0

تاریخ رسمی Merge اتریوم توسط توسعه‌دهندگان این رمزارز اعلام شد

تاریخ رسمی Merge اتریوم توسط توسعه‌دهندگان این رمزارز اعلام شد
بازدید 286


تاریخ رسمی Merge اتریوم از PoW به PoS توسط توسعه‌دهندگان این رمزارز اعلام شد. این انتقال به احتمال زیاد چند سال به طول خواهد انجامید.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

شبکه اتریوم به مرحله ادغام و انتقال حیاتی خود از سیستم اثبات کار (Proof Of Work) به اثبات سهام (Proof Of Stake) نزدیک شده است. توسعه‌دهندگان اتریوم (ETH) در کنفرانس تلفنی روز پنجشنبه خود، تاریخ رسمی عملیات ادغام را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: آینده اتریوم در سال 2022

تاریخ رسمی Merge اتریوم

در تماس تلفنی توسعه‌دهندگان اتریوم، تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده هسته اتریوم که جلسات پروتکل اصلی شبکه را برگزار می‌کند، 19 سپتامبر را به عنوان تاریخ آزمایشی ادغام پیشنهاد داد. تاریخ پیشنهادی تیم با هیچ اعتراضی از سوی توسعه‌دهندگان اصلی مواجه نشد.

در ادامه، superphiz.eth، توسعه‌دهنده اتریوم، درباره نقشه راه ادغام اتریوم توییتی منتشر کرد. وی به این موضوع اشاره کرد که تاریخ هدف پیشنهادی می‌بایست بیشتر به عنوان یک نقشه راه در نظر گرفته شود تا یک ضرب‌العجل سخت.

فاز 0 سفر انتقال اتریوم به ETH 2.0 مبتنی بر PoS در 1 دسامبر 2020 با راه‌اندازی Beacon Chain آغاز شد. فاز 1 این برنامه قرار بود در اواسط 2021 راه‌اندازی شود، اما به دلیل کار ناتمام و پیچیدگی‌های موجود در کدنویسی، تا سه ماهه اول سال 2022 به تعویق افتاد.

تاریخ رسمی Merge اتریوم توسط توسعه‌دهندگان این رمزارز اعلام شد

اوایل ماه ژوئن سال جاری، شبکه آزمایشی Sepolia Beacon Chain راه‌اندازی شد. این شبکه زمینه را برای بهبود بینش فنی توسعه‌دهندگان اتریوم فراهم می‌کند. Sepolia در نهایت در تاریخ 7 جولای با این شبکه ادغام شد.

آزمایش نهایی ادغام اتریوم در شبکه Goerli برگزار خواهد شد. زمان برگزاری این آزمایش هفته دوم آگوست است. پس از ادغام آزمایشی، اجرای Merge نهایی در نیمه دوم سپتامبر برگزار خواهد شد. این ادغام بدون شک اولویت اصلی توسعه‌دهندگان اتریوم به شمار می‌رود.

انتظار می‌رود انتقال اتریوم به شبکه مبتنی بر PoS مصرف انرژی آن را تا 99 درصد کاهش دهد. معرفی قابلیت sharding به احتمال زیاد تا سه‌ماهه اول سال 2023 انجام خواهد شد. این قابلیت منجر به مقیاس‌پذیرتر شدن و همتراز شدن با پردازنده‌های پرداخت خواهد شد.

علاوه بر موضوع انتشار تاریخ رسمی Merge اتریوم، مقایسه میان PoS و PoW از مهم‌ترین مباحث میان طرفداران ETH به شمار می‌رود. هواداران PoS معتقدند این سیستم با محیط زیست سازگارتر بوده و همچنین ایمنی بیشتری نسبت به PoW دارد. به عقیده طرفداران PoW، از جمله افرادی نظیر جک دورسی، PoS سیستم متمرکزی دارد، همچنین این سیستم نسبت به Pow ایمنی کمتری دارد.

اخیراً، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، به شدت از PoS دفاع کرده و استدلال می‌کند که کاملاً بر خلاف تصورات رایج، PoS نیز همانند PoW قابلیت رأی دادن بر روی پارامترهای پروتکل را ندارد. بوترین همچنین توضیح داد که نودها در هر دو سیستم PoS و PoW بلاک‌های نامعتبر را رد می‌کنند.

در حالی که بوترین به مبارزه با PoW ادامه می‌دهد، گزارش اخیر HOPR برخی از آسیب‌پذیری‌های کلیدی که ممکن است بعد از عملیات Merge ایجاد شود را توضیح داد.

در این گزارش تأکید شده است که اعتبارسنج‌های شبکه (Validators) نشانی‌های IP خود را هنگام پخش تأییدیه‌ها و بلوک‌ها لو می‌دهند. آدرس‌های IP به کلید عمومی مرتبط هستند اما این اعتبارسنجی‌ها از قبل شناخته شده و امکان حملات بسیار هدفمند و انتخابی (DoS یا موارد دیگر) را علیه اعتبارسنجی‌های آینده فراهم می‌کنند.

تیم HOPR خاطرنشان کرد که یک گزارش حسابرسی حتی این موضوع را به عنوان «کاهش یافته» برچسب گذاری کرده است. HOPR اعتقاد دارد این گزارش اطلاعات صحیحی ارائه نداده و مهاجمان محدود به حمله گره Teku نیستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاریخ رسمی Merge اتریوم چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید