0

بهینه سازی داده‌ها برای تصمیم گیری بهتر در حوزه زنجیره تأمین

بهینه سازی داده‌ها برای تصمیم گیری بهتر در حوزه زنجیره تأمین
بازدید 94


کمپانی‌هایی که زنجیره تأمین پیچیده را مدیریت می‌کنند، می‌توانند با استفاده از راه‌حل کاربردی بهینه‌سازی استفاده از داده‌ها، تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، این راه حل‌ها در مورد استفاده از داده‌هایی است که در یک مکان مرکزی جمع آوری شده است. این به این دلیل است که بیشتر مشاغل همه‌ی داده‌هایی را که برای شروع بهینه سازی نیاز دارند در اختیار دارند. صرفه جویی در هزینه‌هایی مانند کاهش موجودی اضافی برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل تنها دو مورد از مزایای استفاده صحیح از داده‌های زنجیره تأمین هستند.

یکی از رایج‌ترین دلایلی که کسب‌وکارها داده‌های زنجیره تأمین خود را در تصمیم گیری‌ها لحاظ نمی‌کنند، عدم درک این است که داده‌ها چه چیزی را نشان می‌دهند یا کجا می‌توانند داده‌های مورد نیاز را پیدا کنند.

داده‌های متفاوتی که شرکت‌ها به طور پیوست با آن‌ها کار می‌کنند شامل مجموعه‌هایی از تولیدکنندگان، فروشندگان، توزیع‌کنندگان، عمده‌فروشان، کشتی‌های باری، فروشندگان کالا و حسگرهای اینترنت اشیا هستند.

سیستم‌های برنامه ریزی منابع سازمانی، مدیریت سفارش و مدیریت انبار هر کدام مجموعه داده‌های منحصر به فردی را تولید می‌کنند.

متمرکز کردن داده‌ها در یک مکان، قدرت سازمان را برای استفاده از اطلاعات افزایش می‌دهد که منجر به مزایایی از جمله سهولت تجزیه و تحلیل و شناسایی قسمت‌هایی می‌شود که نیاز به بهبود دارند.

استعداد و فناوری برای موفقیت

استخدام دانشمندان و مهندسان داده می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا با سرمایه گذاری روی این استعدادها، باعث کاهش موجودی اضافی و بهبود بازده موجودی شوند.

دانشمندان داده می‌توانند حقایق را از اطلاعات زنجیره تأمین جمع آوری کنند.

مرحله دوم، سرمایه‌گذاری در فناوری است که داده‌های ناسازگار را یکپارچه می‌کند. این نوع فناوری اجازه می‌دهد تا موجودی انبار و جابجایی کالا، دو نوع داده متفاوت در یک مکان ادغام شوند.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید