0

تایید اصالت ماری جوانا با بلاکچین

تایید اصالت ماری جوانا با بلاکچین
بازدید 34


نهالستانی در کالیفرنیا آمریکا قصد تایید اصالت ماری جوانا با بلاکچین را دارد. در این سیستم تأیید اعتبار گیاه شاه‌دانه بر پایه شبکه بلاکچین صورت خواهد گرفت.

نهالستان‌های ماری جوانا، از جمله مؤسسه‌هایی متخصص در حوزه‌ ژنتیک گیاهان بوده و کلون و نشاء و بذر را با هدف توزیع عمده به تولید می‌رسانند. یک نهالستان فعال در پرورش ماری جوانا (شاه‌دانه) در کالیفرنیای آمریکا قصد دارد جهت اعتبارسنجی گیاهان دارویی‌ خود از تکنولوژی بلاک چین و قراردادهای هوشمند استفاده کند.

این نهالستان که مندوسینو کلون نام دارد طی یک همکاری بین پروژه‌ی EMTRI و شرکت Global Compliance Applications شکل گرفته است. این نهالستان به دنبال استفاده از توانایی‌های EMTRI برای صدور تایید اصالت ماری جوانا با بلاکچین خواهد بود. طبق اعلام مندوسینو کلون، بهره‌گیری از بلاک چین به این نهالستان توانایی انجام «مراحل آغازین سفر گیاه شاه‌دانه برای تبدیل شدن به محصولی ممتاز» را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: امنیت بلاکچین با پژوهش مشترک محققان ایرانی و استرالیایی زیر سوال رفت!

فرایند تایید اصالت ماری جوانا با بلاکچین

در این سیستم، برای هر دسته از کلون‌های نهالستان گواهی دسته‌ای به عنوان نوعی قرارداد هوشمند، صادر خواهد شد. این گواهی، ضمن اختصاص یک «بلاک شناسایی منحصربه‌فرد» که هر بلاک توسط مندوسینو کلون ساخته می‌شود به بلاک چین مبتنی‌بر اتریوم این نهالستان ارتباط داده خواهد شد.

تایید اصالت ماری جوانا با بلاکچین

از طرفی پرورش‌دهندگان مجاز که اقدام به خریداری کلون‌های شرکت مندوسینو می‌کنند، پاداش‌هایی در قالب توکن EMT (متعلق‌به EMTRI) در اختیار خواهند گرفت. علاوه بر این، آن‌ها امکان شرکت در پروژه‌ی بلاک چین جدید را دارند. توکن EMT در اواخر سال 2022 راه‌اندازی شد و امکان تبادل آن در Uniswap با استیبل‌کوین USDC وجود دارد. توکن EMT در هیچ صرافی متمرکز یا پلتفرم‌هایی نظیر CoinGecko که وظیفه رصد داده‌های بازار کریپتو را دارد، لیست نشده است.

همچنین مشتریان نهالستان که شامل مزارع تجاری و داروخانه‌ها خواهند بود، قادر خواهند بود تا با بهره‌گیری از سیستم مبتنی‌بر بلاک‌چین، اصالت کلون‌ها و نسب ژنتیکی آن‌ها را مورد تأیید قرار دهند. نخستین عرضه از کلون‌هایی که با گواهی دسته‌ای فروخته خواهند شد، حدوداً تا سه هفته‌ی دیگر روانه این بازار می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تایید اصالت ماری جوانا با بلاکچین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید