0

تعیین سطح دسترسی اینترنت طبقاتی با کمیته فیلترینگ است!

تعیین سطح دسترسی اینترنت طبقاتی با کمیته فیلترینگ است!
بازدید 184


وزیر ارتباطات مسئولیت تعیین سطح دسترسی اینترنت طبقاتی و اینترنت حرفه‌ای را متوجه کارگروه فیلترینگ دانست و دوباره تأکید کرد متولی فیلترینگ و رفع آن نیست.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که پیش‌تر اظهار کرده بود که مسئله‌ای تحت عنوان «اینترنت طبقاتی» وجود ندارد و اساساً مخالفت خود را با تبعیض در دسترسی به اینترنت اعلام کرده بود، اما سایر مسئولین نظرات متفاوتی در این راستا ابراز کرده بودند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

به عنوان نمونه اخیرا معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داده بود که «اینترنت حرفه‌ای» یا «ویژه» تا دو ماه دیگر در برخی مراکز مثل پارک‌های فناوری فعال می‌شود تا فعالین حوزه دانش‌بنیان از آن استفاده کنند. حالا اما وزیر ارتباطات اعلام کرده که تعیین سطح دسترسی اینترنت طبقاتی در حیطه وظایف کاری وی نبوده و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسئول این امر است.

لازم به ذکر است که موضوع اینترنت طبقاتی بعد از فیلترینگ گسترده‌ای که از مهرماه سال 1401 رقم خورد، دوباره جنجال‌هایی را ایجاد و برسر زبان‌ها افتاد. در همین زمینه نیز کاربران اینترنت و فعالین حوزه فضای مجازی و صنعت ICT ضمن راه‌اندازی کارزاری، مخالفت خود را با اینترنت طبقاتی ابراز داشتند و امضاکنندگان متعهد شدند تا از این امکان تبعیض‌آمیز بهره‌برداری نکنند. با اینکه ایجاد دسترسی خاص به اینترنت برای اقشار مختلف بحث جدیدی نبوده، اما احتمالاً از امسال شاهد اجرای گسترده این طرح باشیم.

بیشتر بخوانید: تخصیص سیمکارت بدون فیلتر به توریست‌ها ؛‌‌ اینترنت طبقاتی اینبار برای گردشگران!

متولی تعیین سطح دسترسی اینترنت طبقاتی کمیته فیلترینگ است

در جریان نمایشگاه اینوتکس، از وزیر ارتباطات پرسشی با این مضمون مطرح شد که آیا اینترنت حرفه‌ای که ظاهرا برنامه عرضه آن برای برخی تیم‌ها وجود دارد، همان اینترنت با سطح دسترسی متفاوت نیست که پیش‌تر گفته می‌شد وجود ندارد؟ در طرف مقابل عیسی زارع‌پوردر پاسخ اعلام کرد که تیم‌ها به اینترنت باکیفیت بر بستر فیبر نوری نیاز دارند.

سطح دسترسی اینترنت طبقاتی

وی ضمن اشاره به این نکته که در حوزه مشخص کردن سطح دسترسی اینترنت طبقاتی نقشی ندارد بیان داشت این دسترسی را کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کارگروه فیلترینگ) تعیین می‌کند.

زارع‌پور در این راستا خاطرنشان کرد: «سطح دسترسی کار من نیست. باید بروند کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و آنجا چک و چانه خود را بزنند. ما در وزارت ارتباطات مجری هستیم. اگر کمیته با آن‌ها همراهی و توافق کند ما هم پیگیری می‌کنیم. از من نپرسید. متولی فیلتر و رفع فیلتر بنده نیستم، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مسئولیت تعیین سطح دسترسی اینترنت طبقاتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید