0

تاثیر قطعی اینترنت بر کسب و کارهای دیجیتال و بازار مسکن و املاک آنلاین

تاثیر قطعی اینترنت بر کسب و کارهای دیجیتال و بازار مسکن و املاک آنلاین
بازدید 133


یکی دیگر از کسب و کارهایی که در میانه قطعی اینترنت دچار زیان فراوانی شده است، بازار مسکن و املاک آنلاین است. بسیاری از عوامل از جمله قطعی پیام رسان‌ها از جمله دلایل آسیب در این حوزه است.

طبق برآورد کارشناسان ساعتی یک و نیم میلیون دلار خسارت ناشی از قطعی اینترنت در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور برآورد شده است. حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران، در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرده است که براساس سهمی که حوزه آی‌تی در جی‌دی‌پی کشور دارد، هر ساعت قطعی اینترنت ۱.۵ میلیون دلار ضرر اقتصادی می‌زند. یکی از بازارهای اصلی کشور که دچار آسیب شده است، بازار مسکن و املاک آنلاین است.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: ضرر فیلترینگ اینترنت همه بازارها را تحت شعاع قرار داده؛ بورس، بانک و بیمه هم متضرر شده‌اند!

سه رویداد اصلی در سقوط بازار مسکن و املاک آنلاین

دنیای اقتصاد بر اساس بررسی‌های انجام شده سه رخداد را عامل اصلی ریزش بازار مسکن و املاک آنلاین بر شمرده است. این سه رویداد شامل قطعی اینترنت در برخی از روزها و ساعت‌‌ها، فیلترینگ برخی از سایت‌‌ها و پلتفرم‌‌های پیام‌رسان و کاهش شدید سرعت اینترنت در برخی از ساعت‌‌ها و روزها طی یک ماه گذشته است. برآیند این سه رویداد در فضای مجازی باعث شده است طی حدود 30 روز گذشته، چند پیامد محسوس در این بخش رصد شود.

تاثیر قطعی اینترنت بر کسب و کارهای دیجیتال و بازار مسکن و املاک آنلاین

واسطه‌های ملکی در بازار مسکن ضلع سوم این بازار را بعد از فروشنده و خریداران تشکیل می‌دهند. به گفته این واسطه‌ها در یک ماه گذشته، فرآیند جست‌وجوی آنلاین متقاضیان در بازار املاک به میزان چشمگیر کاهش یافته و دچار اختلال شده است.

مشکلات آینده رکود بازار مسکن و املاک آنلاین

نخستین شلیک فیلترینگ به قلب پیام‌ رسان‌هایی بود که به طور عمده در بازار مسکن به خصوص زمینه‌های مختلف از جمله رقابت و جابجایی فایل و غیره تاثیر داشتند. بررسی‌های اقتصاد نیوز نشان می‌دهد یکی از عوامل مثبت استفاده از پیام‌رسان‌ها و به طور کلی اینترنت پر سرعت، جلوگیری از ارائه قیمت‌های نادرست به خریداران بود که عملا این روزها امکان پذیر نیست.

در این شرایط قطعا فروشنده‌های مصممی هستند که از شرایط موجود سواستفاده کرده و قیمت‌های نامناسبی را ارائه می‌دهند. این موضوع می‌تواند بر سطح قیمت‌‌ها اثر منفی و بالابرنده داشته باشد و خطر اعلام قیمت‌‌های غیرواقعی و فیک را در بازار سنتی افزایش دهد.

تشدید رکود بازار مسکن با قطعی اینترنت

رکودی که پیش از قطعی و کندی سرعت اینترنت در بازار مسکن وجود داشت اکنون با شرایط فعلی اینترنت و تاثیرات منفی بر بازر مسکن و امکلاک آنلاین عمق بیشتری نیز یافته است.

تشدید رکود بازار مسکن با قطعی اینترنت

تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» و روایت واسطه‌های ملکی شهر تهران نشان می‌دهد، فیلترینگ پیام‌‌رسان‌‌ها و همچنین محدودیت‌‌های اینترنتی در یک ماه گذشته، عمق رکود معاملات مسکن در پایتخت را افزایش داده است. چرا که ساده‌‌ترین و راحت‌‌ترین و در عین حال سریع‌ترین و ارزان‌‌ترین مسیر دسترسی متقاضیان مسکن به فایل‌‌های انبوه عرضه شده به بازار ملک را عملا مسدود کرده است.

اکنون عمق رکود بازار مسکن بیش از پیش شده است و با تداوم این شرایط نمی‌توان گفت چه آینده‌ای در انتظار بازار آنلاین املاک و دیگر کسب و کارهای دیجیتال پییش بینی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نظر شما در رابطه با خسارت‌های ناشی از قطعی اینترنت بر بازار آنلاین مسکن و املاک چیست؟ نظرات خود را با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید