0

تراکت تبلیغاتی چیست و چه تفاوتی با کاتالوگ دارد؟

تراکت تبلیغاتی چیست و چه تفاوتی با کاتالوگ دارد؟
بازدید 53


تراکت و کاتالوگ شیوه‌هایی برای تبلیغات انواع کسب و کار و خدمات در تمامی زمینه‌ها است. شناخت تفاوت‌های میان تراکت و کاتالوگ و انتخاب صحیح هر یک از آن‌ها به بازدهی مطلوب تبلیغات شما کمک می‌نماید. با شناخت این مسائل می‌توانید با هزینه‌ای کم به جلب نظر مشتریان خود اقدام نمایید. در این مطلب قصد داریم برای شناخت بهتر شما، کاربران و کارفرمایان نسبت به کاتالوگ و تراکت، به بیان تفاوت‌هایی میان این دو بپردازیم. پس برای بازدهی مطلوب‌تر خود در تبلیغات همراه ما باشید.

تراکت چیست؟

بسیاری از افراد با این سوال مواجه هستند که تراکت چیست و چه کاربردی دارد؟

تراکت برگه چاپی بوده که متن مورد نظر تبلیغات دهنده بر روی آن ذکر شده است. این متون شامل معرفی کسب و کار شما با شیوه دلخواه و زبان دلخواه شما است. تراکت به صورت تک صفحه‌ای چاپ شده و دارای دو نوع جنس برگ روغنی و رنگی است. در تراکت پیام تبلیغاتی مورد نظر فرد ذکر شده که اطلاعات فرد تبلیغات دهنده هم درج شده و مشتری می‌تواند با او ارتباط برقرار نماید. تراکت‌های تبلیغاتی با وجود شبکه‌های اجتماعی همچنان در جذب مشتری و برقراری ارتباط، مؤثر و پر بازده هستند.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ همچون دفترچه دارای صفحاتی بوده که اطلاعاتی مانند ویژگی‌های کالا، انواع جنس کالا، انواع رنگ‌بندی کالا و طرح‌ها را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. مشتری با بررسی کاتالوگ می‌تواند به صورت جامع و کامل به تنوع کالا‌ها دسترسی داشته و بتواند باتوجه به سلیقه و نظر خود کالای مورد نظر خود را سفارش داده و خریداری نماید. کاتالوگ برای تمامی کسب و کار‌ها مناسب بوده و برای جلب نظر مشتریان و نشان دادن تنوع در کار بسیار مطلوب است.

کاتالوگ چیست؟

تفاوت ‌های میان تراکت و کاتالوگ

در این قسمت از مطلب به بیان برخی از تفاوت‌های میان کاتالوگ و تراکت می‌پردازیم. با مطالعه این تفاوت‌ها می‌توانید انتخاب صحیح‌تری داشته باشید.

تفاوت در کاربرد تراکت و کاتالوگ

از تفاوت در میان کاربرد‌های تراکت و کاتالوگ، می‌توان به محتوای کلی در تراکت برای معرفی کسب و کار و ارتباط با مشتری و محتوای جزئی در کاتالوگ در ارتباط با محصولات و کالا‌ها اشاره نمود. همچنین تراکت برای معرفی برند و کسب و کار طراحی شده و کاتالوگ برای راهنمایی و انتخاب آسان‌تر محصولات و کالا‌ها طراحی شده است.

تفاوت در شکل ظاهری تراکت و کاتالوگ

تراکت و کاتالوگ در شکل ظاهری تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. برگه‌های کوچک و تک برگی که بر روی دیوار‌ها چسبانده شده و یا در محیط بازار بین افراد پخش شده، همان تراکت هستند. تراکت‌ها صرفا جنبه اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی دارند.

همچنین تراکت به دلیل ظاهر ساده‌تر، ارزان‌تر هستند. اما کاتالوگ‌ها به دلیل نیاز به طراحی‌های منحصر به فرد و مناسب با هر کسب و کار دارای قیمت‌های بیش‌تری است.

کاتالوگ دارای چندین برگ بوده که برای آشنایی و انتخاب محصولات و کالا‌ها به مشتریان ارائه خواهد شد. همچنین از دیگر تفاوت‌ها در شکل ظاهری می‌توان به کیفیت بالا در جنس کاغذ کاتالوگ در مقایسه با تراکت‌ها را اشاره نمود.

تفاوت در پخش تراکت و کاتالوگ

تراکت‌ها به صورت خیابانی و عمومی در میان مردم پخش و توزیع خواهند شد. اما کاتالوگ‌ها تنها در محیط فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و دیگر محیط‌هایی از این قبیل به مشتری ارائه می‌دهند. به صورت کلی می‌توان چنین بیان نمود که پخش تراکت‌ها به صورت عمومی و در میان جمع عامی از مردم بوده اما کاتالوگ‌ها در میان بخش خاصی از مردم و یا همان مشتریان ارائه داده خواهند شد.

تفاوت در سایز و اندازه تراکت و کاتالوگ

کاتالوگ‌ها و تراکت‌ها در سایز‌ها و اندازه‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. تراکت‌ها معمولا در سایز و اندازه‌های A5 و A6 به صورت تک برگ طراحی شده، اما کاتالوگ‌ها در ابعاد‌هایی متفاوت و دارای تعدادی برگ همچون دفترچه‌ها با چاپ و کیفیت‌هایی متفاوت‌تر ارائه شده‌اند.

تفاوت در محتوای تراکت و کاتالوگ

تراکت و کاتالوگ‌ها در محتوا با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. زیرا در کاتالوگ کسب و کار به صورت کلی و جامع معرفی شده اما، در کاتالوگ‌ها تمامی محصولات و کالا‌های مرتبط با کسب و کار به صورت جزئی و اختصاصی بیان شده‌اند.

نتیجه‌گیری

باتوجه به مطالب ارائه شده در این مقاله کارفرمایان می‌توانند انتخاب بهتری برای معرفی کسب و کار خود به وسیله کاتالوگ و تراکت‌ها داشته باشند. تراکت و کاتالوگ هم از نظر ظاهری و هم از نظر کاربردی با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. یک کارفرما برای بازدهی مطلوب در کسب و کار خود بهتر است که از هر دو شیوه تبلیغاتی استفاده نماید. زیرا تراکت برای معرفی کسب و کار کارفرما به مشتریان موثر بوده و کاتالوگ‌ها برای نشان دادن تنوع در محصولات و یا کالا‌های ارائه شده توسط کارفرما بسیار مؤثر است. به این دلیل که معرفی در تراکت‌ها به صورت کلی و معرفی در کاتالوگ به صورت جزئی و کاملا اختصاصی است. همچنین با وجود هر دو مشتری اطمینان بیش‌تری از کسب و کار شما خواهد داشت.

البته برای آنکه بتوانید بهترین را برای تبلیغات خود انتخاب کنید، باید به تیم متخصص این حوزه مراجعه کنید. وب سایت تیم گرافیک، با سال‌ها تجربه و با تیمی متخصص، توانسته تا به امروز نمونه‌های بسیار موفقی را اجرا و در اختیار مشتریان قرار دهد. چنانچه مایل هستید تبلیغاتی جذاب و هدفمند برای کسب و کار خود انجام دهید، تیم گرافیک یکی از بهترین گزینه‌ها است.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و مجله خبری آی تی و دیجیتال هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید