0

تحول تجربه واقعیت مجازی با پوست الکترونیکی سامسونگ

تحول تجربه واقعیت مجازی با پوست الکترونیکی سامسونگ
بازدید 208


به تازگی از فناوری پوست الکترونیکی سامسونگ رونمایی شده که می‌تواند با شبیه‌سازی احساسات پوست مانند درد و تغییرات دما تحول بزرگی در واقعیت مجازی ایجاد کند.

عدم وجود واکنش‌ها و بازخوردهای لمسی پیچیده در محیط‌های واقعیت مجازی همواره از موانع کسب تجربه کامل در این محیط‌ها بوده است. با وجود اینکه اکثر کنترلرهای واقعیت مجازی از موتورهای لمسی برخوردار هستند، اما پروفسور «آنریونگ جئونگ» (Unryong Jeong) از دپارتمان علوم و مهندسی مواد دانشگاه علم و فناوری پوهانگ (POSTECH) به مدت پنج سال با توجه به پروژه ارتقای فناوری آینده (Future Technology Promotion Project) توسط سامسونگ الکترونیکس حمایت شده است.

آرون گروپس

بنابراین به نظر می‌رسد که این غول کره‌ای به دنبال افزایش حس بیشتر در تجربه‌های واقعیت مجازی بوده و در حال حاضر از فناوری جدیدی به نام پوست الکترونیکی (e-skin) رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: سلامت دهان و دندان با یک میکروربات ؛ مسواک و نخ دندان را فراموش کنید!

تجربه فوق‌العاده واقعیت مجازی با پوست الکترونیکی سامسونگ

پروفسور جئونگ و سامسونگ اخیراً نتیجه سال‌ها تحقیقات خود بر روی این پروژه را منتشر کرده‌اند. بر اساس گزارش منتشر شده، پوست الکترونیکی سامسونگ فناوری کاملاً جدیدی بوده که در تلاش است تا حواس مختلف پوست انسان اعم از درد، تغییرات دما و فشار را به طور دقیق شبیه‌سازی کند.

پوست الکترونیکی سامسونگ

پوست الکترونیکی سامسونگ علاوه بر ایجاد تحول شگرف در واقعیت مجازی، توانایی استفاده به عنوان یک دستگاه پزشکی را نیز دارد. برای مثال، حدوداً 40 درصد از بیماران در بیمارستان‌ها از مشکل زخم بستر رنج می‌برند. بنابراین با وجود یک تشک مجهز به لایه‌ای از فناوری پوست الکترونیکی می‌تواند تغییرات فشار را حس کرده و بیماران یا پرستاران نیز می‌توانند از طریق آن، وضعیت را تحت نظر قرار دهند و البته با کمک یک برنامه گوشی همراه هشدارهایی در این رابطه دریافت کنند.

پوست انسان مشابه مداری متشکل از جریان‌های الکتریکی است. بنابراین اندامی بسیار پیچیده بوده که به‌وسیله سیستم عصبی با مغز ارتباط برقرار می‌کند. به همین دلیل، شبیه‌سازی این توانایی بزرگ بیولوژیکی اصلاً کار آسانی نیست. با این وجود طبق گزارش‌های منتشر شده، تحقیقات پروفسور جئونگ و سامسونگ روی پوست الکترونیکی بسیار امیدوارکننده بوده است.

اخیراً نیز سامسونگ از پروژه دیگری رونمایی کرده بود که توانایی فوکوس سریع روی تصاویر در محیط واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را از طریق عملگرهای عضله‌ای مصنوعی داشته و می‌توانست بازخوردهای لمسی با کنترلرهای واقعیت مجازی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحول تجربه واقعیت مجازی با پوست الکترونیکی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید