0

تاثیر جنگ در اوکراین بر زنجیره تامین لجستیک اروپا

تاثیر جنگ در اوکراین بر زنجیره تامین لجستیک اروپا
بازدید 202


مشکلات زنجیره تامین اروپایی پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با کرونا، با جنگ روسیه علیه اوکراین بیشتر شده و با مجازات روسیه در بحث تحریم، صنعت لجستیک در این قاره را دچار مشکلات عدیده ساخته است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال، در دو هفته گذشته پایانه‌های حمل و نقل اروپایی کشتی‌هایی با محموله ارسالی به سوی روسیه را متوقف کردند.

حتی انگلیس با هدف گسترش تحریم، ورود کشتی‌های روسی را به بنادر خود ممنوع کرد و همان زمان 20 کشتی مقصد خود را تغییر دادند تا به تحریم‌های انگلیس نخورند.

«Tie Schellekens» سخنگوی بندر روتردام هلند اعلام کرد برخی از پایانه‌های دریایی آنها به پارکینگ صدها کشتی کانتینر باری تبدیل شده که به مقصد روسیه می‌رفتند.

از سوی دیگر بسیاری از کشتی‌ها مورد بازرسی قرار گرفته تا اقلام تعریف شده تحریمی مانند قطعات هواپیما با نیمه رسانا را در خود جای نداده باشند.

اگر این چنین باشد، محموله‌شان توقیف می‌شود.

به همین خاطر بسیاری از شرکتهای لجستیکی تحویل به روسیه و اوکراین را به حالت تعلیق درآورده‌اند و شرکت UPS، علاوه بر آن، بلاروس را نیز در فهرست سیاه خود قرار داده است.

به هر حال مشکلات تنها به تدارکات محدود نمی‌شود.

جیمز کومبز، مدیر اجرایی Digital Fretght در این باره گفت: “بسیاری از شرکت‌های روسی به دلیل کاهش ارزش روبل قادر به پرداخت کالاهای موجود مانده روی کشتی‌ها نسیتند و بنابراین بسیاری از این اجنای رها شده و بدهی‌های پرداخت نشده زیادی ایجاد می‌شود که بدیهی است بخشی از آسیب به حمل و نقل و شرکتهای لجستیک وارد می‌شود.”

از سوی دیگر بسته شدن آسمان اوکراین روی پروازهای غیرنظامی و تحریم خطوط و آسمان روسیه، نرخ حمل و نقل هوایی را افزایش داده است.

جودا لوین، رئیس تحقیقات شرکت رزرو بار Freightos Group گفت خطوط هوایی برای اجتناب از حریم هوایی تحریم شده روسیه، مجبور به انتخاب مسیر طولانی‌تر شده که هزینه سوخت و هزینه نهایی حمل و نقل را افزایش داده است.

علاوه بر این موضوع، قیمت نفت در سطح بی سابقه‌ای افزایش یافته که چشم انداز لجستیک هوایی را بدتر می‌کند.

به گفته لوین نرخ کرایه حمل بار هوایی از چین به اروپا با 80 درصد افزایش در پایان فوریه، به 11.36 دلار در هر کیلو رسیده و برخی خطوط به خاطر جنگ هزینه اضافی نیز طلب کرده و شرکتهای بیمه نیز حق بیمه کالا بر فراز دریای سیاه را افزایش داده‌اند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید