0

تامین امنیت المپیک 2024 پاریس با هوش مصنوعی

تامین امنیت المپیک 2024 پاریس با هوش مصنوعی
بازدید 43


تامین امنیت المپیک 2024 پاریس با هوش مصنوعی در عصر این تکنولوژی می‌تواند یک اتفاق جذاب باشد که متفاوت‌ترین المپیک قرن را رقم خواهد زد.

خبری منتشر شده است مبنی‌بر اینکه قرار است تامین امنیت المپیک 2024 پاریس با هوش مصنوعی رقم بخورد. استفاده از هوش مصنوعی این روزها در بسیاری از شرکت‌های فناوری به تیتر یک اخبار تکنولوژی بدل شده است. هوش مصنوعی در همین مدت زمان کوتاه عمر خود ثابت کرده که از پس هرکاری برمی‌آید. حال باید دید که در سال 2024 میلادی و در المپیک پاریس به چه بلوغی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: گام بلند اپل در حوزه هوش مصنوعی ؛ کوپرتینویی‌ها وارد رقابت شدند؟

تامین امنیت المپیک 2024 پاریس با هوش مصنوعی

استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی هر روز در حال افزایش است. هوش مصنوعی برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. از تحقیقات آکادمیک گرفته تا ایجاد ویدیوهای جدید؛ و حالا هوش مصنوعی قرار است جایگزین بخشی از پرسنل امنیتی شود. بله، فرانسه استفاده از هوش مصنوعی را برای نظارت تصویری در طول المپیک  ۲۰۲۴ پاریس تأیید کرده است.

در طول المپیک 2024 پاریس، فرانسه از هوش مصنوعی برای نظارت و تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها در سراسر پایتخت استفاده خواهد کرد. مقامات دولتی می‌گویند که نظارت تصویری الگوریتمی، می‌تواند رویدادهای از پیش تعیین شده، رفتار غیرعادی و افزایش جمعیت را شناسایی کند و به اطمینان از ایمنی میلیون‌ها گردشگر که تابستان آینده از پایتخت فرانسه بازدید می‌کنند، کمک نماید. این بدان معناست که نقش هوش مصنوعی صرفاً به مشاهده رویدادها در آن‌ واحد محدود نخواهد شد.

تامین امنیت المپیک 2024 پاریس با هوش مصنوعی
تامین امنیت المپیک 2024 پاریس با هوش مصنوعی

شاید به یاد سریال “Person of Interest” بیافتید که بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ پخش شد. این سریال هوش مصنوعی را نشان می‌دهد که رویدادهای آینده را پیش‌بینی می‌کند و به افراد مجاز هشدار می‌دهد. به نظر می‌رسد که این سریال به‌شکل خوبی آینده نظارت توسط هوش‌مصنوعی را پیش‌بینی کرده است.

البته آنطور که گفته شده رویکرد فرانسه تنها شامل نظارت بصری از طریق دوربین‌های عمومی، بدون شنود تماس‌های تلفنی یا خواندن پیام‌هایی افراد انجام می‌شود.

با وجود این اقدامات، نگرانی‌های امنیتی همچنان ادامه دارد. منتقدان استدلال می‌کنند که این می‌تواند منجر به نظارت غیرمجاز شود و این سوال را مطرح می‌کند که آیا دولت باید محدودیت‌های مربوط به جنایات که هنوز رخ نداده را اعمال کند یا خیر. با این حال، بسیاری از مردم از استفاده از هوش مصنوعی حمایت می‌کنند و معتقدند که این کار باعث کاهش حوادث تروریستی می‌شود. شما چطور فکر می‌کنید؟

استفان مازارز، نماینده حزب رنسانس امانوئل ماکرون، در دفاع از این فناوری، گفت:

فرانسه در مقابل تمام جهان باید برای مقابله با بزرگترین چالش امنیتی تاریخ خود قیام کند.

سازمان دیده‌بان حریم خصوصی فرانسه، CNIL، نیز از لایحه دولت فرانسه به شرط عدم دسترسی به داده‌های بیومتریک مثل تشخیص چهره، حمایت می کند. با این حال، متخصصان حفظ حریم خصوصی هنوز هم به استفاده بدون حاشیه از این فناوری شک دارند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره تامین امنیت المپیک 2024 پاریس با هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید