0

تعطیلی سرویس گوگل استادیا اعلام شد ؛ قربانی جدید پروژه‌های ناموفق گوگل!

تعطیلی سرویس گوگل استادیا اعلام شد ؛ قربانی جدید پروژه‌های ناموفق گوگل!
بازدید 138


شرکت گوگل به طور رسمی خبر از پایان دادن و تعطیلی سرویس گوگل استادیا ، سرویس استریم بازی ابری خود در تاریخ 28 دی‌ماه (18 ژانویه 2023) داده است.

در چند ماه گذشته شاهد خبر‌هایی مبنی بر بسته شدن سرویس استریم بازی Stadia بودیم که گوگل نزدیک به دو ماه پیش آن را تکذیب کرد، اما این شرکت اکنون به‌طور رسمی تعطیلی این سرویس را در تاریخ 28 دی‌ماه (18 ژانویه 2023) اعلام کرده است.

آرون گروپس

گوگل اعلام کرده که تمامی هزینه خریدهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به کاربران برمی‌گرداند. بنابراین، هر کاربری که کنترلر یا گیم‌پد Stadia را خریداری کرده باشد توسط گوگل بازپرداخت می‌شود. البته این موضوع شامل بازی‌ها و باندل‌ها نیز می‌شود. انتظار می‌رود این بازپرداخت‌ها تا اواسط ژانویه 2023 تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های 2022

تعطیلی سرویس گوگل استادیا

به گفته گوگل، این غول موتور جستجوی جهان از فناوری مربوط به Stadia در سایر بخش‌های این شرکت مانند یوتیوب، گوگل‌پلی و بخش واقعیت‌افزوده استفاده می‌کند. علاوه بر این، کارکنانی که در استادیا مشغول‌به‌کار بودند به سایر بخش‌های شرکت منتقل خواهند شد.

مارس 2019 بود که سرویس Google Stadia شروع‌به‌کار کرد و البته از همان ابتدا فعالان این حوزه به دلیل سبک کسب و کار و استراتژی گوگل در این حوزه، آینده آن را زیر سوال می‌بردند. علاوه بر این، برخی از قیمت‌های بالای بازی‌ها در این سرویس انتقاد داشتند؛ زیرا گیمرها حتی پس از پرداخت هزینه‌های بالا مستقیماً آنها را دریافت نمی‌کردند.

تعطیلی سرویس گوگل استادیا اعلام شد ؛ قربانی جدید پروژه‌های ناموفق گوگل!

با گذشت زمان مشخص شد که انتهای راه این سرویس بن بست است و گوگل، استودیو سازنده بازی‌های آن را تعطیل کرد. همین موضوع باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی در مورد بسته شدن Stadia مطرح شود، اما گوگل این شایعات را تکذیب کرد و حتی سعی کرد فعالیت‌های خود را عادی نشان دهد. اما اکنون خبر توقف این سرویس منتشر شده است. در بیانیه رسمی این شرکت که توسط  فیل هریسون، معاون رئیس و مدیر کل Stadia بیان شده، اینطور آمده است:

چند سال پیش، ما  یک سرویس بازی با نام Stadia را برای عاشقان دنیای گیمینگ راه‌اندازی کردیم. در حالی که رویکرد Stadia برای پخش بازی‌ها برای مصرف‌کنندگان بر پایه یک فناوری قوی ساخته شده، اما جذابیتی را که ما انتظار داشتیم در میان کاربران به دست نیاورده است، بنابراین تصمیم دشواری برای پایان دادن به این سرویس و بستن Stadia خود گرفته‌ایم.

درست است که غول خدمات ابری، میدان بازی را ترک می‌کند، اما این میدان دارای بازیکنان قدرتمند دیگری مانند مایکروسافت، انویدیا و آمازون است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تعطیلی سرویس گوگل استادیا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید