0

ترندهای فناوری در سال 2023

ترندهای فناوری در سال 2023
بازدید 171

[ad_1]

سال 2022 سال بسیار عجیبی برای دنیای فناوری بود؛ اما در میان این فناوری‌های جدید، چه چیزی در انتظار سال 2023 است؟

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از washingtonpost، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری فناوری، CES شهرت زیادی دارد؛ اما همه چیز به آن ختم نمی‌شود. با ما همراه باشید تا با 6 ترند برتر فناوری در سال 2023 آشنا شوید.

ترندهای فناوری در سال 2023

حرکت به سمت متاورس

در نظرسنجی اخیر از 9000 مصرف کننده‌ی شرکت خدمات Accenture ، حدود 55 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که می‌خواهند به “کاربر فعال” متاورس تبدیل شوند.

در این بین شرکت‌های دیگر نیز مشغول هستند. HTC – که خط تولید هدست‌های واقعیت مجازی Vive خود را آغاز کرده است تا با Quest 2 محبوب متا رقابت می‌کند.

استاندارد Matter

به لطف استانداردی یکپارچه به نام Matter ، سال 2022 قرار بود سالی باشد که در آن گجت‌های خانگی با هم سازگار شوند. هر برندی از لوازم خانه هوشمند را بخرید می‌توانید آنها را با هر دستیار صوتی یا پلتفرمی که می‌خواهید کنترل کنید.

اما فشار برای همکاری ممکن است به همین جا ختم نشود. اپل که مدت‌هاست از سیستم شارژ لایتنینگ اختصاصی خود استفاده می‌کند گفته که با الزامات اتحادیه اروپا برای شارژ USB-C مطابقت خواهد داشت.

سرویس استریم

CES به خاطر بسیاری از تلویزیون‌های جدید و زیبا شناخته شده است، اما فیلم‌هایی که در آن‌ها تماشا می‌کنید باید از یک جا پخش شود. در سال 2023، سرور استریم بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

توجه بیشتر به امنیت سایبری

هر چیزی که به اینترنت متصل باشد؛ مسیری بالقوه برای حملات سایبری است. انتظار می‌رود در سال جدید موارد بیشتری از مهاجمان و حملات سایبری رخ دهد.

جهان و هوش مصنوعی مولد

در ابتدا به نظر می‌رسید که راه‌اندازی ابزارهای هوش مصنوعی «مولد» تنها در حالت ابتدایی خود بمانند؛ اما انتظار داریم که به زودی شاهد ظهور ابزارهای بیشتری باشید.

در اوایل دسامبر، OpenAI  شرکت پشتیبان ChatGPT – سرمایه‌گذاری در شرکت‌های متمرکز بر هوش مصنوعی را تأیید کرد و قصد دارد از طریق یک برنامه انکوباتور سرمایه‌گذاری بیشتری را انجام دهد.

در همین حال، تولیدکنندگان  هوش مصنوعی مانند Midjourney و Stable Diffusion با هر به‌روزرسانی پیچیده‌تر می‌شوند.

شرکت‌ها اصرار دارند که شما به ربات‌ها نیاز دارید

ربات‌ها در همه جا هستند و قرار است بیشتر آن‌ها را ببینید. برخی از کودک تان مراقبت می‌کنند و تعدادی از آن‌ها در فروشگاه‌ها به شما خدمات می‌دهند.

برخی دیگر آموزش دیده‌اند تا در کارهای بسیار خاص برتری داشته باشند.

ممکن است در سال 2023، زندگی شما توسط ماشین‌های بیشتری تحت تأثیر قرار گیرد، حتی اگر متوجه نباشید که این اتفاق رخ داده است.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید