0

تصاویر ماهواره‌ای پروژه لاین عربستان حاکی از پیشرفت چشمگیر پروژه بن سلمان است!

تصاویر ماهواره‌ای پروژه لاین عربستان حاکی از پیشرفت چشمگیر پروژه بن سلمان است!
بازدید 136

[ad_1]

تصاویر ماهواره‌ای پروژه لاین عربستان حاکی از سرعت بالای پیشرفت این پروژه دارد. این تصاویر توسط دانشگا MIT منتشر شده است.

تصاویر ماهواره‌ای پروژه لاین عربستان که ساخت کلانشهر این کشور را نشان می‌دهد، توسط دانشگاه MIT منتشر شده است. این تصاویر می‌گویند که پروژه حاضر، سرعت پیشرفت بسیار بالایی دارد و از ماه اکتبر که آغاز شده است تا به الان بخشی زیادی از این پروژه ساخته شده است. گفته می‌شود این تصاویر توسط ماهواره Soar Urban گرفته شده است.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: پروژه پانگئوس معرفی شد؛ شهر شناور 8 میلیارد دلاری با ظرفیت 60 هزار نفر در عربستان!

انتشار تصاویر ماهواره‌ای پروژه لاین عربستان

توسعه آرمان شهر عجیب و غریب عربستان سعودی به‌نام «لاین»، با سرعتی سرسام‌آور پیش می‌رود. ساخت‌وساز این پروژه در ماه اکتبر سال جاری آغاز شده و تصاویر ماهواره‌ای جدید حاکی از جزئیات جدیدی نظیر مقیاس، طول و طرح سایت ساخت این شهر است.

واحد فناوری دانشگاه MIT، تصاویر ماهواره‌ای جدیدی از سایت ساخت‌وساز آرمان شهر لاین را از طریق یک شرکت استرالیایی به‌نام Soar، در کنار عکسی از کمپ اصلی که توسط ماهواره‌ای متعلق به “Chang Guang Satelite Technology” در تاریخ 30 مهر به‌ثبت رسیده را مورد بررسی قرار داده است. کمپ اصلی این پروژه در مختصات 28.10 درجه عرض جغرافیایی و 35.30 درجه طول جغرافیایی، واقع در ضلع شرقی شبه جزیره عربستان سعودی قرار گرفته است.

تصاویر ماهواره‌ای پروژه لاین عربستان

علاوه بر آن، ماهواره Soar Urban تصاویری از ساخت‌وساز پروژه آرمان شهر لاین را نیز بارگذاری کرد. در نسخه رنگی از کمپ پایه، ردپای لاین مشخص شده که در میان شن‌های صحرایی، به عرض 60 متر حفر شده است. نقاط قرمز نشان می‌دهند که حداقل 425 وسیله حفاری، مشغول حفر ردپای شهر آینده هستند و برآورد می‌شود که 1.7 میلیون متر مکعب سنگ و ماسه تنها در این مکان حفر شده است.

تصویر Urban هم‌چنین سایر بخش‌های مختلف سایت ساخت‌وساز آرمان شهر لاین را مشخص می‌کند که از جمله آن، یک کمپ ساختمانی اصلی به‌رنگ صورتی است که برای اسکان کارگران و استقرار مجموعه‌‌ای از صفحات خورشیدی به‌رنگ سبز استفاده می‌شود.

علاوه بر آن، تصویر دیگری از ساخت‌وساز در سایت غربی شهر نیز ثبت شده که تقریبا در مختصات ۲۸.۱۵ درجه عرض جغرافیایی و ۳۴.۶۸ درجه طول جغرافیایی قرار دارد. این تصویر در تاریخ ۱۰ شهریور، با استفاده از ماهواره‌ شرکت فناوری هوافضای قرن بیست و یکم سنگاپور گرفته شده و نشان می‌دهد که ۱۰۳ خودروی مستقر حفاری، حدود ۰.۷ میلیون متر مکعب زمین از این بخش خاص پروژه لاین را حفاری کرده‌اند.

انتشار تصاویر ماهواره‌ای پروژه لاین عربستان

Urban هم‌چنین یک به‌روزرسانی وضعیت را با تصویری که در 27 آبان گرفته است، بازگذاری کرد که منطقه‌ حفاری شده را با منطقه برنامه‌ریزی شده مقایسه می‌کند. پروژه آرمان شهر لاین در اکتبر سال جاری آغاز شد، اگرچه تصاویر Urban به‌وضوح نشان می‌دهند که کار ساخت‌وساز حداقل یک ماه زودتر از اعلام رسمی شروع شده است. این کلان‌شهر دارای نمای بیرونی آینه‌ای است که شامل شهری کاملا مستقل با ارتفاع 500 متر، عرض 200 متر و طول 170 کیلومتر است. محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی پیشتر در بیانیه مطبوعاتی Neom، سال 2023 را به‌عنوان تاریخ رونمایی احتمالی از پروژه آرمان شهر لاین تعیین کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تصاویر ماهواره‌ای پروژه لاین عربستان چیست؟دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید