0

تراشه مودم‌های جدید کوالکام برای ارتباطات ماهواره‌ای معرفی شدند

تراشه مودم‌های جدید کوالکام برای ارتباطات ماهواره‌ای معرفی شدند
بازدید 103

[ad_1]

به‌تازگی از تراشه مودم‌های جدید کوالکام جهت ارتباطات ماهواره‌ای رونمایی شده که توانایی ایجاد ارتباطات ماهواره‌ای برای محصولات اینترنت اشیا و کاربردهای صنعتی را دارند.

به‌تازگی برند نام‌آشنا دنیای تراشه‌ها یعنی کوالکام، اقدام به معرفی دو تراشه مودم جدید با نام‌های 212S و 9205S کرده است. تراشه مودم‌های جدید کوالکام به‌منظور تأمین نیاز بازار اینترنت اشیا (IoT) به ارتباطات ماهواره‌ای طراحی شده‌اند که به‌نظر در دهه آینده رشد چشمگیری را به‌خود ببینند. کوالکام مدتی است که بر روی محصولات ماهواره‌ای متمرکز شده است. این شرکت مدتی قبل هم از یک سرویس پیام‌رسان دوطرفه ماهواره‌ای تحت عنوان اسنپدراگون Satellite رونمایی کرده بود.

هر دو تراشه جدید کوالکام از پلتفرم Aware بهره می‌برند که به ردیابی آنی و مدیریت دستگاه‌ها در مناطق دورافتاده خواهند پرداخت. این پلتفرم با همکاری شرکت Skylo، ارائه‌دهنده خدمات شبکه‌های ماهواره‌ای (NTN)، برنامه یکپارچگی مناسب با این تراشه‌ها را ارائه کرده است تا این امر به افزایش عملکرد و قدرت آن‌ها بیانجامد.

بیشتر بخوانید: تولید تراشه‌های دو نانومتری TSMC به زودی آغاز می‌شود

جزئیاتی از تراشه مودم‌های جدید کوالکام

به‌ گزارش گیزموچاینا، تراشه مودم‌های جدید کوالکام با فراهم‌سازی قابلیت‌های ارتباط هیبریدی و مصرف بسیار پایین انرژی از کمترین شباهت به دیگر مودم‌های معمولی این شرکت برخوردارند. این محصولات از استاندارد 3GPP Release 17 پیروی می‌کنند تا به‌منظور ارتباط با ماهواره‌های مدار زمین‌همگام (GSO) عملکرد مناسبی داشته باشند. این مودم‌ها همچنین پشتیبانی از جی‌پی‌اس را نیز ارائه می‌کنند.

تراشه مودم‌های جدید کوالکام

کوالکام مودم 9205S را که از هم‌اکنون در بازار موجود دارد، به‌عنوان تراشه‌ای جهت ایجاد ارتباط میان دستگاه‌های IoT و شبکه‌های سلولی و ماهواره‌ای معرفی کرده است. قابلیت مذکور به این تراشه این امکان را می‌دهد که از طریق سیستم ماهواره‌ای GNSS توانایی موقعیت‌یابی دقیق را ارائه کند. این تراشه درنتیجه توانایی‌های کاربردی فراوانی در صنایع مختلفی ازجمله ردیابی کانتینرهای باربری، رصد تجهیزات کشاورزی و دام‌ها و مدیریت ناوگان هوایی و هواپیماهای باربری خواهد داشت.

از طرف دیگر، مودم 212S که در ادامه سال عرضه خواهد شد، جهت کاربردهای مسافت دور و مصارفی با موقعیت ثابت ساخته شده است. طبق اعلام کوالکام این تراشه در بهره‌گیری از باتری بهترین عملکرد را دارد تا بیشترین میزان شارژدهی را فراهم سازد. به‌علاوه، 212S توانایی اجرای کارهایی همچون گردآوری داده‌های دورسنجی از مخازن آب و سوخت و رصد دیگر تجهیزات زیرساختی را در اختیار دارد. از این مودم می‌توان به‌منظور نظارت بر شبکه‌های برق، تشخیص زودهنگام آتش‌سوزی و غیره بهره‌برداری کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تراشه مودم‌های جدید کوالکام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید