0

بهترین گوشی های ضد آب دنیا [خرداد 1401]

بهترین گوشی های ضد آب دنیا [خرداد 1401]
بازدید 271

[ad_1]

گوشی موبایل یک ضرورت زندگی امروزی است که انواع و کاربردهای گوناگونی دارد. در این گفتار مجله خبری آی تی و دیجیتال به معرفی بهترین گوشی های ضد آب دنیا میپردازیم.

مستر بلیط

به خاطر دارم که اولین بار و اولین گوشی هوشمندی که داشتم اکسپریا زد وان بود. در آن زمان کمپانی ژاپنی مدتی بود که به حوزه اسمارتفون های اندرویدی وارد شده بود و با خانواده اکسپریا محبوبیت زیادی کسب کرده بود. محبوبیت گوشی های سونی از یک سو حاصل مقاوت مثال زدنی، دوربین با کیفیت و البته یک خلاقیت بدیع از سوی سونی، یعنی کسب گواهینامه IP58 بود که ضد آب بودن گوشی را تضمین میکرد.

اگرچه تجربه اش کمی ترسناک به نظر میرسید اما شستن گوشی یا فیلمبرداری از زیر آب لذت خاصی داشت، آن هم با دوربین با کیفیت 20 مگاپیگسلی سونی. از آن زمان تاکنون کمپانی های دیگر نیز به تدریج بحث ضد‌ آب بودن را به گوشی های تولیدی خود اضافه کرده اند و حالا ما با تنوع زیادی در گوشی های هوشمند ضد آب روبرو هستیم.

در این میان برای برخی افراد ضد آب بودن به واقع یک فاکتور اساسی و تعیین کننده در خرید گوشی به شمار میرود. در همین راستا در این گفتار مجله خبری آی تی و دیجیتال قصد داریم به بررسی و معرفی بهترین گوشی های ضد آب دنیا بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین گوشی های ضد آب دنیا

سال 2021 میلادی با رونمایی شمار زیادی از گوشی های دید توسط برندهای مطرح بازار مانند شیائومی و سامسونگ آغاز شد. البته برای بسیاری از افراد آنچه مهمتر است، نه برندها و اسم های بزرگ که کاربرد اصلی گوشی و تناسب یا عدم تناسب آن با نیازهای شخصی شان است.

برای مثال یک گیمر در میان لپ تاپ های سال جدید به دنبال بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 و در میان گوشی های سال بهترین گوشی های گیمینگ 2021 را دنبال میکند. گیمرها تقریبا در هر حوزه ای اختصاصی های خود را دارند، حتی در میان بهترین هدفون های 2021 ما با دسته بندی بهترین هدست گیمینگ 2021 مواجهیم.

برای برخی دیگر کاربری اصلی گوشی با تناسب آن با بودجه و البته رفع نیازهای عادی شان تعریف میشود که این افراد طبعا باید به جای بهترین های هر برند، به دنبال بهترین گوشی های میان رده 2021 باشند.

اما همانطور که در مقدمه هم گفتیم، یک کاربری و قابلیت جذاب برای اسماتفون ها در ضد آب بودن آنهاست که البته برای بعضی میتواند یک قابلیت حساس و کاربری باشد. در همین راستا با ما باشید تا به معرفی بهترین گوشی های ضد آب دنیا تا ژانویه 2021 بپردازیم.

آیفون 12 پرو مکس (iPhone 12 Pro Max)

بهترین گوشی های ضد آب دنیا
جدیدترین گوشی ضد آب 2021

گران قیمت ترین و البته احتمالا بهترین گوشی حال حاضر دنیا، بزرگِ خانواده آیفون 12 اپل است که طی سال گذشته میلادی به بازار عرضه شد. این گوشی در حال حاضر در میان بهترین گوشی های ضد آب دنیا قرار دارد قطعا یک گوشی ضد آب ارزان نیست!

البته که تمام مزایای آیفون 12 پرو مکس به ضد آب بودن ختم نمیشود و اگر پول خریدنش را داشته باشید میتوانید از سایر مزایای پرچمدار 2020 اپل به عنوان بهترین گوشی ضد آب جهان بهره مند شوید.

طراحی تخت با رنگ‌های جذاب، قدرتمندترین تراشه‌ در دنیای گوشی‌های هوشمند، اتصال 5G، بزرگ‌ترین دوربین تاریخ آیفون با سیستم لرزش‌گیر پیشرفته، نمایشگر ۶٫۷ اینچی، فیلم‌برداری 4K HDR با تمام دوربین‌ها و صدالبته برچسب قیمتی ۱۱۰۰ دلاری. آیفون ۱۲ پرو مکس بزرگ‌ترین و البته پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند اپل به‌حساب می‌آید و نخستین آیفون پس‌از مدت‌های طولانی است که تغییراتی سخت‌افزاری در ماژول دوربین خود نیز میبیند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2021

بهترین گوشی های هواوی 2021

آیفون 12 (iPhone 12)

بهترین گوشی های ضد آب دنیا
جدیدترین گوشی ضد آب 2021

عجیب نیست اگر دومین عنوان در فهرست بهترین گوشی های ضد آب دنیا نیز یکی از اعضای خانواده آیفون 12 باشد. اپل طی سال 2020 و به طور دقیق تر در 13 اکتبر 2020 به تمام شایعات و انتظارها پایان داد و از خانواده آیفون 12 با ویژگی های مهمی رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت های 2021

بهترین گوشی های شیائومی 2021

بدون شک اگرچه این مدل های آیفون در زمره بهترین گوشی ضد آب جهان قرار میگیرند اما گوشی ضد آب ارزان محسوب نمیشوند.طراحی مدرن و جذاب، توان پردازشی کم‌نظیر، نمایشگر OLED و پشتیبانی از 5G جزو ویژگی‌های مهم آیفون 12 به عنوان یک گوشی ضد آب جدید محسوب میشود.

آیفون 11 (iPhone 11)

بهترین گوشی های ضد آب دنیا
جدیدترین گوشی ضد آب 2021

همچنان برای نام بردن از بهترین گوشی های ضد آب دنیا ناگزیر از ماندن در دنیای اپل هستیم. ایفون 11 که جزو سه گوشی اصلی اپل در سال 2019 بود گزینه بعدی ما در فهرست بهترین گوشی ضد آب جهان است.

این گوشی نسبت به گوشی‌های Pro و Pro Max قیمت پایین‌تری دارد اما طراحی مشابهی با این محصولات دارد. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این گوشی با دو گوشی دیگر، نمایشگر آیفون 11 است که به فناوری Liquid Retina مجهز ‌شده است تا قیمت تمام شده کم‌تری داشته باشد.

البته این نمایشگر رزولوشن رضایت‌بخشی دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه­‌ی 5.9 اینچی‌اش، حدود 326 پیکسل را در هر اینچ جا داده است که میزان مطلوبی به حساب می‌‍آید.

اوپو فایند ایکس 2 (Oppo Find X2)

بهترین گوشی های ضد آب دنیا [به روزرسانی مهر 1400]

اوپو در مدت اخیر رشد قابل قبولی در بازار اسمارتفون های اندرویدی داشته و اخیرا هم با ادغام با کمپانی موفق وان پلاس، افق های جدیدی برای گسترش فعالیت به طور جدی پیش روی خود می بیند.

نسل اولیه پرچمداران این شرکت یعنی اوپو فایند ایکس، گرچه یک گوشی قابل قبول بود، اما محصولی ضد آب نبود و این برای برخی کاربران چندان پسندیده به نظر نرسید.

اوپو اما در طراحی اوپو فایند ایکس 2 جدا از طراحی زیبا و امکانات قابل قبول، قابلیت ضد آب بودن را نیز اضافه کرده است. این گوشی قدرتمند از پردازنده اسنپدراگون 865 بهره مند است و نمایشگر آن با وضوح QHD Plus ارائه شده است و از نرخ به روزرسانی 120 هرتزی پشتیبانی می کند. حافظه رم دستگاه 12 گیگابایت و باتری آن 4260 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی های وان پلاس

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

بهترین گوشی های ضد آب دنیا
بهترین گوشی های ضد آب دنیا
  • نمایشگر: 6.8 اینچ
  • تراشه: اسنپدراگون 888/ Exynos 2100
  • رم: 12/ 16 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر
  • دوربین: ماژول اصلی چهارگانه 10/ 10/ 12/ 108 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 40 مگاپیکسلی
  • تاریخ عرضه: ژانویه 2021

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا یکی از برترین گوشی‌های این برند است که به‌عنوان پرچمدار سامسونگ نیز به شمار می‌رود. این گوشی برای اولین‌بار از قلم S Pen پشتیبانی کرد.

این بدان معنی است که شما این امکان را دارید که به‌صورت کاملاً اختیاری از این قابلیت استفاده کنید. نکته جالب‌توجه درباره این دستگاه که یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2022 بوده، این است که حتی بدون داشتن این قلم هم یک تلفن همراه بی‌نظیر است.

دوربین چهار لنزی آن که قابلیت زوم اپتیکال تا ده برابر را دارد، یکی از نکات مثبت آن محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که ما تابه‌حال درباره قابلیت هر گوشی اندرویدی دیگری که تحقیق کرده‌ایم، از آن کاملاً ناامید شده‌ایم.

این در حالی است که قابلیت زوم این گوشی بسیار عالی به نظر می‌رسد. این دستگاه با پشت شیشه‌ای گوریلاگلس که به‌صورت مات است، خیلی بهتر از گوشی‌هایی به نظر می‌‌رسد که پشت آن‌ها براق است. برای مثال، پشت تلفن همراه گلکسی S20 به‌صورت براق است و مشتریان مات را بیشتر دوست دارند.

صفحه‌نمایش این گوشی هم بسیار خوب است و برای اولین‌بار یک تلفن همراه مشاهده کردیم که هم‎‌زمان با وضوح بالا، نرخ نوسازی آن هم 120 هرتز بود. این قابلیت باعث شده که سامسونگ گلکسی S21 اولترا یکی از بهترین‌های این برند شناخته شود. علاوه بر این، قیمت آن هم کمتر از گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا به نظر می‌رسد که این نکته مثبتی برای آن است.

سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن (Samsung Galaxy S20 FE)

بهترین گوشی های ضد آب دنیا
جدیدترین گوشی ضد آب 2021

حالا شاید نوبت یک گوشی اندرویدی باشد تا در فهرست بهترین گوشی های ضد آب دنیا وارد شود. سامسونگ هنوز پرچمدار سال جدید را معرفی نکرده است در نتیجه از اس 20 فن ادیشن به عنوان یک گوشی ضد آب جدید یاد خواهیم کرد.

اما در میان گوشی های سال 2020، گلکسی اس 20 فن ادیشن بدون شک در زمره برترین ها قرار داشت و در عین حال بهترین گوشی ضد آب جهان در میان گوشی های سامسونگ شناخته میشد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت گوشی 1400

بهترین گوشی های تاشو

گلکسی اس ۲۰ اف‌ای سامسونگ از نمایشگر ۶٫۵ اینچ تخت اینفینیتی O (دارای حفره‌ای دایره‌ای‌شکل به‌منظور میزبانی از دوربین سلفی) استفاده می‌کند که در دسته‌ی نمایشگرهای داینامیک AMOLED جای می‌گیرد.

داشتن ابعاد ۶٫۵ اینچ باعث می‌شود نمایشگر گلکسی اس ۲۰ اف‌ای بزرگ‌تر از نمایشگر گلکسی اس ۲۰ و کوچک‌تر از نمایشگر گلکسی اس ۲۰ پلاس باشد.

وان پلاس 8 پرو (OnePlus 8 Pro)

بهترین گوشی های ضد آب دنیا
جدیدترین گوشی ضد آب 2021

به عنوان یکی از بهترین گوشی های ضد آب دنیا نمیتوان به وان پلاس 8 پرو اشاره نکرد. کمپانی وان پلاس طی مدت زمان فعالیت خود در حوزه اسمارتفون ها به خوبی توانسته جای پای محکمی پیدا کند.

وان پلاس 8 پرو با اسنپدراگون 865 (چیپست 7 نانومتر پلاس) در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 650 به خوبی میتواند ادعای قدرت نمایی کند. این دو تراشه به شما نوید اجرای روان و راحت جدیدترین و سنگین ‌ترین بازی‌ها، آن هم با نهایت جزئیات گرافیکی را میدهند.

گوشی وان پلاس 8 پرو در دو نسخه منتشر شده است. 8/128 و 12/256 گیگابایت. طبق اطلاعات منتشر شده وان پلاس، حافظه داخلی این موبایل هوشند از نوع UFS 3.0 می باشد و این یعنی قدرت و سرعت بالا در انتقال اطلاعات. اما متاسفانه عدم پشتیبانی از کارت حافظه را میتوان یکی از معایت وان پلاس 8 پرو دانست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ریلمی

بهترین گوشی های پوکو

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا (Samsung Galaxy Note 20 Ultra)

بهترین گوشی های ضد آب دنیا
جدیدترین گوشی ضد آب 2021

نوت 20 اولترا نیز به عنوان یکی دیگر از نمایندگان سامسونگ در سال 2020 از جمله بهترین گوشی های ضد آب دنیا محسوب میشود. سری نوت تاریخچه خاصی دارد که حکایت از محبوبیت این گوشی در میان کاربران دارد.

سامسونگ نزدیک به ۹ سال پیش، در جریان مراسم IFA ۲۰۱۱، در شرایطی که مثل امروز بخش اعظمی از بازار گوشی‌های اندرویدی را دراختیار نداشت، با حرکتی جسورانه نخستین مدل از سری گوشی‌های گلکسی نوت را معرفی کرد. در آن زمان اکثر گوشی‌ها از نمایشگرهایی با ابعاد حداکثر ۴ اینچ استفاده می‌کردند؛ اما مدل نخست نوت، با نمایشگری ۵٫۳ اینچی وارد بازار شد.

گلکسی نوت برای سنجش بازخورد کاربران به نمایشگرهای بزرگ عرضه شده بود و فروش یک میلیون دستگاه در دو ماه اول، سامسونگ را مجاب کرد که هر سال مدل جدیدی را عرضه کند. در کمتر از یک سال، فروش گلکسی نوت به ۱۰ میلیون دستگاه رسید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ویوو

بهترین گوشی های اوپو

آیفون اس ای 2020 ( iPhone SE)

بهترین گوشی های ضد آب دنیا
جدیدترین گوشی ضد آب 2021

این میان رده آیفون به عنوان یکی از بهترین گوشی های ضد آب دنیا ، شاید بتواند خود را در قامت یکی گوشی ضد اب ارزان نیز به ما معرفی کند. البته که این روزها و در شرایط کشور تقریبا تمام گوشی های این فهرست جزو گوشی های گران قیمت محسوب میشوند.

اما به هر صورت این گوشی میتواند به عنوان بهترین گوشی ضد آب جهان در این رده قیمتی باشد. از نمایشگر ۴٫۷ اینچی LCD و Retina HD با نسبت تصویر به بدنه‌ی ۶۵٫۴ درصدی و پردازنده‌ی A13 تا دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی و بدنه‌ی مرکب از آلومینیوم و شیشه؛ همگی از مشخصات فنی آیفون اس ای ۲۰۲۰ و به‌زعم اپل، شایسته‌ی «عشق‌ورزیدن» هستند.

گوگل پیکسل 5 (Google Pixel 5)

بهترین گوشی های ضد آب دنیا
جدیدترین گوشی ضد آب 2021

پیکسل ۵، جدیدترین گوشی هوشمند بالارده‌ی گوگل، برخلاف روند حاکم‌بر بازار از تراشه‌ی میان‌رده قدرت می‌گیرد؛ اما تجربه‌ای در سطح پرچم‌دار برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد. در این میان با قیمت مناسبی که خانواده پکسل دارد، باید گفت با یک گوشی ضد آب ارزان در این رده فنی مواجهیم.

اگر اپل و امپراطوری iOS آن را کنار بگذاریم، گوگل تنها شرکت در دنیای وسیع گوشی‌های هوشمند است که به‌صورت کامل کنترل سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه‌هایش را دراختیار دارد.

خانواده‌ی پیکسل به‌لطف یکپارچگی عمیق سخت‌افزار و نرم‌افزار همواره تجربه‌ی کاربری لذت‌بخش و تجربه‌ی عکاسی کم‌نظیری را به‌ارمغان آورده‌اند؛ اما هیچ‌گاه نتوانستند از حیث طراحی و کیفیت ساخت یا کارایی کلی به‌پای بهترین‌های بازار برسند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های موتورولا

بهترین گوشی های ایرانی 1400

سامسونگ گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10)

بهترین گوشی های ضد آب دنیا
جدیدترین گوشی ضد آب 2021

برای پیدا کردن بهترین گوشی های ضد آب دنیا حتما نباید خود را به جدیدترین گوشی ضد آب 2021 محدود کنید. در میا عناوین قدیمی تر هم میتوان با قابلیتی مشابه برخورد کرد که هم کیفیت سخت افزاری خوبی داشته باشد و هم به خاطر قدیمی تر بودن از قیمت مناسب تری برخوردار باشد.

گلکسی اس 10 سامسونگ یکی گوشی ضد آب ارزان با کیفیت مناسب است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.1 اینچ با رزولوشن QHD+ یعنی 1440 x 3040  است که با استفاده از فناوری  جدیدDynamic AMOLED  و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.

این صفحه‌نمایش در هر اینچ 550 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. تراشه‌ی این محصول Exynos 9820 است که به‌عنوان تراشه‌ای 8 نانومتری عملکرد فوق‌العاده بهینه‌ای دارد.

سوالات و نکات متداول

آیا ضد آب بودن گوشی واقعا مهم است؟

برای عده بسیاری مقاومت در برابر آب ویژگی کلیدی یک گوشی است. ضدآب بودن حفاظت داخلی گوشی را تضمین می‌کند و از سرمایه شما بهتر مراقبت می‌کند. اما برخی نیز هستند که این ویژگی را صرفا لاکچری می دانند و از آن تحت عنوان عاملی برای گران‌تر شدن گوشی‌ها یاد می‌کنند.

بهترین گوشی های ضد آب دنیا در یک نگاه

  • آیفون 12 پرو مکس (iPhone 12 Pro Max)
  • آیفون 12 (iPhone 12)
  • آیفون 11 (iPhone 11)
  • اوپو فایند ایکس 2 (Oppo Find X2)
  • سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن (Samsung Galaxy S20 FE)
  • وان پلاس 8 پرو (OnePlus 8 Pro)
  • سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا (Samsung Galaxy Note 20 Ultra)
  • آیفون اس ای 2020 (iPhone SE)
  • گوگل پیکسل 5 (Google Pixel 5)
  • سامسونگ گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10)

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

نظر شما در خصوص بهترین گوشی های ضد آب دنیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید!

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید