0

تحریم سایت‌های داخلی همزمان با را‌ه‌اندازی سامانه ضدتحریم 403!

تحریم سایت‌های داخلی همزمان با را‌ه‌اندازی سامانه ضدتحریم 403!
بازدید 75


در پی راه‌اندازی سامانه 403 جهت ایجاد دسترسی برای برنامه‌نویسان ایرانی به سایت‌های تحریمی، برخی کارشناسان این امر را باعث تحریم سایت‌های داخلی می‌دانند.

با رونمایی از سامانه‌‌ 403 جهت ارائه دسترسی برنامه‌نویسان ایرانی به سایت‌های تحریمی، به عقیده تعدادی از کارشناسان اجرای این طرح منجر به ایجاد برخی مشکلات برای تعدادی از کسب‌وکارهای آنلاین شده است.

این معضل به شکلی بوده که اپلیکیشن یا سایت برخی از این کسب و کارها با اینترنت یک اپراتور در دسترس قرار دارد، اما با اینترنت اپراتور دیگری در دسترس نیست. به‌نظر می‌رسد که اعمال تغییرات در بعضی روترها جهت راه‌اندازی سامانه ضد تحریم 403، منجر به بروز اختلالات اخیر در دسترسی‌‌‌های اینترنتی شده است. در واقع این طرح خود به نوعی باعث تحریم سایت‌های داخلی شده است.

بیشتر بخوانید: مدیر رگولاتوری: کیفیت پایین اینترنت تصور واهی مردم است!

تحریم سایت‌های داخلی با ایجاد سامانه 403

اوایل دی ماه امسال «عیسی زارع‌‌‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وعده ارائه ابزار دور زدن تحریم‌‌‌ها برای برنامه‌‌‌نویسان ایرانی را داد، وی در نهایت هفته‌‌ گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت ضمن اعلام وجود مشکلاتی در دسترسی برنامه‌نویسان و محققان کشور به سایت‌های تحریمی بیان داشت: «از امروز با کمک بخش خصوصی سرویسی راه‌اندازی شده که پژوهشگران و برنامه‌نویسان کشور می‌توانند به تمام سایت‌های تحریم‌شده با حداکثر سرعت دسترسی داشته باشند».

تحریم سایت‌های داخلی

او در مورد دلیل نام‌گذاری این سرویس به 403 به این شکل توضیح داد: «وقتی کاربران می‌‌‌خواهند به سایت‌‌‌هایی که ما را تحریم کرده‌‌‌اند وارد شوند، خطای 403 می‌دهد و به همین خاطر هم این نام برای این سرویس انتخاب شده است».

درحال‌حاضر پس از گذشت چند روز از رونمایی این سامانه، تعدادی از کارشناسان اعلام داشتند که علت بروز مشکل در دسترسی به سرویس‌‌‌های آنلاین برخی کسب‌وکارهای داخلی، احتمالا ارتباطی با ایجاد این سامانه و تغییراتی در سیستم شبکه داشته باشد. طبق همین ادعاها به احتمال قوی، اعمال تغییرات در برخی روترها به‌منظور اجرای فرایند سامانه ضد‌تحریم 403، منجر به بروز اختلالات اخیر در دسترسی‌‌‌های اینترنتی شده است.

وی در ادامه نسبت به کارکرد سامانه 403 اضافه کرد: «سامانه https: / / 403online می‌تواند این دسترسی را ایجاد کند و فعلا 200 سرویس پرکاربرد از طریق این سامانه امکان دسترسی دارد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تحریم سایت‌های داخلی با راه‌اندازی سامانه 403 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید