0

تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان ؛ انتقال توسط سامانه میراث

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد
بازدید 40

[ad_1]

سهام عدالت متوفیان توسط رئیس سازمان بورس تعیین تکلیف شد. سامانه میراث به‌زودی جهت انجام امور انتقال سهام عدالت به وراث در دسترس قرار می‌گیرد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس با اشاره به راه‌اندازی سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان تحت عنوان “میراث” گفت: منتظر اعلام زمان مناسبی از سمت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هستیم تا افراد متقاضی بتوانند درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند. در این خصوص نیز محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی جزئیاتی را ازاین طرح مطرح کرده است. پیش‌تر گفتیم 3 میلیون و 700 هزار نفر از سهامداران سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده و سهام آنها هنوز تعیین تکلیف نشده و بیش از 15 میلیون نفر نیز از وراث منتظر اعلام برنامه‌ای از سمت در خصوص انتقال سهام افراد فوت شده هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تعیین تکلیف انتقال سهام عدالت متوفیان از باب سامانه میراث

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با قدردانی از همکاری قوه قضاییه برای راه‌اندازی طرح ملی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث افزود:

همایش تشریح فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با حضور نمایندگان بیش از 100 کارگزاری برگزار شد تا این پروژه با مشارکت کارگزاران آغاز شود، و در مرحله بعدی دفاتر الکترونیک قضایی نیز به این فرآیند اضافه خواهند شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های وراث متوفیان سهام عدالت در طول 18 سال گذشته تعیین تکلیف انتقال سهام بود، تصریح کرد: «بر این اساس با اعلام برنامه از طرف شرکت سپرده‌گذاری برای زمان‌بندی مراجعه وراث، و با رونمایی از سامانه میراث، مشکلات انتقال سهام حدود ۱۵ میلیون نفر ایرانی برطرف خواهد شد.»

طبق آخرین اطلاعات، بیش از 3 میلیون و 700 هزار سهامداران سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده‌اند که زیرساخت‌های موردنیاز برای تعیین تکلیف انتقال سهام آنان فراهم شده است و در روزهای آینده با راه‌اندازی سامانه میراث، این طرح وارد مرحله اجرایی می‌شود.

تعیین تکلیف انتقال سهام عدالت متوفیان از باب سامانه میراث

جدول زمان‌بندی و جزئیات تشکیل پرونده در سامانه میراث اعلام شد

محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت:

با تلاش متخصصان و کارشناسان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با نام میراث آماده بهره‌برداری است، به طوری که این سامانه تست‌های فنی، امنیتی و پایداری خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وی با قدردانی از همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، سازمان بورس و اوراق بهادار و کارگزاران منتخب برای راه‌اندازی طرح ملی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث افزود: «در مرحله اول این طرح با مشارکت تمامی شعب 8 شرکت کارگزاری مفید، آگاه، پارسیان، بانک سامان، بانک ملت، بانک ملی، اقتصاد بیدار و مبین سرمایه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.»

باغستانی با بیان‌اینکه همایش تشریح فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با حضور نمایندگان بیش از 100 کارگزاری برگزار شده است، تصریح کرد:

سایر شرکت‌های کارگزاری و دفاتر الکترونیک قضایی نیز در آینده نزدیک به فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث افزوده خواهند شد تا ارائه خدمات به ذی‌نفعان این طرح ملی در سراسر کشور افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اختیار داشتن برگه انحصار وراثت و سجامی بودن یکی از وراث را از مهم‌ترین مدارک برای مراجعه به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد و گفت: «این شرکت در این فرایند از سرخط‌های شماره دار، هیچ پیامکی ارسال نخواهد کرد و مردم نباید به این گونه پیامک‌ها توجه کنند.»

وی خاطر نشان کرد:

وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان‌بندی و تشکیل پرونده باید به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به رسانه‌های رسمی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان و راه‌اندازی سامانه میراث چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید