0

به ناسا کمک کنید! فراخوان ناسا برای پیدا کردن ابرهای مریخی

به ناسا کمک کنید! فراخوان ناسا برای پیدا کردن ابرهای مریخی
بازدید 273


ناسا به این نتیجه رسیده که برای جستجوی نشانه های حیات در مریخ نیاز به کمک مردم دارد و در نتیجه شاهد انتشار فراخوان ناسا برای پیدا کردن ابرهای مریخی هستیم.

به نظر می‌رسد که سازمان فضایی ناسا برای جستجوی نشانه حیات در مریخ نیاز به کمک پیدا کرده است. ناسا با انتشار بیانیه‌ای عمومی از مردم خواسته که برای یافتن ابر مریخی به این سازمان کمک کنند.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: تقویت فرضیه حیات در مریخ با کشف میکروب‌هایی در شمالگان

فراخوان ناسا برای پیدا کردن ابرهای مریخی

به ناسا کمک کنید! فراخوان ناسا برای پیدا کردن ابرهای مریخی

آژانس فضایی ناسا با انتشار یک بیانیه عمومی از مردم درخواست کرده تا به پروژه یافتن ابر در مریخ بپیوندند. ناسا امیدوار است که با کمک افرادی ز سراسر جهان به این سوال اساسی که مدت‌ها است ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده پاسخ دهند که، چه عاملی منجر به شکل‌گیری ابر در آسمان مریخ می‌شود؟

اما افراد چگونه باید به پروژه ابریابی در مریخ بپیوندند؟ ناسا 16 سال اخیر را مشغول جمع‌آوری اطلاعات با مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) بوده است و حالا این حجم عظیم اطلاعات در پلتفرم زونیورس در دسترس عموم قرار گرفته و نیازمند بررسی جامع است.

گفتنی است، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مدارگرد شناسایی مریخ که در قالب نور فروسرخ است، طیفی که با چشم انسان قابل مشاهده نیست. ناسا در این پروژه از افراد می‌خواهد که در این داده‌های فروسرخ به دنبال نشانه‌هایی از ابر در جو مریخ باشند.

به ناسا کمک کنید! فراخوان ناسا برای پیدا کردن ابرهای مریخی

یافتن ابرهای مریخی در داده‌های MRO به دانشمندان امکان می‌دهد تا یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین اسرار مریخ را حل کنند. البته ناسا در تلاش است تا با دستکاری الگوریتم‌‌ها، ابرهایی که در داده‌های مدارگرد شناسایی وجود دارد را بیابد، اما به گفته این سازمان، اتکا به قوه دیداری انسان در این مورد قابل اطمینان‌تر است.

بسیاری معتقدند که مریخ زمانی سیاره‌ای قابل سکونت بوده و سطح این سیاره منظومه شمسی که حالا تنها شامل خاک و سنگ است، زمانی پوشیده از دریاچه و رودخانه‌ها بوده است. حتی به نظر می‌رسد که مریخ‌نور کنجکاوی با یافتن اطلاعاتی توانسته این فرضیه اولیه را تایید کند.

بنابر توضیح ناسا، اساسا دو مدل ابر در مریخ ایجاد می‌شود. نوع اول ابرهای اب منجمد هستند که در زمین هم وجود دارند. نوع دوم نیز ابرهای متشکل از دی‌اکسید کربن هستند که حالتی مانند یخ خشک دارند. این ابرها به طور خاص تنها زمانی شکل می‌گیرند که دمای سطح مریخ تا حد انجماد پایین آمده باشد.

به ناسا کمک کنید! فراخوان ناسا برای پیدا کردن ابرهای مریخی

ناسا امیدوار است که با این پروژه جدید و عمومی کردن تلاش برای یافتن ابرها به این مسئله پی ببرد که ابرها چه زمانی و کجا شکل می‌گیرند. همچنین این سازمان درصدد است تا اطلاعات بیشتری درباره جو میانی مریخ کسب کند. فراتر از این‌ها این پروژه ممکن است اطلاعاتی درباره علل رقیق شدن جو سیاره مریخ نیز به دست دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فراخوان ناسا برای پیدا کردن ابرهای مریخی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید