0

تراشه هوش مصنوعی سامسونگ با نام Mach-1 در سال 2025 معرفی خواهد شد

تراشه هوش مصنوعی سامسونگ با نام Mach-1 در سال 2025 معرفی خواهد شد
بازدید 13

[ad_1]

تراشه هوش مصنوعی سامسونگ برای رقابت با تراشه‌های شرکت‌های بزرگی مانند انویدیا و AMD در سال آینده معرفی خواهد شد. نام این تراشه Mach-1 خواهد بود.

سامسونگ اولین گوشی‌های پیوندخورده با هوش مصنوعی یعنی سری گلکسی اس 24 را در اوایل سال جاری عرضه کرد. پیش از آن، این شرکت از مدل زبانی (LLM) مخصوص خود یعنی Samsung Gauss رونمایی کرد که تاثیر زیادی در تقویت برخی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سری گلکسی S24 داشت. اکنون، این شرکت قصد دارد که تراشه اختصاصی هوش مصنوعی خود را برای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند توسعه دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تراشه هوش مصنوعی سامسونگ Mach-1

طبق گزارشی که در نشریه Seoul Economic Daily منتشر شده، اولین تراشه شتاب‌دهنده هوش مصنوعی سامسونگ، Mach-1 نامیده شده و در سال 2025 عرضه خواهد شد. این شرکت در تلاش است تا انویدیا را از تخت پادشاهی بازار تراشه‌های هوش مصنوعی پایین کشیده و خود به بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تراشه‌های نیمه هادی جهان تبدیل شود.

تراشه هوش مصنوعی سامسونگ

کی هیون کیونگ، مدیرعامل بخش نیمه هادی سامسونگ، در پنجاه و پنجمین نشست عمومی سهامداران سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود است. او گفت:

یک آزمایشگاه تخصصی در حال کار برای ایجاد یک مدل کاملا جدید از تراشه‌های نیمه هادی است، تراشه‌ای که برای برآوردن نیازهای پردازشی AGI (هوش مصنوعی) طراحی شده است.

تأیید فنی این تراشه قبلاً از طریق FPGA تکمیل شده و طراحی آن در حال انجام است. این تراشه تا پایان سال جاری تولید شده و یک سیستم هوش مصنوعی جدید را در اوایل سال آینده با خود به میدان خواهد آورد.

تراشه Mach-1 سامسونگ برای استنتاج هوش مصنوعی طراحی شده است. در حال حاضر، مشکل اصلی هوش مصنوعی در انتقال داده بین GPU ،CPU و حافظه است. انتظار می‌رود که Mach-1 با ساختار جدید و کارآمد خود بتواند سرعت انتقال داده را به یک هشتم سطح فعلی برساند. علاوه بر این، تراشه هوش مصنوعی سامسونگ با وزن پایین خود می‌تواند از حافظه LPDDR استفاده کرده و تنها به HBM متکی نباشد.

در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت و متا، از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا برای توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند. برخی از شرکت‌های دیگر مانند آمازون، علی بابا، AMD ،IBM، اینتل و گوگل، تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود را دارند. Groq نیز یک شرکت جدید است که توسط کارمندان سابق گوگل تأسیس شده و تراشه‌های هوش مصنوعی خود را توسعه داده است. سامسونگ در نظر دارد تا سال آینده به جمع این شرکت‌ها بپیوندد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره تراشه هوش مصنوعی Mach-1 سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید