0

تعدیل نیروی گسترده شرکت‌ها در نتیجه فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی

تعدیل نیروی گسترده شرکت‌ها در نتیجه فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی
بازدید 165


تعدیل نیروی گسترده شرکت‌ها در نتیجه فیلترینگ چیز عجیبی نیست. این روزها بسیاری از شرکت‌ها در نتیجه کاهش درآمد در حال تعدیل نیرو هستند.

در گزارش جدید ایران تلنت،به  تعدیل نیروی گسترده شرکت‌ها در نتیجه فیلترینگ پرداخته شده است. این شرکت بیش از 20 سال است که در زمینه تأثیر اتفاقات بر اوضاع کسب‌وکار فعالیت دارد و از این‌رو قطعاً گزارشی معتبر و دقیق ارائه کرده است. این شرکت در گزارش خود علاوه‌بر آمار تعدیل نیروی شرکت‌ها، به کاهش آمار استخدام نیز اشاره کرده است.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

تعدیل نیروی گسترده شرکت‌ها در نتیجه فیلترینگ

مدیرعامل ایران تلنت اعلام کرد محدودیت‌های اینترنت موجب شده است تا یک چهارم شرکت‌ها دست به تعدیل یا توقف استخدام نیرو بزنند. به اعتقاد حاتمی شرایط در حال حاضر به‌گونه‌ای است که کسب‌وکارها به‌دنبال کاهش هزینه‌ها هستند و استخدام و توسعه در اولویت آن‌ها نیست.

تعدیل نیروی گسترده شرکت‌ها در نتیجه فیلترینگ

فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت زنگ خطری را برای کسب‌وکارها به صدا درآورده است که گویا به گوش هیچ مسئول حاکمیتی نمی‌رسد. «آسیه حاتمی»، بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم کاریابی ایران تلنت در گفتگو با فردای اقتصاد به بحث بحران نیروی انسانی اشاره کرد و گفت تا پیش از این با توجه به مهاجرت‌ها، شرکت‌ها با بحران یافتن نیروی متخصص روبه‌رو بودند، اما اکنون این بحران جوانب دیگری نیز یافته است:

کسب‌وکارها در مدت دو ماهه اخیر با خسارت مالی روبه‌رو شده‌اند. بر‌اساس نظرسنجی صورت‌گرفته از مدیران شرکت‌ها در آبان‌ماه، 95 درصد شرکت‌ها اعلام کردند از این محدویت‌ها متضرر شدند. حداقل خسارت وارد‌شده به آن‌ها نیز 25 درصد بوده است. جدای از این نیز بهره‌وری نیروی انسانی کاهش یافت. همچنین شاهد تعدیل نیرو و توقف استخدام‌ها توسط شرکت‌ها بودیم.

به گفته وی 10 درصد شرکت‌ها نیروهای خود را تعدیل کرده و 15 درصد استخدام را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند. شرکت‌های رسانه‌ای 58 درصد و شرکت‌های حوزه دیجیتال 29 درصد کاهش استخدام داشته‌اند و در مقابل شرکت‌های دارویی کمترین کاهش حجم استخدام را در این مدت تجربه کرده‌اند.

تعدیل نیروی گسترده شرکت‌ها در نتیجه فیلترینگ

حاتمی با اشاره به سابقه 20‌ساله فعالیت ایران تلنت و تأثیر اتفاق‌های مختلف بر بازار کار، اظهار داشت هر زمان که یک عدم اطمینان در کشور به‌وجود می‌آید، شرکت‌ها یک رفتار خاص از خود نشان می‌دهند: «دوره انتظار که کسب‌وکارها منتظر پایداری هستند، موجب می‌شود شرکت‌ها هزینه‌های خود را کنترل کنند و روی تعدیل نیرو و عدم استخدام آن‌ها تأثیر می‌گذارد. در حال حاضر نیز موضوع عدم اطمینان از آینده وجود دارد و استخدام از اولویت شرکت‌ها خارج شده است.» بنابر اعلام حاتمی:

تقاضای شغل در بخش تحقیق و توسعه 11 درصد، در بخش گرافیک 43 درصد و در بخش برنامه‌نویسی 21 درصد کاهش داشته است. به‌نظر می‌رسد فیلتر اینستاگرام به گرافیست‌ها ضربه بزرگی زده و نیاز به آن‌ها را کاهش داده است.

گفتنی است جاب‌ویژن که در زمینه کاریابی و استخدام فعالیت می‌کند نیز ماه گذشته یک نظرسنجی را برای شفاف‌تر کردن اثرات قطعی اینترنت و فیلترینگ برگزار کرد. در این نظرسنجی 8 هزار نفر مشارکت کردند که از هر 4 شرکت‌کننده، یک نفر اعلام کرده که کار خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تعدیل نیروی گسترده شرکت‌ها در نتیجه فیلترینگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید