0

تحریم رگولاتوری و چند شرکت فناوری ایرانی توسط اتحادیه اروپا

تحریم رگولاتوری و چند شرکت فناوری ایرانی توسط اتحادیه اروپا
بازدید 81


اتحادیه اروپا تحریم رگولاتوری و چند شرکت فناوری ایرانی را در دستور کار داد و فهرست تحریم‌های علیه ایران درحال گسترده‌تر شدن است.

تحریم رگولاتوری و چند شرکت فناوری ایرانی توسط اتحادیه اروپا فهرست نهادها و اشخاص ایرانی تحت تحریم این نهاد بین‌المللی را به گسترده‌ترین زمان خود رسانده است. در لیست تحریم‌های جدید علیه ایران، نام 18 شخصیت و 19 نهاد رسمی قرار دارند. از مهم‌ترین افرادی که در لیست اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند می‌توان‌ به: وزیر و نمایندگان مجلس، فرماندار و مدیران صداوسیما و … اشاره کرد. با این تحریم‌های جدید حالا لیست تحریم‌های ایران در اتحادیه اروپا در مجموع به 204 تحریم رسید.

بیشتر بخوانید: پلتفرم‌های خارجی به علت وجود تحریم‌ها با ایران تفاهم‌نامه نمی‌نویسند!

تحریم رگولاتوری و چند شرکت فناوری ایرانی توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با ارائه جزئیات بسته تحریمی علیه ایران اعلام کرد که ۱۸ شخص و ۱۹ نهاد را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. از وزیر و نمایندگان مجلس تا فرماندار و مدیران صداوسیما در این لیست تحریمی حضور دارند. با این تحریم‌های جدید، تعداد تحریمی‌های کشورمان در اتحادیه اروپا مجموعا به ۱۷۳ شخصیت و ۳۱ نهاد رسید.

علاوه بر این، در این لیست تعدادی از شرکت‌های حوزه فناوری نیز قرار دارند. مهم‌ترین سازمانی که در لیست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. در کنار این سازمان، تعدادی از شرکت‌های ایرانی فعال حوزه فناوری نیز حضور دارند.

تحریم رگولاتوری و چند شرکت فناوری ایرانی توسط اتحادیه اروپا

آکادمی راوین، شرکت سامان گستر سحاب‌پرداز، شرکت ایمن صنعت زمان فرا، شرکت رادیس ویرا تجارت شرکت‌های حوزه فناوری هستند که در فهرست تحریمی‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند. این شرکت‌ها پیش از این از سوی آمریکا هم تحریم شده بودند. عباس آذرپندار، رئیس شرکت رادیس ویرا تجارت، نیز از جمله اشخاصی است که از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده است. مسلم معین که مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج دیگر چهره فعال در حوزه فناوری است که اروپا او را تحریم کرده است.

مهم‌ترین شخصیت‌های سیاسی و امنیتی که اتحادیه اروپا در لیست تحریمی خود قرار داده است هم می‌توان به سید حمید سجادی (وزیر ورزش و جوانان)، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی (دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر)، حسن عسگری (فرماندار سنندج)، اسماعیل زارعی کوشا (استاندار کردستان)، محمد کرمی (استاندار سیستان و بلوچستان)، محمداسماعیل کوثری (نماینده مجلس)، سید مصطفی آقامیرسلیم (نماینده مجلس)، محمدتقی نقدعلی (نماینده مجلس)، موسی غضنفرآبادی (رئیس کمیسیون قضایی مجلس)، احمد نوروزی (معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما و مدیر پرس تی‌وی)، احمد خادم (رئیس قرارگاه کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) و… اشاره کرد.

به این ترتیب، اتحادیه اروپا دارایی‌های افراد و نهادهای تحریم‌شده را مسدود خواهد کرد و شرکت‌ها و شهروندان این اتحادیه از مراوده مالی با آن‌ها منع می‌شوند. علاوه بر این، اشخاص حقیقی تحریم‌شده حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت و ورودشان به این کشورها ممنوع است

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحریم رگولاتوری و چند شرکت فناوری ایرانی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید