0

تلاش سناتورهای آمریکایی برای قانونی شدن ماریجوانا در آمریکا ؛ آیا بایدن تسلیم می‌شود؟

ابتلای بایدن به کرونا توسط کاخ سفید تایید شد؛ بایدن هم از BA.5 در امان نماند!
بازدید 93

[ad_1]

بایدن برای قانونی شدن ماریجوانا در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است. سناتوری دموکرات، از بایدن خواسته که این کار را قبل از روز کارگر انجام دهد.

آبان تتر

جان فترمن، سناتور دموکرات مجلس سنا، از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته تا قبل از سفر هفته آینده به پنسیلوانیا، ماری‌جوانا را قانونی کند. فترمن در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد: «زمان زیادی گذشته است و ما بالاخره باید ماریجوانا را قانونی کنیم. رئیس‌جمهور باید از اختیارات اجرایی خود برای لغو برنامه عدم استفاده از ماریجوانا استفاده کند، من دوست دارم قبل از سفرش به پیتسبورگ این کار را ببینم».

بر اساس اعلام کاخ سفید در روز دوشنبه، انتظار می‌‌رود بایدن هفته آینده به دو ایالت کلیدی برای انتخابات میان دوره‌ای، یعنی پنسیلوانیا و ویسکانسین، سفر کند تا روز کارگر را جشن بگیرد. وقتی بایدن در پیتسبورگ باشد، قرار است با فترمن، نماینده منتخب دموکرات‌ها برای مقابله نامزد جمهوری خواه او دکتر مهمت اوز، دیدار کند.

بیشتر بخوانید: راه اندازی اولین رستوران ماری جوانا در تایلند ؛ منویی سراسر THC

قانونی شدن ماریجوانا در آمریکا

فترمن یکی از حامیان دیرینه اصلاحات قانون ضد حشیش است و قانونی شدن را به موضوعی کلیدی در طول مبارزات انتخاباتی خود در مجلس سنا تبدیل کرده است.

فترمن حتی در وب‌سایت کمپین انتخاباتی خود متعهد شده است در صورت انتخاب شدن در ماه نوامبر (آبان ماه)، «برای پایان دادن به جنگ با مواد مخدر از طریق مبارزه برای لغو برنامه ضد ماریجوانا، بخشش سوابق محکومان جرایم غیرخشونت آمیز ماریجوانا، و جلوگیری از انحصار در این صنعت جدید» تلاش کند.

قانونی شدن ماریجوانا در آمریکا
جان فترمن

بایدن قبلاً با قانونی کردن کامل ماری جوانا مخالفت کرده بود، اما زمانی که نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری در سال 2020 شد، موضع او به سمت قانونی شدن ماریجوانا در آمریکا تغییر کرد. در آن سال، حزب دموکرات جرم‌زدایی و برنامه‌ریزی مجدد برای ماریجوانا را از طریق اقدامات اجرایی را به عنوان بخشی از برنامه کاری نامزد انتخاباتی خود پذیرفت. علیرغم این برنامه کاری، بایدن هنوز هیچ اقدام قابل توجهی برای برنامه ریزی مجدد یا اصلاح مقررات مربوط به ماریجوانا انجام نداده است.

ماه گذشته، Marijuana Moment گزارش داد که دولت بایدن در حال آماده‌سازی برنامه‌هایی برای آزادی افراد زندانی به دلیل جرایم مرتبط با ماریجوانا است. بایدن در گفتگو با خبرنگاران گفت که او معتقد است، کسی نباید به خاطر استفاده از ماری جوانا در زندان باشد. وی ادامه داد: «در حال حاضر روی لایحه جرایم کار می‌کنیم». در ماه آوریل (فروردین ماه)، بایدن به بیش از 70 نفر که در جرایم مرتبط با ماریجوانا محکوم شده بودند، عفو اعطا کرد.

فترمن در بیانیه روز دوشنبه خود گفته: «من از نزدیک می‌دانم در لایحه جدید جنایت واقعی چگونه تعریف شده است. [ماری جوانا] با این تعریف قانونی سازگار نبوده و جرم نخواهد بود. وقت آن رسیده که یک بار برای همیشه به عدم شفافیت در این زمینه پایان دهیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قانونی شدن ماریجوانا در آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

منبع: theverge

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید