0

تراشه های 2 نانومتری سامسونگ در دست ساخت هستند؛ اولین سفارشات به سامسونگ سپرده شده نه TSMC!

تراشه های 2 نانومتری سامسونگ در دست ساخت هستند؛ اولین سفارشات به سامسونگ سپرده شده نه TSMC!
بازدید 21

[ad_1]

تراشه های 2 نانومتری سامسونگ به زودی وارد بازار خواهند شد. این بار شرکت PFN در کمال تعجب اولین سفارش‌های تولید را به سامسونگ سپرده و از همکاری با TSMC صرف نظر کرده است.

سامسونگ به تازگی قرارداد مهمی را با شرکت Preferred Networks یا همان PFN به ثبت رسانده است. گذر این شرکت ژاپنی از تراشه‌ساز معروفی مانند TSMC و روی آوردن به سامسونگ کمی عجیب به نظر می‌رسد و تعجب همه را در پی داشته است. حال باید صبر کرد و دید که نتیجه این توافق و همکاری چگونه خواهد بود.

در حال حاضر تراشه های مبتنی بر معماری 3 نانومتری در حال تولید هستند و اولین مراحل ساخت تراشه‌های 2 نانومتری نیز انجام شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تراشه های 2 نانومتری سامسونگ

Preferred Networks یکی از شرکت‌های شناخته شده در زمینه هوش مصنوعی است. اکنون این شرکت با همکاری سامسونگ در حال آماده شدن برای تولید اولین تراشه‌های 2 نانومتری مبتنی بر هوش مصنوعی است.

تراشه های 2 نانومتری سامسونگ

تکنیک سامسونگ برای تولید تراشه‌های 2 نانومتری هنوز مشخص نیست؛ اما تجربه ثابت کرده که این شرکت هرگز کاربران را ناامید نکرده و پیوسته به سمت بهینه‌سازی محصولات خود در حرکت است. علت گذر PFN از TSMC به سامسونگ دقیق اعلام نشده اما حدس زده می‌شود که قیمت پیشنهادی پایین سامسونگ دلیل اصلی این واقعه باشد.

تراشه‌های سامسونگ معمولاً از نظر عملکرد و کارایی از TSMC عقب هستند. با این حال این شرکت تمام تلاش خود را برای پیاده‌سازی فناوری 2 نانومتری GAA (Gate-All-Around) به کار خواهد گرفت تا به نتیجه مطلوب برسد.

انتظار می‌رود که در تراشه‌های اگزینوس مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند نیز ارتقا‌های بیشتری انجام شود. این روزها همه بی‌صبرانه در انتظار اعلام نتایج عملکرد  نسل بعدی این تراشه‌ها یعنی اگزینوس 2500 هستند. این تراشه همانند Exynos 2400 از ساختار 10 هسته‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین شایعه شده است که در پیکربندی این تراشه از هسته Cortex-X5 ARM استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره تراشه های 2 نانومتری سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید