0

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین [خرداد 1401]

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین [خرداد 1401]
بازدید 272


در این مطلب بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین معرفی شده‌اند. اگر به دنبال بهترین گوشی میان رده مخصوص عکاسی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

بسیاری از کاربران همواره به دنبال خرید یک گوشی مناسب برای عکاسی هستند تا بتوانند با کمک آن عکس‌هایی مناسب و با کیفیت ثبت کنند. بسیاری نیز به دنبال بهترین گوشی میان رده مخصوص عکاسی با کمترین قیمت هستند.

مستر بلیط

برای خرید یک گوشی با دوربین مناسب عکاسی لازم نیست هزینه زیادی پرداخت کرد، بلکه بهترین گوشی های ارزان قیمت با دوربین خوب نیز برای این منظور مناسب هستند؛ پس می‌توان روی بهترین دوربین گوشی میان رده نیز حساب کرد.

اگر قصد خرید بهترین گوشی های ارزان قیمت با دوربین خوب را دارید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند زیرا بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین را معرفی کرده است.

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

در ادامه بهترین گوشی میان رده مخصوص عکاسی معرفی شده‌اند. اگر قصد دارید بهترین گوشی های ارزان قیمت با دوربین خوب را خریداری کنید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین دوربین گوشی میان رده را شناسایی کنید.

Poco M3 Pro

گوشی Poco M3 Pro از دوربین‌های سه‌گانه بهره برده‌ که متشکل از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. دوربین شیائومی پوکو ام 3 به عنوان بهترین دوربین گوشی میان رده ویژگی‌های خاص خود را دارد.

عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی کیفیت قابل قبولی دارند و لنز اصلی تصاویر را با جزئیات قابل قبولی ثبت می‌کند که رنج داینامیکی متوسطی دارند. اگر در فاصله مناسبی از سوژه قرار داشته باشید، با لنز ماکرو تصویری با وضوح کافی خواهید گرفت.

سنسور تشخیص عمق نیز با بلور کردن پس‌زمینه تصاویر خوبی را برای شما ثبت می‌کند. با این دوربین می‌توانید عکس‌های پرتره خوبی بگیرید. دوربین این گوشی امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K را فراهم کرده است و می‌توان فیلم‌هایی با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کرد.

دوربین سلفی Poco M3 Pro به لنز 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. این لنز عکس‌هایی با کیفیت خوب ثبت می‌کند، اما در مقایسه با هم‌رده‌های خود امتیاز خوبی را نمی‌گیرد. این دوربین توانایی ضبط ویدئو با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری

Poco F3

در دوربین گوشی Poco F3 از سه سنسور استفاده شده است؛ سنسور واید 48 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل و سنسور ماکرو 5 مگاپیکسل. عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی به‌عنوان بهترین دوربین گوشی میان رده کیفیت خوبی دارند.

رنگ عکس‌های گرفته شده با این گوشی به رنگ طبیعی نزدیک هستند و شارپنس تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی به شرایط نوری محیط بستگی دارد. کیفیت فیلمبرداری با این گوشی نسبتا قابل قبول است به خصوص که سرعت تغییر فوکوس در حالت 30 فریم بر ثانیه عملکرد خوبی دارد.

معمولاً در شرایط نوری نامناسب به‌صورت خودکار جزئیاتی به عکس اضافه می‌کند که کیفیت تصویر را تا حدود زیادی پایین می‌آورد. اما به‌طورکلی عکس‌های گرفته شده با سنسور اصلی دوربین این گوشی قابل‌قبول هستند.

شاید سنسور اولترا واید این گوشی کیفیت چندان خوبی نداشته باشد. اما با سنسور ماکرو امکان نزدیک شدن به سوژه را تا حدود زیادی فراهم می‌کند.

دوربین سلفی گوشی شیائومی Poco F3 نیز مناسب بوده و کیفیت عکس‌های ثبت شده با آن متوسط است. عکس‌های سلفی گرفته شده با این دوربین در شرایط نوری مناسب کیفیت قابل‌قبولی دارند.

گوگل پیکسل 6 پرو

پیکسل ۶ پرو که از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است، مشخصات سخت‌افزاری جالبی را به همراه دارد. این مدل مجهز شده به تراشه‌ی انحصاری گوگل که تنسور نام دارد و مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده است.

گوگل پیکسل ۶ پرو در پنل جلو دارای دوربین سلفی ۱۱.۱ مگاپیکسلی است که از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، فاصله‌ی کانونی ۲۰ میلی‌متری (لنز اولتراواید) و سایز پیکسل ۱.۲۲ میکرومتری استفاده می‌کند.

در پشت گوشی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 که از فاصله‌ی کانونی ۲۵ میلی‌متری (لنز واید) سایز پیکسل ۱/۱.۳۱ اینچی و سایز پیکسل ۱.۲ میکرومتری و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/3.5 که از فاصله‌ی کانونی ۱۰۴ میلی‌متری (لنز تله‌فوتو)، سایز حسگر ۱/۲ اینچی و سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتری برخوردار بوده، قرار گرفته است.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 که از فاصله‌ی کانونی ۱۷ میلی‌متری (لنز اولتراواید) و سایز پیکسل ۱.۲۵ میکرومتری در این گوشی موجود است.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

گلکسی A52

کمپانی سامسونگ با رونمایی از دوربین چهارگانه در A52 به دنبال کسب عنوان بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین در بازار است. دوربین اصلی A52 64 مگاپیکسل است که با پهنای دیافراگم 1.8 و قابلیت لرزشگیر اپتیکال پیش‌فرض، تصاویر 16 مگاپیکسلی ثبت می‌کند.

لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل از دیگر لنزهای به‌کاررفته در این گوشی هستند. دوربین فوق عریض این گوشی تصاویر خوبی در روز ثبت می‌کند، اما در شب کیفیت تصاویر آن چندان مناسب نیست.

دوربین ماکرو با فوکو ثابت عکس‌هایی با جزئیات بسیار خوب و کیفیت بالا برای شما ثبت می‌کند. دوربین تشخیص عمق میدان نیز مسئولیت ثبت عکس‌های پرتره با کیفیت 5 مگاپیکسل را برعهده دارند.

در ساخت این گوشی از سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی آن بهره برده‌اند. این دوربین به‌صورت پیش‌فرض عکس‌های 8 مگاپیکسلی می‌گیرد. کیفیت تصاویر این دوربین با نمایش جزئیات زیاد رضایت‌بخش هستند.

شیائومی مدل Redmi Note 8 Pro

از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین می‌توان ردمی نوت 8 پرو را نام برد. دوربین ماکرو این گوشی به‌خوبی از سوژه‌های نزدیک عکس می‌اندازد، اما متأسفانه این لنز از قابلیت اتوفوکوس برخوردار نیست. دوربین اولترا واید در این گوشی کیفیت پایینی دارد؛ زیرا نویز در عکس‌های آن بسیار بالا است.

عکس‌های گرفته شده در شب از رنج رنگی بالایی برخوردار نیستند، اما جزئیات را به‌خوبی به نمایش می‌گذارند. اگرچه رنگ این تصاویر کمی تار هستند، اما کنتراست آن‌ها در حد مناسبی است.

در این دوربین از لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.0/f استفاده شده است. با این سنسور امکان ثبت عکس‌های HDR و پانوراما نیز وجود دارد. کیفیت عکس‌های ثبت شده با این دوربین در حد یک گوشی میان‌رده بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

گلکسی S20 FE 5G

گلکسی S20 FE 5G امکاناتی بسیار شبیه به پرچم‌داران دارد. دوربین فوق‌عریض این مدل 12 مگاپیکسلی بوده که اندازه سنسور آن 1/3 (0.33) اینچ و اندازه پیکسل‌های 1.12 میکرون است.

این سنسور با لنز سوپرواید 13 میلی‌متری که روی آن قرار دارد توانایی پوشش 123 درجه‌ای را دارد. دوربین سلفی نیز از نوع واید است که سنسوری 32 مگاپیکسلی به بزرگی 1 /2.74 (0.36) اینچ و اندازه پیکسلی 0.8 میکرونی دارد.

لنز به‌کاررفته در این دوربین نیز 26 میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2  است. از دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی می‌توان به قابلیت Auto-HDR، فیلم‌برداری با دوربین‌های اصلی و سلفی با کیفیت 4K و 30 یا 60 فریم‌برثاینه اشاره کرد که بهترین گوشی میان رده از نظر دوربین است.

امتیاز دوربین گلکسی S20 FE از سایت دگزو مارک 115 است که نشان می‌دهد از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است.

شیائومی Mi 11 lite 5G

دوربین اصلی می 11 لایت که از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است 64 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده که بزرگی سنسور آن 1/1.97 (0.5) اینچ است. اندازه هرپیکسل این سنسور نیز در حالت عادی به 0.7 میکرون می‌رسد.

لنزی که روی این سنسور قرار گرفته ساخته شده از 6 سطح از عناصر اپیتیکال بوده که فاصله‌ی کانونی آن 26 میلی‌متر و گشودگی دهانه دیافراگم آن نیز  f/1.79 است.

این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز استفاده می‌کند. دوربین تله‌ماکرو 5 مگاپیکسلی می 11 لایت توانایی بزرگ‌نمایی سوژه را تا 2 برابر بیشتر از دوربین‌های ماکروی معمولی دیگر گوشی‌ها دارد و همچنین از قابلیت فوکوس خودکار نیز  بهره می‌برد که عکاسی ماکرو با این دوربین را بسیار راحت و لذت‌بخش خواهد کرد.

دوربین فوق‌عریض زاویه‌ای 119 درجه‌ای را پوشش می‌دهد. این دوربین سنسوری 8 مگاپیکسلی به اندازه ¼ (0.25) اینچ دارد و ابعاد هر پیکسل آن نیز 1.12 میکرون است.

در این مدل دوربین سلفی 20 مگاپیکسل دقت دارد و اندازه سنسور و پیکسل‌های آن نیز به‌ترتیب، 1/3.4 (0.29) اینچ و 0.8 میکرون هستند. فاصله کانونی لنز واید آن 27 میلی‌متر و گشودگی دهانه دیافراگم آن نیز f/2.2 است. همچنین در دوربین سلفی می 11 لایت 5جی امکان فیلم‌برداری با کیفیت فول‌اچ‌دی و نرخ فریم 60 نیز فراهم است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

گوشی شیائومی Redmi Note 10 pro

اگر در میان گوشی‌های میان‌رده به دنبال بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین هستید، ما به شما ردمی نوت 10 پرو را پیشنهاد می‌کنیم. دوربین اصلی این گوشی مجهز به سنسور 108 مگاپیکسلی Samsung ISOCELL HM2 است. این سنسور در پشت لنزی با اندازه دیافراگم 1.9/f قرار دارد.

دوربین سلفی این گوشی به سنسور 16 مگاپیکسلی Sony IMX471 مجهز است. این سنسور با اندازه 1.0 میکرون در پس لنز 20 میلی‌متری با دیافراگم 2.4/f قرار دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز عکس‌هایی با کیفیت خوب و دقت رنگی بالا ثبت می‌کند.

کنتراست این عکس‌ها نیز بسیار خوب است و توقع شما را از یک گوشی میان‌رده برآورده می‌کند. این مدل از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است.

موتورولا اج 20

گوشی موتورولا Edge 20‌ از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است. دوربین اصلی این گوشی به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی HM2 سامسونگ مجهز است که اندازه‌ خود سنسور به 1/1.52 اینچ و بزرگی پیکسل‌هایش در حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی به ۰/۷ میکرون می‌رسد و در حالت عادی که خروجی عکس‌ها ۱۲ مگاپیکسلی است، اندازه‌ی هر پیکسل این سنسور ۲/۱ میکرون می‌شود.

این دوربین از PDAF یا فوکوس خودکار تشخیص فازی بهره می‌برد و خبری از لرزشگیر اپتیکال تصویر هم نیست؛ همچنین دوربین اصلی که لنز واید ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 را به‌روی خودش می‌بیند، تنها دوربینی است که از حالت شب پشتیبانی می‌کند.

دوربین بعدی ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با لنز ۷۸ میلی‌متری بوده که قادر به بزرگ‌نمایی تصویر تا ۳ برابر به‌صورت اپیتیکال و بدون افت کیفیت است. این دوربین هم از لرزشگیر اپتیکال و هم از فوکوس خودکار تشخیص فازی بهره می‌برد.

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بعدی مجهز به لنز ۱۷ میلی‌متری اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار است که به کاربران امکان ثبت عکس ماکرو از فاصله‌ی ۴ تا ۸ سانتی‌متری از سوژه را نیز می‌دهد که کیفیت درخور توجهی دارد.

دوربین ۳۲ مگاپیکسلی واید که از تجمیع پیکسل‌های ۴ به یک استفاده می‌کند، با خروجی عکس‌های ۸ مگاپیکسلی وظیفه‌ی عکاسی سلفی را عهده‌دار است. این دوربین از لنز ۲۸ میلی‌متری با فوکوس ثابت بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان در بازار ایران

Iphone SE (2020)

آیفون اس ای ۲۰۲۰ محصول عجیبی است؛ چرا که در سال ۲۰۲۰ همچنان نمایشگری ۴.۷ اینچی دارد و از طراحی آیفون ۸ استفاده می‌کند. نمایشگر این گوشی نیز همچنان از رزولوشن HD+ بهره می‌برد که خیلی با معیارهای سال ۲۰۲۰ جور در نمی‌آید.

اپل اما کاملا می‌داند که این گوشی را برای چه دسته‌ای از کاربران تولید کرده و به همین دلیل به فروش بالایی هم رسیده است. گذشته از این حرف‌ها دوربین خوب، تراشه‌ی A13 اپل و همچنین سیستم عامل مجبوب اپل یعنی iOS دلایل کافی برای خرید این میانرده کوپرتیونی‌ها به حساب می‌آید.

دوربین این ایفون هم تکی بوده و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای میانرده اپل از سنسوری ۷ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و تصاویر آن بسیار باکیفیت و حرفه‌ای است.

در این مطلب بهترین گوشی میان رده مخصوص عکاسی را معرفی کردیم. برای خرید گوشی با دوربین مناسب لازم نیست هزینه بالایی بپردازیم، با هزینه کم نیز می‌توان این نیاز را رفع کرد. اگر شما هم مایل هستید با بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین آشنا شوید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

سوالات متداول

بهترین گوشی میان رده مخصوص عکاسی کدام است؟

بهترین دوربین گوشی میان رده در این مطلب معرفی شد. شما می‌توانید از بین مدل‌های معرفی شده که هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند، بهترین مدل را برای خود انتخاب کرده و آن را خریداری کنید. بهترین دوربین گوشی میان رده که در اینجا معرفی شد از محبوب‌ترینهاست و بسیار پرطرفدار هستند و شما می‌توانید با خیال راحت مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید