0

تحریم طاقچه به دلیل بی‌حجابی کارمندان زن ؛ مجازات طاقچه چیست؟ [+واکنش رسمی طاقچه]

تحریم طاقچه به دلیل بی‌حجابی ؛ طاقچه به قربانگاه می‌رود!
بازدید 24

[ad_1]

بازهم خبرگزاری فارس و بازهم گزارش بی‌حجابی یک استارتاپ دیگر! فارس امروز در گزارشی به تحریم طاقچه به دلیل بی‌حجابی توسط ناشران پرداخته است. به نظر می‌رسد بزودی مراحل برخورد قضایی با طاقچه هم آغاز شود!

چند روز پیش برایتان از تشکیل پرونده قضایی برای دیجیکالا به علت بی‌حجابی کارمندان زن این شرکت نوشتیم و ساعاتی بعد از این خبر هم، تصاویری از پلمپ دفتر مرکزی دیجیکالا منتشر شد! حالا اما نوبت به طاقچه رسیده است.

بیشتر بخوانید: مصادره اموال سلبریتی‌های بی‌حجاب در لایحه عفاف و حجاب پیش‌بینی شده است

تحریم طاقچه به دلیل بی‌حجابی

ماجرای طاقچه هم مثل دیجی‌کالا با انتشار تصاویر بی‌حجاب کارمندان آغاز شد. سپس در بخش «فارس من» خبرگزاری بزرگ فارس، که گویا بخشی مختص راه‌اندازی پویش‌های و خواسته‌های ملی است، متنی با این مضمون به عنوان یک مطالبه مردمی برای جمع‌آوری امضا منتشر شد:

تحریم طاقچه به دلیل بی‌حجابی

مؤسسه فرهنگی که کارکنانش با انتشار تصویر بی‌حجاب‌شان در انظار عمومی، به دنبال ترویج بی‌عفتی در جامعه با هدف بیشتر دیده شدن هستند، چه تضمینی وجود دارد که بعدها در نرم افزارشان کتاب و محتواهای غیراخلاقی و ضد ارزش‌های ایران اسلامی منتشر نکنند.

ما به عنوان کسانی که نگران نوجوانان و جوانان پاک سیرت و علاقمند به کتاب و کتابخوانی هستیم، مطالبه قاطع خودمان را نسبت به بی‌حجابی در این نرم‌افزار اعلام می‌کنیم، از مسئولین فرهنگی انتظار داریم جلوی این گونه هنجارشکنی‌ها گرفته شود.

نرم‌افزارهای ارائه دهنده خدمات اساسی فرهنگی این کشور، جای مدیران و کارکنانی که دین و حیا را فدای روش‌های کثیف تبلیغاتی خودشان می‌کنند، نیست.

در ادامه اما خبرگزاری فارس در مطلبی با عنوان «قطع همکاری ناشران پرفروش به دلیل کشف حجاب کارکنان طاقچه» اینگونه نوشت:

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، روز گذشته تصاویر کشف حجاب کارکنان طاقچه (پلتفرم دسترسی به نسخه دیجیتال و صوتی کتاب‌ها) در فضای مجازی منتشر شد که قطع همکاری جمعی از ناشران آثار پرفروش را به دنبال داشت.

به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) ساعتی بعد از انتشار تصاویر نامه‌ای مبنی بر قطع همکاری‌ برای طاقچه منتشر کرد.

ناشران دیگری چون «تمدن نوین»، «ستاره‌ها»، «راه‌یار»، «خط مقدم» و «شهید هادی» از این رفتار طاقچه اعلام انزجار و قطع همکاری خود را اعلام کرده‌اند.

ادامه گزارش خبرگزاری فارس هم به انتشار بیانیه‌های اعتراضی این ناشران به گفته فارس «پرفروش» در اعتراض به حرکت طاقچه اختصاص یافته و شما در ادامه می‌توانید مجموعه این بیانیه‌ها را ببینید و بررسی کنید با این توضیح که شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در این بین، نشر سوره مهر و انتشارات دولتی امیرکبیر هستند!

با این اوصاف و در جمع‌بندی نهایی، به نظر می‌رسد که به زودی باید منتظر برخورد جدی قضایی با پلتفرم و کارکنان طاقچه باشیم و احتمالا این پلتفرم حوزه کتاب صوتی و کتاب الکترونیکی، به پایان راه رسیده است!

بیانیه رسمی طاقچه ؛‌ عکسی کاملا شخصی بود و به طور عمومی منتشر نشد! [بروزرسانی مرداد 1402]

طاقچه در ساعات شامگاهی امروز شنبه ۷ مرداد توضیحاتی در خصوص عکس منتشر شده از کارکنانش منتشر کرد.

این روزها در فضای مجازی، انتساب عکسی به طاقچه حاشیه‌هایی ایجاد کرده است. برای روشن‌شدن افکار عمومی، توضیحات زیر به اطلاع می‌رسد:

۱. این عکس بیش از یک ماه پیش گرفته شده و در همان زمان در حسابی شخصی منتشر شده است. تصویر یادشده پس از خداحافظی یکی از همکاران، مقابل دیوار بیرونی و خارج از فضای کاری طاقچه گرفته شده و در هیچ‌یک از حساب‌های رسمی طاقچه انتشار نیافته است.

۲. طاقچه پلتفرمی برای دسترسی به انواع کتاب‌های صوتی، الکترونیکی و چاپی است که مانند تمام کسب‌وکارها در چارچوب قوانین کشور فعالیت می‌کند. این شرکت در حدود یک دهه فعالیت خود در زمینهٔ کتاب کوشیده است متناسب با تمام سلیقه‌ها، انواع کتاب‌ها را در دسترس مخاطبان بگذارد. این‌که طاقچه توانسته است سهم مهمی در افزایش سرانهٔ مطالعهٔ کشور داشته باشد، به‌خاطر تلاش‌های بی‌وقفهٔ همکاران توانمند خود بوده است.

۳. در پی حاشیه‌های ایجادشده، بعضی ناشران، خارج از چارچوب قراردادی که با طاقچه دارند، خواستار فسخ آن شده‌اند. طاقچه ضمن پذیرش این درخواست، فرایند فسخ را در دستور کار قرار داده است.

به جای قوه قضاییه،‌ مجلس پیشگام مجازات طاقچه شد!

پیش‌دستی برای امر خیر در بین مسئولین سابقه طولانی دارد و مقابله با فساد در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم یک رقابت سرعتی است و همه می‌کوشند پیشگام مبارزه با فساد باشند. البته اینکه چه نوع فسادی موضوع بحث ما نیست. در همین راستا، دستیار رئیس مجلس اخیرا با اشاره به لایحه جدید حجاب اعلام کرده پلتفرم «طاقچه» در صورت تصویب این لایحه باید دو ماه از سودش را جریمه بدهد. این اظهار نظر درحالی مطرح می‌شود که پلتفرم طاقچه به‌عنوان یک استارتاپ فعال در حوزه کتاب هنوز به سوددهی نرسیده است.

چند روز پیش تصویری از چند کارمند استارتاپ طاقچه منتشر شد. با فاصله کمی، خبرگزاری فارس در کمپینی اعلام کرد که این پلتفرم باید به دلیل مسئله حجاب تحریم شود. این خبر طبعا در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متفاوتی از دو سوی ماجرا داشت و چند ناشر نیز اعلام کردند ارتباط خود با این پلتفرم را قطع می‌کنند.

درپی این حواشی طاقچه نیز بیانیه‌ای منتشر کرد و به نظر می‌رسید این موضوع همین‌جا به پایان می‌رسد اما امروز، دستیار رئیس مجلس در شبکه فیلتر شده‌ی توییتر، موضوعی را مطرح کرد که بحث‌برانگیز شده است.

«محمد سعید احدیان»، دستیار محمدباقر قالیباف درباره لایحه عفاف و حجاب که چند روز پیش منتشر شد در توییتی گفته است «ماجرای طاقچه نشان داد، نه می‌توان در قبال هنجار شکنی سکوت کرد و نه مواجهه صورت گرفته بازدارنده بود.» او گفته در صورت نهایی شدن لایحه جدید حجاب، حکم جریمه این پلتفرم برابر با ۲ ماه سود این شرکت است و در صورت تکرار نیز جریمه‌های سنگین‌تری در انتظار این پلتفرم است.

تحریم طاقچه به دلیل بی حجابی کارمندان

این صحبت درحالی مطرح می‌شود که به گفته وزیر سابق ارتباطات، پلتفرم طاقچه هنوز به سوددهی نرسیده و ضررده است. او این نتیجه‌گیری را به‌عنوان فرضی غلط تلقی کرده است. پلتفرم طاقچه تا این لحظه واکنشی به این صحبت‌ها نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحریم طاقچه به دلیل بی‌حجابی چیست؟ به نظر شما اگر رسیدگی به هر فساد و جرمی در مملکت به همین سرعت انجام می‌شد، وضعیت چنین بود؟ در موردی مشابه‌تر، ماجرای رئیس اداره ارشاد گیلان به کجا رسید و چرا مسکوت مانده است؟ آیا آن فساد نبود؟ آیا افکار عمومی با آن ماجرا مشوش نشد؟ آیا نیاز به هیچ توضیح روشنگرانه‌ و حتی تکذیبیه‌ای در این مورد نبود؟ به نظر شما علت عدم دستور کار مشابه در تمام موارد فساد اداری و ساختاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید