0

تبلت Surface Go 4 احتمالا با پردازنده Arm عرضه می‌شود

تبلت Surface Go 4 احتمالا با پردازنده Arm عرضه می‌شود
بازدید 158


بنابر جدیدترین اطلاعات فاش شده، به نظر می‌رسد مایکروسافت بالاخره قصد دارد انتظارات کاربران را پاسخ داده، تبلت Surface Go 4 را با پردازنده Arm عرضه کند.

نسخه بعدی تبلت مقرون به صرفه مایکروسافت (تبلت Surface Go 4) ممکن است در زمان عرضه با پردازنده Arm در دسترس باشد. به گفته‌ Zac Bowden از Windows Central، مایکروسافت در حال بررسی استفاده از یک پردازنده مبتنی بر Arm در نسخه بعدی Surface Go است، اگرچه این امکان هنوز در دست بررسی است.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های 2021

جزئیاتی از تبلت Surface Go 4 با پردازند‌ه‌ی جدید

از زمانی که مایکروسافت پردازنده‌ی Arm و سپس تبلت Surface Go را معرفی کرد، گردآوری این دو با هم یکی از درخواست‌های رایج طرفداران بوده است. پلتفرم‌هایی مانند کوالکام Snapdragon 7c در بین دستگاه های مقرون به صرفه نسبتاً محبوب هستند و همانطور که در لپ‌تاپ‌هایی مانند سامسونگ Galaxy Book Go دیده‌ایم، می‌توانند ارزش زیادی از لحاظ اقتصادی داشته باشند. با این حال، مایکروسافت هنوز این تصمیم را عملی نکرده است.

جزئیاتی از تبلت Surface Go 4 با پردازند‌ه‌ی جدید

اما اکنون در سال 2022، به نظر می‌رسد که مایکروسافت بالاخره تولید دستگاه‌های Arm را جدی گرفته است. این کمپانی در بیلد امسال یک زنجیره ابزار توسعه‌دهنده بومی کامل – از جمله نسخه بومی ویژوال استودیو – به‌علاوه Project Volterra را اعلام کرده است. این تبلت بر مبنای یک تراشه Arm طراحی شده است. در حال حاضر، همه اخبار حاکی از توسعه و آزمایش برنامه‌ها برای دستگاه‌های Arm است.

در هر حال، به نظر می‌رسد که کمپانی مایکروسافت به زودی با این ادغام موافقت نخواهد کرد. به گفته Bowden، هنوز هم ممکن است این مدل با یک نوع پردازنده رده بالاتر اینتل ارائه شود، به ویژه برای کاربران تجاری که به شدت به پردازنده‌های اینتل وابسته هستند. اما برای کاربران معمولی‌تر، به ویژه در سطح پایه، به نظر می‌رسد که استفاده از تراشه Arm معقول‌تر باشد.

اگر این اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد شاهد چیزی شبیه به تراشه Qualcomm Snapdragon 7c خواهیم بود، اگرچه گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. کمپانی مایکروسافت همجنین می‌تواند از نسل قدیمی‌تر اسنپدراگون 8cx استفاده کند، اما این احتمال کمتر به نظر می‌رسد.

البته هنوز هیچ تاییدی مبنی بر اینکه ما یک تبلت Surface Go 4 مجهز به Arm-powered را ببینیم وجود ندارد، اما این واقعیت که مایکروسافت حداقل در حال بحث در مورد این امکان است، می‌تواند طرفداران Surface Go 4 را امیدوار کند.

در مورد اینکه چه زمانی چنین دستگاهی وارد بازار می‌شود، هیچ قطعیتی وجود ندارد. انتظار برای تولید سرفیس گو و Surface Go 2 زمانی حدود دو سال به طول انجامید، این در حالی است که سرفیس گو 3 در مدت زمان کمتری به بازار عرضه شد. طبق روند تولید سری Surface Go انتظار می‌رود نسخه جدید خانواده سرفیس، امسال یا در سال 2023 عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تبلت Surface Go 4 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال  و دیگر کاربران در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید