0

تحول در صنعت بسته بندی با اینترنت اشیا

تحول در صنعت بسته بندی با اینترنت اشیا
بازدید 277

[ad_1]

اینترنت اشیا IoT ضمن تحول در صنعت بسته بندی Packaging به ارائه دهندگان این سرویس کمک می‌کند تا صرفا از واکنشی بودن به سوی پیش بینی حرکت کنند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از packaging-gateway، تحقیقات انجام شده از سوی GlobalData نشان می‌دهد شرکتهای بسته بندی شروع به استفاده از اینترنت اشیا IoT برای افزایش کارآیی عملیات خود کرده‌اند.

شرکت‌های پیشرو در این زمینه Tetra Pak و Amcor & Berry Global هستند که در حال پیاده سازی اینترنت اشیا برای کمک در توسعه اهداف ESG {معیارهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی} خود هستند.

وجود داده‌های گسترده در شرکت‌های بسته‌بندی، فرصت‌های مهمی را برای ارتقای کارآیی فراهم می‌کند.

سیستم‌های هوشمند یکپارچه، فرآیندها، حسگرها، داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها به تولیدکنندگان بسته‌بندی کمک می‌کند تا تصمیم‌های هوشمندانه گرفته، فرآیندها را خودکار کرده و به بازدهی و صرفه‌جویی در هزینه برسند و البته همه این‌ها در حیطه وظایف IoT قرار دارند.

ناظران صنعت معتقدند ابتکارات IoT می‌تواند نقطه شروع دیجیتالی شدن باشد.

فناوری‌های جانبی مانند 5G وهوش مصنوعی (AI)، پشتیبانی خوبی از این فرایند می‌کند، تا جایی که اینترنت اشیا داده‌ها را جمع‌آوری کرده و 5G آن‌ها را منتقل کرده و هوش مصنوعی بینش‌ها را استخراج می‌کند.

لوک گالند، تحلیلگر گلوبال دیتا می‌گوید:” شرکت‌ها در همه بخش‌ها به‌طور فزاینده‌ای به دنبال دیجیتالی کردن زنجیره‌ تأمین خود و اتخاذ تصمیمات سریع‌تر و آگاهانه‌تر بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده هستند.”

وی افزود:” ادغام کامل فناوری‌های بهم پیوسته مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، رایانش ابری و لبه‌ای در کل زنجیره ارزش بسته‌بندی، یک فرصت قابل توجه است.”

وی تاکید می کند:” فروشندگان اینترنت اشیا به عنوان یک سرویس (IoTaaS) پلتفرم های مختلفی را برای کمک به سازمان‌ها با استقرار اینترنت اشیا بدون تخصص داخلی ارائه می دهند.”

سرویس IoTaaS با هدف تسهیل استقرار و مدیریت دستگاه‌های متصل به شرکت‌ها، به شتاب‌دهنده‌ای برای پذیرش اینترنت اشیا، به‌ویژه در تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده، اتوماسیون پیشرفته و نظارت بر شرایط تبدیل شده است.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید