ها منجر به ایجاد آسیب در بخش غیرنظامی لبنان در منطقه سایبری خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد که روال کار تعدادی از کارکنان اطلاعات ایران، بهره‌گیری از حوزه دیجیتال جهت ایراد آسیب به غیرنظامیان است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تلاش ارتش سایبری اسرائیل برای مقابله با هکرهای ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید