0

تفاوت هکر و برنامه نویس و توسعه دهنده چیست؟ | 2022

تصویر پیدا نشد !
بازدید 144


تفاوت هکر و برنامه نویس چیست از آنجایی که هک سیستم های نرم افزاری در دنیا بحث هایی را در مورد تفاوت برنامه نویس، توسعه دهنده و هکر ایجاد کرده است، ما برنامه نویس، توسعه دهنده و هکر را برای شما توضیح دادیم.

توسعه دهنده نرم افزار کیست؟

یک توسعه دهنده نرم افزار به طور رسمی آموزش دیده است. آنها نه تنها مشکلات را حل می کنند و چیزهای جدیدی ایجاد می کنند، بلکه این کار را همزمان با طراحی، نگهداری، مقیاس بندی، ایمن سازی و غیره انجام می دهند.

به طور خلاصه، هر سه رمزگذاری شده اند. برنامه نویس کسی است که یک مشکل را حل می کند. هکر کسی است که می سازد/اصلاح می کند، و توسعه دهنده کسی است که نه تنها مشکلات را حل می کند، بلکه این کار را به روشی ساختاریافته و منظم انجام می دهد، همانطور که در آموزش رسمی آموزش داده می شود.

برنامه نویس کیست؟

برنامه نویس کسی است که می تواند مشکلات را با نوشتن ماهرانه کدهای کامپیوتری حل کند. او می تواند مهارت های زیادی در سطوح مختلف داشته باشد – از صرفاً یک برنامه نویس عمومی تا یک معجزه گر در همه زبان ها.بهترین زبان برنامه نویسی برای هک

هکر کیست؟

هکر کسی است که کاری انجام می دهد. در این زمینه، این کسی است که چیزی را با برنامه نویسی کامپیوتری می سازد. این تعریف اصلی و ناب این کلمه است. به عنوان مثال: شما یک ایده دارید و چیزها را کنار هم می گذارید و آن ایده را اجرا می کنید. همچنین کسانی که کد را به گونه ای تغییر دهند که عملکرد آن به طور کامل تغییر کند نیز هکر محسوب می شوند.

نکاتی که باید درباره برنامه نویسی، هکری و توسعه دهنده نرم افزار بدانید

“Coder” معادل یک برنامه نویس است.

هک کردن گاهی اوقات همیشه به معنای کیفیت پایین نیست. این به این دلیل است که معمولاً با خلاقیت افسارگسیخته همراه است که باعث می شود همه چیز به اشتباه پیش برود. اگر هکر یک توسعه‌دهنده باشد یا دستی در طراحی داشته باشد و پس از انجام آن، به ناچار برمی‌گردد و برنامه را بهبود می‌بخشد.

تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی هکر است و چه کسی نیست بحث برانگیز است. اکثریت موافق هستند که برای هکر شدن ۱) باید یک یا چند محصول را تولید کرده باشید که برای مردم مفید باشد و ۲) باید توسط سایر هکرها به عنوان هکر شناخته شوید.

در دنیای امنیت، هکرها معانی دیگری دارند. برای عموم مردم، معمولاً کسی است که متوجه خطاهای سیستم می شود و ممکن است کنترل های امنیتی را نقض کند. در بالای نردبان امنیتی شخصی قرار دارد که نرم افزار و ابزار امنیتی را برای استفاده دیگران تولید می کند.

در فرهنگ عامه، هکر شخصی است که مرتکب جرایم یارانه ای می شود. در چارچوب دنیای امنیتی، عامل این گونه جنایات به عنوان «مهاجم» شناخته می شود.

اریک ریموند، برنامه نویس برجسته و چهره شناخته شده در جامعه کامپیوتر، هکر را به عنوان “فردی باهوش، خلاق و روشنفکر که از حل مسئله، یادگیری و به اشتراک گذاری دانش لذت می برد” تعریف می کند.

«مهندس نرم افزار» یعنی همان توسعه دهنده. که به معنای نوعی آموزش مفاهیم اولیه مهندسی نرم افزار، طراحی و ..

تفاوت هکر و برنامه نویس و توسعه دهنده نرم افزار چیست؟

هر یک می تواند مجموعه ای از این ۳ باشد. آنها به صورت زیر با یکدیگر مرتبط هستند:

  • همه هکرها و توسعه‎‌دهنده‌ها برنامه‌نویس هستند.
  • بسیاری از برنامه‌نویس‌ها و حتی توسعه‌دهنده‌ها به اندازه کافی خلاق نیستند که به عنوان هکر در نظر گرفته شوند.
  • بسیاری از برنامه‌نویس‌ها و حتی هکرها به اندازه کافی تحصیلکرده و با تجربه نیستند که به عنوان توسعه دهنده در نظر گرفته شوند.

در حالت ایده‌آل، یک نفر می‌تواند هر ۳ آن‌ها باشد. به اندازه کافی خلاق که به عنوان هکر در نظر گرفته شود و به اندازه کافی تحصیلکرده و با تجربه که یک نرم‌افزار را طراحی کند.

اما حتی اگر خیلی خلاق نباشید و/یا به اندازه کافی تحصیلکرده نباشید و/یا تجربه کافی برای ساخت یک برنامه بزرگ را نداشته باشید، شما باید به خودتان افتخار کنید که برنامه‌نویس هستید. بر طرف کردن مشکلات با نوشتن کد خود یک توانایی بزرگ است.

 درمورد یک برنامه نویس بدانید آمده است

تفاوت هکر و برنامه نویس ،طبق تعریف، برنامه نویس کامپیوتر شخصی است که نرم افزار کامپیوتر را می نویسد، آزمایش می کند، اشکال زدایی می کند و نگهداری می کند. یک برنامه نویس می تواند با استفاده از زبان های مختلف مانند زبان نشانه گذاری HyperText (HTML)، PHP، C، C++، زبان پرس و جو ساختاریافته (SQL)، زبان نشانه گذاری توسعه پذیر (XML) و جاوا، برای ارائه دستورالعمل های برنامه نویسی خاص کامپیوتر به آن دست یابد.

در قرن بیست و یکم، ما شاهد پیشرفت بزرگی در استفاده از فناوری بوده ایم. خوب، این به لطف کمک های برنامه نویسان، توسعه دهندگان نرم افزار، مهندسان نرم افزار و چندین مشارکت کننده دیگر در سراسر جهان امکان پذیر است.

هنگامی که مهندسان نرم افزار و توسعه دهندگان نرم افزاری را برای استفاده عمومی طراحی می کنند، کار برنامه نویسان نوشتن کدهایی است که به تبدیل طرح ها به مجموعه دستورالعمل ها کمک می کند، که یک سیستم کامپیوتری می تواند آنها را تشخیص دهد و دنبال کند. این کدها نرم افزار یا برنامه طراحی شده را قادر می سازد تا به طور موثر عمل کند.

مهارت های کلیدی برنامه نویسان

برای اینکه بتوانید برنامه نویس شوید، مهمترین معیاری که باید رعایت کنید، درک یک یا چند زبان برنامه نویسی است. با این حال، از آنجایی که زبان ها در کاربرد و کاربرد متفاوت هستند، باید بتوانید با گذشت زمان مجموعه مهارت های خود را گسترش دهید و زبان های پیشرفته تری را یاد بگیرید.

در اینجا برخی از مهارت های سختی که به عنوان یک برنامه نویس برای گسترش چشم انداز شغلی خود باید یاد بگیرید آورده شده است:

  1. جاوا : این یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شی گرا است که توسط Oracle طراحی شده است تا چند وابستگی پیاده سازی داشته باشد. با این کار، این بدان معناست که زبان به دلیل قابلیت “یک بار نوشتن، هرجا اجرا” شناخته شده است.
  2. جاوا اسکریپت (JS) : این یک زبان برنامه نویسی پویا تمام عیار است. این یکی از قدرتمندترین و انعطاف پذیرترین زبان هایی است که می توانید در آنجا یاد بگیرید
  3. لینوکس : این یک سیستم عامل منبع باز است. اکثر توسعه دهندگان و برنامه نویسان از آن برای تامین انرژی اکثر ابر رایانه ها، سرورها، دستگاه های تلفن همراه و اینترنت اشیا در سراسر جهان استفاده می کنند.

سایر مهارت های سختی که برنامه نویسان برای گسترش آینده شغلی خود به آن نیاز دارند عبارتند از Ruby، HTML، C#، Swift، SQL، Visual Basic، ASP.NET ، C++، PHP و Rust.

علاوه بر آن، برنامه نویسان همچنین باید چند مهارت نرم افزاری را برای پیشرفت شغلی خود بیاموزند. این مهارت ها عبارتند از:

  • توجه به جزئیات
  • مهارت های ارتباطی و سازمانی
  • مهارت چندوظیفه ای

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد یک هکر بدانید

تفاوت هکر و برنامه نویس همانطور که قبلاً تعریف شد، هکرها اغلب به دنبال آسیب‌پذیری‌ها در سیستم‌ها یا شبکه‌های کامپیوتری هستند. به محض یافتن هر نقطه ضعفی، راهی برای بهره برداری از آن و دستیابی به داده ها ایجاد می کنند.

بسیاری از مردم اغلب هکرها را به عنوان برنامه نویس اشتباه می گیرند. در حالی که شباهت های جزئی بین آنها وجود دارد، باید بدانید که تفاوت اصلی بین آنها این است که هکرها برنامه نویسانی با مهارت های مرتبط در امنیت سایبری هستند. 

به طور کلی، انواع مختلفی از هکرها وجود دارد. طبقه بندی بر اساس نحوه کار آنها و هدف از اقدامات آنها است.

هکرهای اخلاقی

اول، یک هکر اخلاقی یا کلاه سفید وجود دارد. این نوع هکرها به دنبال آسیب‌پذیری‌ها می‌گردند، از آنها سوءاستفاده می‌کنند و به سیستم‌های رایانه‌ای دسترسی پیدا می‌کنند. با این حال، هدف رفع هر یک از نقاط ضعف شناسایی شده است.

کراکر (کلاه سیاه)

این هکرها به دنبال آسیب پذیری در سیستم ها و شبکه های کامپیوتری خواهند بود. به محض اینکه یکی را پیدا کردند، راه هایی برای استفاده از آن با دسترسی به داده های غیرمجاز متعلق به افراد دیگر پیدا می کنند. هدف کرکرها سرقت داده های شرکت، انتقال وجه از حساب های بانکی و غیره است

کلاه خاکستری

هکر کلاه خاکستری نوعی هکر است که بین کلاه سیاه و سفید قرار می گیرد. معنی آن این است که آنها به دنبال آسیب‌پذیری‌ها در سیستم‌ها می‌گردند و سپس به آنها دسترسی غیرمجاز پیدا می‌کنند. با این حال، آنها به جای سرقت داده ها، نقاط ضعف را برای صاحبان آشکار می کنند.

دیگران

انواع دیگر هکرها که به سختی در مورد آنها صحبت می شود عبارتند از:

  • Hacktivist
  • Phreaker
  • Script kiddie

Hacktivists هکرهایی هستند که به دنبال نقاط ضعف در شبکه ها یا سیستم های کامپیوتری هستند. به محض اینکه آسیب پذیری پیدا می کنند، از آن برای دسترسی به داده های غیرمجاز استفاده می کنند و از آن برای ارسال پیام های اجتماعی، مذهبی و سیاسی استفاده می کنند.

Phreakers به ​​جای سیستم های کامپیوتری یا شبکه ها بیشتر بر روی تلفن ها تمرکز می کنند. کاری که آن‌ها انجام می‌دهند این است که به دنبال آسیب‌پذیری‌هایی در سیستم‌های تلفنی می‌گردند که می‌توانند دسترسی غیرمجاز به آن‌ها داشته باشند.

در نهایت،  Script kiddie فقط از نرم افزارهای موجود برای راه اندازی حملات هکری خود استفاده می کنند. آنها معمولاً مهارت های لازم را ندارند اما از ابزارهای مختلفی که قبلاً ساخته شده اند برای دسترسی غیرقانونی به سیستم های رایانه ای استفاده می کنند.

برای امتیاز دادن رو ستاره ها کلیک کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید