0

تحول بزرگ در عکاسی با دوربین جدید نیکون Z9

تحول بزرگ در عکاسی با دوربین جدید نیکون Z9
بازدید 113


نیکون از دوربین پرچمدار جدید خود با نام Z9 رونمایی کرده که اولین دوربین بدون آینه نیکون برای عکاسان حرفه‌ای است. دوربین بدون آینه Z9 پرو نیکون هیچ شاتر مکانیکی ندارد و تنها به شاتر الکترونیکی مجهز است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از theverge، شما از این دوربین می توانید در بخش‌های حرفه‌ای مانند عکاسی ورزشی، عکاسی از طبیعت، پرندگان و … استفاده کنید. دوربین Z9 فوق العاده سریع با وضوح بالا و قیمت 5500 دلاری اولین دوربین نیکون است که شاتر مکانیکی ندارد.

سرعت زیاد این دوربین، برای عکاسان ورزشی عالی است.

این دوربین اولین گام به سوی دوربین‌های بزرگ با هوش محاسباتی است که دوربین‌های گوشی‌های هوشمند سال‌ها از آن استفاده می‌کنند.

علاوه بر این دوربین Z9 دارای یک LCD 3.2 اینچی چند زاویه‌ای است که قادر است در هر دو جهت خم شود اما قابلیت خم شدن رو به جلو را ندارد.

البته نیکون به ویژگی‌هایی مانند عکاسی محاسباتی در عکس‌های به سبک HDR که گوشی‌های هوشمند برای ثبت همزمان ۹ یا ۱۰ فریم و ترکیب آن‌ها با هم انجام می‌دهند، اشاره‌ای نکرده است.

اما سنسور 45.7 مگاپیکسلی فول فریم جدید CMOS حداقل از نظر طراحی هسته، فاصله زیادی با این گوشی‌ها ندارد.

Z9 قادر است از یک شاتر الکترونیکی با سریع‌ترین سرعت شاتر 1/32000 ثانیه بهره ببرد.

این دوربین قادر است با سرعت 20 فریم در ثانیه و در فرمت RAW/JPG با وضوح کامل یا با سرعت 120 فریم بر ثانیه عکس 11 مگاپیکسلی ثبت کند، همه اینها بدون ایجاد صدای شاتر است. البته می‌توانید یک صدای جعلی برای آن فعال کنید.

Deep Learning که در سیستم فوکوس خودکار تشخیص اشیا در Z9 استفاده شده، پیش از این توسط Olympus، Panasonic و Canon استفاده شده است. این قابلیت به بهبود عملکرد فوکوس خودکار کمک می‌کند.

مانع بزرگ: پردازنده

مانع اصلی در دوربین‌های مشابه Z9 در سطح حرفه‌ای، پردازش داده‌ها است. ده فریمی که به طور همزمان از یک سنسور فول فریم 45 مگاپیکسلی گرفته شده و ترکیب می‌شوند، بزرگ‌تر از همان فایل در گوشی هوشمند است. CPU های گوشی‌های هوشمند می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند؛ اما پردازنده‌ی دوربین‌ها به این شکل ساخته نمی‌شوند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید