0

تداوم سلطه سونی بر بازار سنسورهای دوربین موبایل ؛ کاهش سهم سامسونگ!

تداوم سلطه سونی بر بازار سنسورهای دوربین موبایل ؛ کاهش سهم سامسونگ!
بازدید 118


در بازار سنسورهای دوربین موبایل در سه ماهه سوم سال 2022 سامسونگ بعد از سونی در جایگاه دوم سنسور تصویر CMOS برای دوربین قرار گرفته است.

قرارگیری سامسونگ در جایگاه دوم بازار سنسورهای دوربین موبایل در حالی رقم خورده که فاصله میزان سهم بین دو شرکت سونی و سامسونگ بسیار زیاد است. به‌نظر در سه ماه سوم سال 2022 افزایش برتری محسوس سهم سونی نسبت به سامسونگ در بازار حسگرهای تصویر دوربین موبایل را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین شیائومی 12 تی پرو ؛ پیش‌نمایشی از دوربین گلکسی S23 اولترا

برترین‌های بازار سنسورهای دوربین موبایل

به عقیده ناظران بازار یکی از دلایل موفقیت سونی، غول فناوری ژاپنی، ثبت سفارشات دستگاه‌هایی مانند Xiaomi 12S Ultra بوده است. البته این تک مدل گوشی فروش بالایی به ثبت نرسانده و به نظر بهتر است علت این میزان فروش سنسورهای دوربین موبایل سونی را ناشی از دوربین‌های آیفون‌ها بدانیم.

لازم به ذکر است که اواسط سال 2021، سامسونگ سهم 29 درصدی از بازار سنسور دوربین CMOS را در اختیار داشته و سهم بازار سونی هم در این مدت 46 درصد بوده است. به نظر سونی همچنان در پی افزایش فاصله بین خود و سامسونگ خواهد بود و ناظران بازار بر عقیده تداوم این روند پافشاری می‌کنند.

بازار سنسورهای دوربین موبایل

حال مطابق با گزارش شرکت تحقیقاتی Omdia، سونی با سهم 51.6 درصد، برند صدرنشین در بازار سنسور تصویر CMOS در سه ماهه سوم سال 2022 بوده که پس از آن، برند سامسونگ رتبه دوم را  با سهم 15.6 درصد در اختیار داشته و در رتبه های بعدی Omnivision، Onsemi و GalaxyCore قرار دارند که جزئیات سهم هر کدام از آن‌ها به شرح زیر است:

  • Omnivision رتبه سوم با 9.7 درصد
  • Onsemi رتبه چهارم با 7 درصد
  • GalaxyCore رتبه پنجم با 4 درصد
  • SK Hynix با رتبه ششم 3.8 درصد

طبق گزارش‌ها، فروش سنسور دوربین CMOS سامسونگ در سه ماهه سوم 2022 معادل 740 میلیون دلار به ثبت رسیده که نسبت به عدد 800 تا 900 میلیون دلار معمول در سه ماهه قبلی کاهش یافته است. طبق انتظارات سونی حسگرهای تصویر CMOS را برای سری آیفون 15 اپل هم در آینده تامین خواهد کرد که حتی ممکن است پیشتازی خود را در این بازار بیشتر هم کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رتبه‌بندی بازار سنسورهای دوربین موبایل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید