0

تصاحب پارلر توسط کانیه‌وست ؛ رپر آمریکایی رقیب توییتر را می‌خرد؟

تصاحب پارلر توسط کانیه‌وست ؛ رپر آمریکایی رقیب توییتر را می‌خرد؟
بازدید 227


تصاحب پارلر توسط کانیه‌وست به علت اینکه این شبکه اجتماعی رقیب توییتر است و این رپر معروف آمریکایی به دلیل تهدید یهودی‌ها در توییتر بن شده، اتفاق می‌افتد.

خبر تصاحب پارلر توسط کانیه‌وست، از طریق بیانیه‌ای مطبوعاتی در وب‌سایت رسمی پارلر اعلام شده است. به نظر می‌رسد که قرارداد بین کانیه‌وست و پارلر تا پیش از پایان سال 2022 منعقد می‌شود.

کانیه وست، رپر معرف آمریکایی با لقب Ye، اعلام کرده که به دنبال خرید پارلر است. پارلر یک شبکه‌ اجتماعی است که ادعا دارد مدافع آزادی بیان است و ساختاری شبیه به توییتر دارد، به همین دلیل خیلی‌ها پارلر را رقیبی برای توئیتر محسوب می‌کنند. طبق گزارش ورج، با تأکید پارلر بر آزادی بیان، می‌توان این شبکه‌ی اجتماعی را بهشت نظریه‌پردازان توطئه در نظر گرفت.

کانیه وست در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «در دنیایی که دیدگاه‌های محافظه‌کارانه، بحث‌برانگیز در نظر گرفته می‌شود، باید مطمئن شویم که حق داریم اعتقادات‌مان را به‌صورتی آزاد بیان کنیم.» شرکت مادر Parler با نام Parlement Technologies گفت تصاحب پارلر توسط کانیه‌وست به به هدف ایجاد «اکوسیستمی نابودنشدنی که از تمامی صداها استقبال می‌کند» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تغییر موضع ایلان ماسک ؛ «توییتر را می‌خرم!»

تصاحب پارلر توسط کانیه‌وست

سال گذشته اعلام شد پارلر زمینه ایجاد ارتباط بین افرادی که به ساختمان محل برگزاری جلسات کنگره‌ی آمریکا حمله کردند را فراهم کرده است. پس از حمله به کاخ کنگره‌ی آمریکا، دو شرکت گوگل و اپل در بیانیه‌هایی جداگانه گفتند پارلر را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف خواهند کرد.

اپل دلیل حذف پارلر را ترویج و اشاعه «خشونت و فعالیت‌های غیرقانونی» عنوان کرده و اعلام کرد که این شبکه‌ی اجتماعی اقدامات لازم را جهت جلوگیری از این تهدیدها و حفظ امنیت مردم انجام نداده است. در همان ماه، آمازون نیز اعلام کرد سرویس‌دهی به پارلر را متوقف خواهد کرد و درنتیجه‌ی این اتفاق باعث خاموشی سرورهای پارلر برای مدت زمانی شد.

پس از این اتفاقات پارلر موافقت کرد که از این پس دقت بیشتری را برای بررسی پست‌ها صرف کند و درنتیجه‌ با این تصمیم مجدداً به پلی استور و اپ استور برگشت.

در ماه دوم سال گذشته‌ میلادی، وب‌سایت این سرویس نیز بار دیگر فعال شد. شرکت Parlement Technologies می‌گوید که همچنان از پشتیبانی فنی پارلر حمایت می‌کند و حتی پس از تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی توسط کانیه‌وست، به ارائه‌ی خدمات ابری به پارلر را ازطریق زیرساخت‌هایش ادامه خواهد داد.

مدیرعامل این شرکت معتقد است که قرارداد بین پارلر و کانیه وست، «دنیا را تغییر می‌دهد» و باعث تغییر چگونگی تفکر مردم درباره‌ آزادی بیان خواهد شد؛ او در این باره گفت: «کانیه وست ورودی انقلابی به فضای رسانه‌ای مبتنی‌بر آزادی بیان خواهد داشت و دیگر هرگز مجبور نیست نگران حذف شدن از شبکه‌های اجتماعی باشد». این گفته‌ مدیرعامل Parlement Technologies به نگرانی کانیه‌وست از حذف شدن در شبکه‌های اجتماعی، به جنجال‌های اخیر پیرامون این موضوع ارتباط دارد.

کانیه وست پس از تقریباً دو سال خبر بازگشت به توییتر را اعلام کرد و ایلان ماسک نیز، که احتمالاً در هفته‌های آینده قرارداد تصاحب توییتر را نهایی می‌کند، پیش‌تر از تمایل این شبکه اجتماعی برای کاهش میزان سخت‌گیری‌های خود خبر داده است.

او گفته است که احتمال دارد حساب کاربری دونالد ترامپ نیز برگردانده شود. حتی این مالک احتمالی توییتر به نظر می‌رسد که در آینده از حضور وست در توییتر استقبال کند. با این‌حال زمان زیادی نگذشته بود که حساب کاربری کانیه‌وست به دلیل انتشار توییتی ضد یهودیان مسدود شد. قبل از این اتفاق، اینستاگرام نیز در اقدامی مشابه حساب کانیه‌وست را بسته بود.

تصاحب پارلر توسط کانیه‌وست

لازم به ذکر است که در سال 2016 پزشکان تشخیص دادند که کانیه وست به اختلال دوقطبی مبتلا است. بنابراین او از آن زمان همواره به‌صورت عمومی درباره‌ی مشکلاتی که با سلامتی روانش دارد، صحبت‌هایی را مطرح کرده است.

پارلر صرفاً یکی از شبکه‌های اجتماعی است که ادعا دارد در جهت عدم وجود قوانین سرسختانه‌ای مثل توییتر و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی بزرگ قدم بردارد. علاوه بر پارلر، تروث سوشال (شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت دونالد ترامپ) نیز ادعاهایی در این خصوص مطرح کرده است. این پلتفرم‌ها تاکنون نتوانسته‌اند محبوبیتی در حد و اندازه‌ی اینستاگرام و توییتر به دست آورند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تصاحب پارلر توسط کانیه‌وست به عنوان یکی از رقبا توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید