0

تقلای چینی‌ها برای ادامه تولید آیفون 14 ؛‌ پاداش 1800 دلاری برای کارگرانی که کارخانه را ترک نکنند

تقلای چینی‌ها برای ادامه تولید آیفون 14 ؛‌ پاداش 1800 دلاری برای کارگرانی که کارخانه را ترک نکنند
بازدید 101


با توجه به اینکه بزرگترین کارخانه تولید آیفون، برای حفظ کارگران خود 1800 دلار پاداش می‌دهد، به نظر شاهد تقلای چینی‌ها برای ادامه تولید آیفون 14 هستیم.

به دنبال اعتراضات کارگران بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده آیفون متعلق به فاکسکان در چین، این شرکت در حال حاضر قصد دارد به کارگرانی که می‌خواند به کار خود در کارخانه ادامه دهند، تا 1800 دلار پاداش بدهد. این مبلغ به عنوان پاداش به نظر‌ می‌رسد که در ماه دسامبر و ژانویه (آذر و دی) به کارگران تمام‌وقتی که در ابتدای ماه نوامبر (آبان ماه) یا قبل از آن استخدام شده‌اند، پرداخت می‌شود. بنابراین شاهد تقلای چینی‌ها برای ادامه تولید آیفون 14 هستیم. به نظر می‌رسد که فاکسکان به دنبال این است که با اتخاذ چنین روش‌هایی بتواند دوباره آرامش را به بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون تزریق کند.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: کاهش 6 میلیون دستگاهی ظرفیت تولید آیفون 14 پرو در نتیجه اعتراضات چین

علت تقلای چینی‌ها برای ادامه تولید آیفون 14

کارگران فاکسکان در بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون در شهر ژنگژو چین، اوایل آذرماه اقدام به اعلام اعتراضی گسترده کردند. به نظر این اعتراضات به این علت آغاز شد که کارگران هفته‌ها در قرنطینه به سر بردند و سپس متوجه شدند پرداخت پاداش‌ها نیز برای آن‌ها به تعویق می‌افتد. لذا همین موضوع باعث ایجاد اعتراضاتی شد.

تقلای چینی‌ها برای ادامه تولید آیفون 14

شرکت فاکسکان در ابتدا ضمن عذرخواهی از کارگران از آن‌ها درخواست کرد که آرام باشند تا به  این موضوع رسیدگی کنند. در همین راستا شرکت اپل نیز ظاهراً از نزدیک عملکرد فاکسکان را مورد‌توجه قرار داده و اعلام کرد که به وضعیت کارگران فاکسکان توجه می‌کند. براساس اظهارات اپل، به نظر هر ‌دو شرکت در تلاش برای قرارگیری وضعیت کارگران فاکسکان در شرایط مساعد هستند.

به هر حال این مسئله به همین جا ختم نشد و شاهد شدت یافتن اعتراض‌ها بودیم تا جایی که اعلام شد به‌دلیل اعتراض‌ کارگران این کارخانه و محدودیت‌های به‌وجود‌آمده به‌دلیل شیوع کرونا، باید منتظر کاهش تولید آیفون 14 تا حدود 6 میلیون دستگاه در سال جاری باشید.

در همین راستا فاکسکان هفته گذشته پاداش‌هایی را برای کارگرانی که تصمیم به ترک کار خود داشتند، در نظر گرفت. حال خبر می‌رسد که این شرکت دوباره پاداشی غیرمعمول برای کارگرانی که در کار خود باقی بمانند، در نظر گرفته است تا از این طریق بتواند خط تولید را به روال طبیعی با سرعت تولید مناسب خود برگرداند. لازم به ذکر است که در این کارخانه بیش از 200 هزار کارگر چینی مشغول فعالیت هستند و گفته می‌شود بعد از این اعتراضات بیش از 20 هزار نیرو این کارخانه را ترک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تقلای چینی‌ها برای ادامه تولید آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید