0

تاثیر رنگ موبایل بر روی قیمت آن

تاثیر رنگ موبایل بر روی قیمت آن
بازدید 17

[ad_1]

ازنظر تولیدکنندگان تفاوتی بین رنگ‌های مختلف موبایل وجود ندارد و همه آن‌ها را با قیمت یکسان به بازارهای جهانی ارائه می‌دهند اما زمانی که افراد برای خرید موبایل اقدام کنند، آیا با یک بازه قیمتی روبه‌رو می‌شوند یا تفاوت رنگ، تغییر نرخ کالا را به‌همراه دارد؟

این مورد کاملا به این موضوع وابسته است که موبایل مورد نظر خود را از کدام کشور خریداری می‌کنید. در واقع بازار ایران کمی عجیب به‌نظر می‌رسد و در موارد بسیاری شاهد تاثیر رنگ گوشی بر قیمت آن هستیم. در ادامه با این مبحث بیشتر آشنا می‌شویم پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

دلیل تاثیرگذاری رنگ روی قیمت موبایل

اگر رنگ خاصی از موبایل را مد نظر دارید، اما به‌دلیل قیمت بالاتر نمی‌توانید به خرید آن فکر کنید، بهترین گزینه برای شما خرید انواع موبایل قسطی از فروشگاه اینترنتی اسنپ شاپ است اما در کنار توجه به این موضوع باید بررسی کنیم که دلیل تاثیرگذاری رنگ روی قیمت گوشی چیست؟

به‌طور کلی باید گفت احتمالا این مورد تنها در ایران دیده شود. یعنی فروشندگان با درنظرگرفتن شرایط بازار تصمیم‌ می‌گیرند که کدام موبایل را با چه قیمت اضافه‌تری به‌فروش برسانند. این در حالی ‌است که شرکت‌های تولیدکننده همه محصولات را با نرخی یکسان به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند.

یکی از دلایلی که باعث افزایش قیمت گوشی رنگی می‌شود، موجودی آن در بازار است. در واقع هرچه تعداد یک رنگ خاص در بازار کم‌تر باشد احتمالا فروشنده آن را با قیمت بالاتری عرضه کند. افرادی که همواره به‌دنبال خرید یک محصول خاص هستند نیز بدون توجه به نرخ، برای خرید موبایل‌های محدود اقدام می‌کنند.

دلیل دیگری که باعث افزایش نرخ موبایل می‌شود، پرفروش ‌بودن یک رنگ خاص است که معمولا این مورد را در موبایل‌های مشکی می‌بینیم. در واقع رنگ مشکی یکی از پرطرفدارترین‌های بازار موبایل به‌حساب می‌آید و به همین دلیل نیز فروشنده‌ها برای این‌که سود بیشتری کسب کنند، این مدل محصول را با نرخی کمی بیشتر عرضه می‌کنند.

خرید کدام رنگ موبایل بهتر است؟

معمولا انتخاب رنگ موبایل با توجه به سلیقه و بودجه انجام می‌شود، اما باید بدانید که این رنگ تا حدودی نشان‌دهنده شخصیت شما نیز هست. به همین دلیل می‌خواهیم در ادامه چند رنگ مطرح را بررسی کنیم تا با درنظر گرفتن این موضوع بتوانید شخصیت خود یا دیگران را تا حدودی بشناسید. این موارد عبارت‌اند از:

  • موبایل سفید: طرفداران رنگ سفید معمولا دارای روحیه‌ای مثبت‌نگر و متکی به خود هستند. آن‌ها معتقدند از هر فرصتی که پیش می‌آید، باید بهترین استفاده را داشته باشند.
  • موبایل های مشکی و تیره: رنگ‌های تیره نشان‌دهنده رضایت و خرسندی از زندگی هستند. هرچند معمولا افراد کهن‌سال این نوع موبایل را می‌پسندند، اما امروز شاهد آن هستیم که جوان‌های زیادی نیز رنگ مشکی را برای گوشی خود انتخاب می‌کنند.
  • موبایل آبی: یکی از پرطرفدارترین‌های موبایل، مدل آبی آن است. افرادی که این‌ رنگ را انتخاب می‌کنند معمولا قابل اعتماد هستند. این دسته افراد ظاهر آرامی دارند و به همین دلیل نیز دیگران همواره به آن‌ها احترام می‌گذارند.

افراد علاقه‌مند به رنگ آبی پشتکار زیادی دارند و معمولا نمی‌توانند با افرادی که از بهره هوشی کمی برخوردار هستند ارتباط برقرار کنند، چراکه این روابط را حوصله‌سربر می‌دانند.

  • موبایل قرمز: افرادی که این رنگ موبایل را انتخاب می‌کنند معمولا کمی عجول، شجاع و فعال هستند. این افراد ممکن است قضاوت عجولانه‌ای داشته باشند و این موضوع باعث ازدست‌دادن روابط آن‌ها می‌شود. علاقه‌مندان به رنگ قرمز شخصیتی وفادار و جنگ‌جو دارند.
  • رنگ موبایل فانتزی: رنگ‌های فانتزی طی چندسال اخیر به بازار عرضه شده‌اند و از آن‌ها می‌توان به فیروزه‌ای، سبز، بنفش و ارغوانی اشاره کرد. افراد علاقه‌مند به این رنگ موبایل معمولا شخصیتی خوش‌خلق و اجتماعی دارند. ضمن این‌که این دسته افراد خلاق هستند و با پشتکار بالا فعالیت‌های خود را پیش می‌برند.

معرفی پرطرفدارترین رنگ های موبایل در بازار مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-55.jpg 940w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-55-358×200.jpg 358w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-55-768×429.jpg 768w” data-lazy- src=”https://itodigi.com/wp-content/uploads/2024/03/تاثیر-رنگ-موبایل-بر-روی-قیمت-آن.jpg”>

معرفی پرطرفدارترین رنگ های موبایل در بازار

با بررسی فروشگاه‌هایی که درزمینه عرضه موبایل فعالیت دارند و توجه به موجودی آن‌ها، می‌توانید متوجه شوید که کدام رنگ موبایل نسبت به سایرین پرطرفدارتر است. ضمن این‌که تقاضای بالا برای خرید این نوع محصول باعث افزایش قیمت آن نیز می‌شود.

به‌طور کلی باید گفت طبق نظرسنجی‌های انجام‌شده و میزان فروشی که موبایل‌ها در برندهای مختلف داشته‌اند، رنگ مشکی با برخورداری از 35درصد آراء به‌عنوان محبوب‌ترین رنگ موبایل شناخته می‌شود.

انتخاب این رنگ شاید افزایش هزینه‌های خرید را به‌همراه داشته باشد، اما زمانی که به‌ هر دلیلی بخواهید موبایل خود را بفروشید، افراد بیشتری متقاضی خرید آن خواهند بود. پس حین خرید باید به این نکات نیز توجه داشته باشید.

رنگ پرطرفدار دیگر سفید است. اگر انتخاب شما این محصول باشد معمولا زمان فروش با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید. از دیگر رنگ‌های پرفروش موبایل در بازار باید به طلایی که هنوز زمان زیادی از ورود آن نمی‌گذرد اشاره کرد.

رنگ طلایی با نام گلد نیز شناخته می‌شود. این نوع موبایل ظاهری کاملا لوکس و لاکچری دارد و به همین دلیل خیلی زود در بازار محبوبیت پیدا کرد. سایر رنگ‌های پرطرفدار موبایل نیز عبارت‌اند از آبی، خاکستری و قرمز.

تاثیر رنگ موبایل بر روی قیمت آنمجله خبری آی تی و دیجیتال-2-54.jpg 1200w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-54-356×200.jpg 356w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-54-768×432.jpg 768w” data-lazy- src=”https://itodigi.com/wp-content/uploads/2024/03/1710253896_137_تاثیر-رنگ-موبایل-بر-روی-قیمت-آن.jpg”>

جمع‌بندی

در بازار ایران رنگ موبایل به‌صورت مستقیم روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. درصورتی‌که تولیدکننده‌ای محصولی خاص به بازار عرضه کند و تقاضا برای خرید آن زیاد باشد، معمولا فروشنده نیز قیمت بالاتری برای گوشی تعیین می‌کند. ضمن این‌که پرطرفدار بودن موبایل‌های مشکی باعث می‌شود در بسیاری از مدل‌ها با نرخ بیشتری به‌فروش برسند.

سوالات متداول

رنگ موبایل چه تاثیری روی قیمت آن دارد؟

این مورد با شرایط بازار مشخص می‌شود. در صورتی‌که تعداد محدودی از یک رنگ خاص وارد کشور شود، معمولا با قیمت بالاتری به‌فروش می‌رسد. ضمن این‌که پرطرفدار بودن گوشی‌های مشکی باعث می‌شود این موبایل در بسیاری از مواقع قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های رنگی داشته باشد.

آیا رنگ موبایل تاثیری در شخصیت افراد دارد؟

شاید سلیقه عامل اصلی در انتخاب رنگ موبایل باشد، اما زمانی که فرد به یک رنگ خاص علاقه بیشتری داشته باشد، احتمالا این موضوع به شخصیتی که دارد مرتبط شود؛ مثلا افراد دارای انرژی مثبت همواره موبایل سفید یا دیگر طیف‌های روشن را انتخاب می‌کنند.

کدام رنگ‌های موبایل پرطرفدارتر هستند؟

با توجه به آمار فروش موبایل‌های مختلف در برندهای گوناگون باید گفت رنگ مشکی در صدر پرطرفدارترین‌ها قرار دارد. پس‌از آن نیز رنگ‌های سفید، طلایی و آبی به‌عنوان پرفروش‌ترین‌ها شناخته می‌شوند. سایر محصولات هنوز توانستند به این میزان محبوبیت برسند.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید