0

تبلت گوگل پیکسل رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

تبلت گوگل پیکسل رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]
بازدید 40


تبلت گوگل پیکسل نیز در کنار دیگر سخت‌افزارهای گوگل در کنفرانس I/O 2023 معرفی شد. این تبلت از پردازنده جدید گوگل بهره می‌برد.

تبلت گوگل پیکسل در مراسم I/O 2023 گوگل در کنار سخت‌افزارهای دیگر این شرکت مانند گوشی پیکسل 7A رونمایی شد. حدود یک سال پیش صحبت از تبلت جدید گوگل شده بود ولی معرفی آن تا I/O 2023 به طول انجامید. حال این تبلت خوش‌قیمت به همراه یک داک جذاب از راه رسیده که ویژگی‌های جذابی را به ارمغان آورده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: تبلت آنر پد V8 معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

تبلت گوگل پیکسل رسما معرفی شد

دقایقی پیش شرکت گوگل در مراسم انحصاری Google I/O 2023 در کنار معرفی گوشی جذاب پیکسل 7 آ (Pixel 7a) از تبلت پیکسل نیز به صورت رسمی رونمایی کرد. این تبلت 11 اینچی از تراشه‌ خاص Tensor G2 بهره‌مند است و با قیمتی مشابه با گوشی Pixel 7a، یعنی 499 دلار عرضه می‌شود.

پس از یک سال انتظار، گوگل بالاخره تبلت خود را به نام Pixel Tablet معرفی کرد. گوگل به وضوح تبلت پیکسل را به عنوان یک دستگاه برای استفاده‌های خانگی طراحی کرده است؛ چراکه این محصول به همراه یک پایه بلندگو عرضه می‌شود و به همین دلیل می‌تواند به عنوان کنترلر خانه هوشمند و همچنین یک قاب عکس دیجیتال نیز عمل کند.

اگر زمانی که تبلت روی این داک قرار گرفته باشد موسیقی پخش کنید، به صورت خودکار موسیقی شما از اسپیکرهای 43.5 میلی‌متری این بلندگو پخش خواهد شد.

  تبلت گوگل پیکسل رسما معرفی شد

مشخصات تبلت Google Pixel

تبلت پیکسل دارای یک نمایشگر 10.95 اینچی LCD با رزولوشن 2560×1600 پیکسل، روشنایی 500 نیت، تراکم پیکسلی 276 پیکسل در اینچ و حاشیه‌های سیاه یا سفید نسبتاً قابل توجهی است که یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را نیز به همراه دارد.

روی محافظ گوریلا گلس 3 این تبلت یک پوشش ضد لک وجود دارد و از قلم‌های USI 2.0 پشتیبانی می‌کند. یک دکمه پاور که حسگر اثر انگشت تبلت در آن تعبیه شده است و دکمه تنظیم صدا نیز در لبه بالایی تبلت پیکسل قرار دارند.

در کناره‌های این تبلت، یک سیستم صوتی با چهار بلندگو با دو بریدگی بلند در هر طرف وجود دارد که لبه سمت راست شامل پورت USB-C نیز می‌شود. برآمدگی‌های طولانی در لبه پایینی تبلت به شما امکان می‌دهند تبلت پیکسل را با وزن 493 گرم وزن، به راحتی روی سطوح نسبتاً شیب‌دار قرار دهید. در کنار این‌ها، شما یک سیستم سه میکروفونی برای دستیار Google Assistant و کنفرانس‌های کاری خود دریافت می‌کنید.

  تبلت گوگل پیکسل رسما معرفی شد

با توجه به حضور داک هوشمند گوگل که می‌تواند تبلت را با فناوری شارژ بی‌سیم 15 واتی شارژ کند، دیگر خبری از آداپتور جداگانه در بسته‌بندی Pixel Tablet نیست. با این وجود، شما از نظر عمر باتری هیچ نگرانی نخواهید داشت، چراکه تبلت پیکسل از یک باتری 27 وات‌ساعتی بهره‌مند است و به گفته‌ شرکت سازنده تا 12 ساعت می‌تواند کاربر را در تماشای ویدیو همراهی کند.

تبلت پیکسل گوگل از تراشه انحصاری Tensor G2 بهره‌مند است که به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 سخت افزار اصلی این تبلت را تشکیل می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این تبلت نیز می‌توان به فناوری‌های Wifi 6، بلوتوث 5.2 و اولتراواید بند (UWB) اشاره کرد.

  تبلت گوگل پیکسل رسما معرفی شد

به گفته‌ شرکت گوگل، نسخه 128 گیگابایتی تبلت پیکسل با قیمت 499 دلار (همان قیمت پیکسل 7 آ) به فروش می‌رسد و نسخه‌ 256 گیگابایتی تبلت پیکسل نیز با قیمت 599 دلار وارد بازار می‌شود. پیش‌فروش Pixel Tablet از همین امروز در 11 کشور اروپایی و آمریکای شمالی آغاز می‌شود و این تبلت نهایتاً در 20 ژوئن (30 خرداد) وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تبلت گوگل پیکسل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید