0

بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا متعلق به هواوی است!

بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا متعلق به هواوی است!
بازدید 113


زمانی که گوشی‌های هواوی وارد بازار جهانی شدند هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که این برند چینی به یکی از بزرگترین شرکت‌ها بدل شود و به چنین جایگاهی دست پیدا کنند که بتواند بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا را به خود اختصاص دهد.

آبان تتر

گوشی‌های هواوی تا همین چند سال پیش هم در بازار بین‌المللی از بهترین‌ها بودند و همواره نام هواوی در فهرست پرفروش‌ترین برندها ذکر می‌شد. با این وجود این شرکت چند سالی است که تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی و فشار‌های خارجی با مشکلاتی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های هوآوی 2022

بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا مختص‌ شرکت هواوی است!

با خواندن این خبر شاید برای همگان سؤال پیش بیاید که چگونه هواوی توانسته بیشترین تعداد کاربر باید فعال را در دنیا داشته باشد. باید بگوییم که از زمان تحریم شرکت توسط ایالات متحده این کمپانی دیگر مانند گذشته در صدر اخبار نیست. اما اخیراً توانسته مجدداً به بازار موبایل بازگردد، چراکه امروزه همچنان بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا را دارد.

بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا متعلق به هواوی است!

این نکته را هم ذکر کنیم که قبل از تحریم‌ها، شرکت هواوی در بین تولیدکنندگان گوشی‌های چینی برترین بود و در آن زمان این کمپانی به‌صورت ویژه در رتبه دوم جهان قرار گرفت و اخبار حاکی از آن بود که می‌تواند جایگاه اول را هم از آن خود کند.

در حقیقت هم پس از گذشت سه ماه، هوآوی جایگاه برتر را در سطح دنیا به دست آورد، ولی به علت تحریم و ممنوعیت نتوانست جایگاه خود را حفظ کند. امروزه پس از سه سال تحریم و ممنوعیت و به علت اینکه گوشی‌های هواوی از 5G پشتیبانی نمی‌کنند، تعداد فروش و عرضه این گوشی‌ها باز هم به میزان زیادی کاهش‌یافته است.

بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا متعلق به هواوی است!

یکی از تغییرات اعمال شده در نتیجه تحریم‌ها بر روی گوشی‌های شرکت هواوی، کاهش حجم به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند است. به‌عنوان مثال گوشی‌های Mate و P هواوی تنها یک‌بار در سال به‌روزرسانی می‌شوند.

اما با این حال گوشی هواوی بیشترین کاربر موبایل فعال در دنیا را دارند. طبق تحقیقات انجام شده در مؤسسه Counterpoint سهم بازار هواوی در سه فصل اول سال ۲۰۰۹ به ترتیب ۳۴، ۳۵ و ۴۰ درصد است که در این میان سهم بازار این شرکت چینی در ۳ ماه سوم بیشتر از مجموعه رتبه‌های دوم و سوم بوده است. همچنین باید بدانید که شرکت چینی در سهم بازار گوشی‌های هوشمند به شکل خاصی جایگاه اول را در این 3 فصل داشت.

بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا متعلق به هواوی است!

چرا همچنان بیشترین تعداد کاربر فعال مربوط به هواوی است؟

پس از سه سال تحریم هواوی همچنان بیشترین تعداد کاربر فعال در دنیا را دارد. موضوع این است که در وضعیت اقتصادی فعلی، آمار خرید گوشی جدید شدیدا پایین آمده است. در نیمه اول سال جاری تقاضای مردم برای محصولات الکترونیکی مصرفی نشانه‌هایی از کاهش بیشتر را بروز داد.

طبق گزارش‌های آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت‌های چینی در نیمه اول سال مجموع حجم عرضه گوشی‌های همراه در بازار چین ۱۳۶ میلیون به نسبت به سال قبل ۲۱.۷ کاهش‌یافته است.

بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا متعلق به هواوی است!

با پیشروی این روند وضعیت شرکت‌ها و برندهای چینی نیز بدتر شد چرا که در سال ۲۰۲۰ حجم عرضه محصولات برندهای چینی در بازار به ۱۱۵ میلیون دستگاه رسیده که نسبت به سال‌های گذشته ۲۵.۹ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر نکاتی که ذکر شد اطلاعات Counterpoint حاکی از آن است که چرخه جایگزینی موبایل کاربران هواوی از ۲۴.۳ ماه در ابتدای سال ۲۰۰۹ حالا به ۳۱ ماه افزایش پیدا کرده است. امروزه جوانان قادر به تعویض گوشی‌های خود نیستند و این موضوع یکی از دلایلی است که موجب شده اکثر مردم گوشی‌های فعلی خود را نگه دارند و گوشی‌های هواوی همچنان فعال هستند.

بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا متعلق به هواوی است!

از طرفی روند کلی کاهش فروش تلفن‌های همراه در دو سال گذشته به این شرکت در حفظ موقعیت خود کمک کرده است، اما از آنجایی که شرکت هواوی برندی معتبر در میان کاربران بوده و افراد دیگر تمایلی به تعویض دستگاه خود ندارند بنابراین شرکت چینی هواوی همچنان رتبه اول خود را حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره بیشترین تعداد کاربر موبایلی فعال در دنیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکرتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید