0

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان [آبان 1401]

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان [آبان 1401]
بازدید 84


در ادامه با راهنمای خرید بهترین گوشی زیر 30 میلیون تومان مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه باشید تا با بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان آشنا شوید و بتوانید براساس بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

سازندگان گوشی‌ها هوشمند بیش از هرزمان دیگری در حال پیشرفت هستند، نه تنها گوشی‌های زیادی با نمایشگرهای باکیفیت و قابلیت سخت افزاری 5G تولید شده‌اند بلکه شاهد هجوم گوشی‌هایی با قیمت مقرون به صرفه بوده‌ایم که در کنار ویژگی قیمتی خود، مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی هم دارند.

گوشی‌های تولیدی رنج قیمتی متفاوتی دارند که شما می‌توانید باتوجه به بودجه خود مدل مناسبی را انتخاب کنید. اگر قصد خرید دارید ما در در این راهنمای خرید به شما کمک می‌کنیم انتخاب مناسبی داشته باشید. اگر قصد دارید از محصولات شیائومی هم تهیه کنید این راهنمای خرید گوشی شیائومی زیر 30 میلیون تومان برای شما بسیار مناسب است.

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان

در این راهنمای خرید بهترین گوشی زیر 30 میلیون تومان ما به شما کمک می‌کنیم تا براسا بودجه خود بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان را انتخاب کنید.

از برندهای مختلف، سامسونگ، شیائومی، اپل، هواوی محصولاتی متنوعی با رنج قیمتی مناسب در بازار موجود هستند که می‌توانید آنها را براساس سلیقه خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های 2022

بهترین دوربین گوشی 2022

آیفون iPhone 12 Pro

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.1 اینچ از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1170 در 2532 پیکسل
  • پردازنده: Apple A14 Bionic
  • رم: 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128، 256، 512 گیگابایت
  • دوربین: سه گانه با کیفیت 12 + 12 + 12 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 2815 میلی‌آمپر ساعت

نمایشگر آیفون 12 Pro به پنل Super Retina مجهز ‌شده است و اندازه‌ صفحه نمایش آن 6.1 اینچ است. قاب پشتی آیفون هم از شیشه ساخته‌ شده تا هم گوشی مشکل آنتن‌‌دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی وجود داشته باشد.

سه دوربین با سنسورهای 12مگاپیکسلی به‌همراه دوربین چهارم از نوع عمیق TOF 3D LiDAR scanner عکس‌هایی با کیفیت کاملاً رضایت‌بخش را به کاربر هدیه می‌دهد. قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G و 5G، بلوتوث نسخه‌ 5، نسخه‌ی 14 از iOS دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

آیفون 11 پرو مکس

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1242 در 2688 پیکسل
  • پردازنده: Apple A13 Bionic
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64، 256، 512 گیگابایت
  • دوربین: سه گانه با کیفیت 12 + 12 + 12 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3969 میلی‌آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان، آیفون 11 پرو مکس بوده که  یبه عنوان کی از قدرتمندترین مدل‌های گوشی‌ آیفون تا به امروز به‌حساب می‌آید. تراشه این محصول به ۸.۵ میلیارد ترانزیستور مجهز شده که بهبود ۲۰ درصدی عملکرد پردازشی را برای آن به‌ارمغان آورده است. همچنین عملکرد ماشین یادگیری این پردازنده نیز عالیست و می‌تواند به طور میانگین یک‌تریلیون دستور را در یک ثانیه انجام دهد.

در رابطه با طراحی می‌توان گفت که قسمت جلو گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس در مقابل نسخه سال قبل تفاوت چندانی ندارد؛ اما طراحی جدید در پنل عقب گوشی ایفون ۱۱ پرومکس کاملاًً مشهود است. اپل از پرداخت مات شیشه‌ای استفاده کرده که هنگام در دست گرفتن حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. بر خلاف پنل‌های شیشه‌ای که در اکثر پرچم‌داران بکار گرفته شده، این نوع طراحی باعث شده که کمتر اثر انگشت به گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس جذب شود.

سه لنزی که در پشت پنل ایفون ۱۱ پرومکس قرار گرفته شامل یک لنز تله فوتو، یک لنز اولتراواید جدید و یک لنز واید که همان دوربین اصلی است، می‌باشد. با لنز تله فوتو می‌توان تا ۲ برابر روی سوژه زوم کرد. لنز اصلی آیفون ۱۱ پرو مکس نیز این امکان را فراهم آورده که بتوان دو برابر صحنه‌ای که می‌بینید را در یک قاب جای دهید.

زمانی که قصد دارید یک عکس گروهی ثبت کنید، بسیار کاربردی است. همه سه دوربین کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی دارند که در واقع اندازه استاندارد در بسیاری از گوشی‌های موبایل به شمار می‌رود. این اندازه، تعادل بین اندازه پیکسل و رزولوشن را به خوبی حفظ‌کرده است.

دوربین سلفی نیز ۱۲ مگاپیکسلی است و یک لنز TOF 3D نیز برای ثبت پرتره‌های بهتر ارائه شده است که عملکردی فوق‌العاده دارد. در گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس ، ثبت ویدئو هم ارتقاء پیدا کرده است. همچنین از ضبط ویدئوهای ۴K با نرخ ۶۰ فریم ریت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

این بدان معناست که هر برندی که سعی در ایجاد یک دوربین عکاسی پیشرو در بازار داشته باشد، باید آن را با ویژگی‌های عالی غنی کند و این همان کاری است که اپل در ایفون ۱۱پرو مکس سعی کرده انجام دهد و چندین ویژگی کاربردی در آن قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های گیمینگ 2022

بهترین گوشی‌های شیائومی 2022

آیفون 11 پرو

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 5.8 اینچ از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1125 در 2436 پیکسل
  • پردازنده: Apple A13 Bionic
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64، 256، 512 گیگابایت
  • دوربین: سه گانه با کیفیت 12 + 12 + 12 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3190 میلی‌آمپر ساعت

گوشی آیفون ۱۱ پرو یکی از قدرتمندترین گوشی‌‌ها در کل قلمرو موبایل به‌حساب می‌آید، چرا که به تراشه‌ی پردازنده‌ی Apple A13 Bionic مجهز شده که قوی‌ترین تراشه در سال تولید خودش بود و هنوز هم با بهترین تراشه‌های پرچمداری که در  گوشی‌های اندرویدی وجود دارد در رقابت است. این چیپست بر اساس معماری ۷ نانومتری ساخته شده، یعنی هر کدام از 8 و نیم میلیارد ترانزیستور بکار گرفته شده در آن تنها 7 نانومتر قطر دارند و که عملاً تأثیر بسزائی در پایین آمدن مصرف باتری آیفون ۱۱ پرو دارد.

همچنین سرعت عملکرد این پردازنده نیز عالیست و می‌تواند به طور میانگین یک‌ تریلیون دستور را در یک ثانیه انجام دهد. پردازنده‌ی مرکزی این تراشه معماری 6 هسته‌ای دارد که شامل دو هسته Lightning با فرکانس ۲٫۶۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Thunder با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز می‌شود. پردازنده گرافیکی تراشه‌ی a13 بایونیک هم Apple GPU بوده که دارای ۴ هسته است. ۱۱ پرو در تست بنچمارک معتبر گیکبنچ توانسته امتیاز 1333 در عملکردهای تک هسته‌ای و امتیاز 3196 را در عملکردهای چندهسته‌ای کسب کند، همچنین بنچمارک آنتوتو نمره بسیار عالی 508190 را به آیفون 11 پرو داده که نشان دهنده قدرت بالای این گوشیست.

در بالای نمایشگر هم یک ناچ مستطیل شکل به چشم می‌خورد که یکی از اسپیکرها، لنز سلفی و سنسور تشخیص چهره در آن قرار گرفته است. عده‌ی زیادی این ناچ بزرگ را از معایب طراحی آیفون به شمار می‌آورند، اما در واقع با توجه به اینکه قابلیت شناسایی چهره در آیفون ۱۱ پرو توسط یک سنسور جداگانه صورت می‌گیرد و نرم‌افزاری نیست، عملاً اپل برای جای دادن این سنسور در کنار دوربین سلفی مجبور به افزایش سایز این ناچ شده است. با این حال این ناچ از نقاط منفی در طراحی این گوشی به حساب می‌آید و باید این نکته را ذکر می‌کردیم.

سه لنز 12 مگاپیکسلی (واید، اولترا واید و تله‌ فوتو) و فلش ال ای در ماژول مربعی دوربین آیفون ۱۱ پرو قرار گرفته‌اند که با همکاری یکدیگر این گوشی را به گزینه‌ای مناسب، حتی برای عکاسی حرفه‌ای تبدیل کرده‌اند.

همانند نسخه‌های قبلی در آیفون۱۱پرو نیز دوربین تله فوتو زوم اپتیکال ۲ برابری دارد، اما دریچه دیافراگم نسبت به نسخه‌های قبلی بزرگ‌تر شده و در نتیجه عملکرد آن در نور کم ارتقاء پیدا کرده است. همچنین دوربین اولتراواید آن نیز زاویه دید با ۱۲۰ درجه‌ای را برای شما به ارمغان آورده تا بتوانید فضای بیشتری را در قاب یک تصویر بگنجانید. در حالت Night Mode نیز ایفون یازده پرو عملکرد بسیار خوبی دارد.

آیفون اس ای 2022

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 4.7 اینچ از نوع Retina IPS LCD با رزولوشن 750 در 1334 پیکسل
  • پردازنده: Apple A15 Bionic
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64، 256، 512 گیگابایت
  • دوربین: یک گانه با کیفیت 12 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 2018 میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان ، آیفون اس ای 2022 بوده که تراشه بکار رفته در این مدل A15 Bionic اختصاصی اپل بوده که در حال حاضر آخرین نسخه از چیپست‌های قدرتمند این غول آمریکایی محسوب می‌شود و در پرچمداران سری 13 نیز بکار رفته؛ با این حساب اگر بگوییم اپل se 2022 قوی‌ترین میانرده بازارست، هیچ اغراقی نکردیم و عملاً با کمک این تراشه، se 2022 قادر به رقابت با پرچمداران و حتی پیروز شدن در نبرد مقابل آن‌هاست.

گوشی se 2022 باز هم از ظاهر سری‌های قبلی خود استفاده کرده و با بهره‌گیری از کلید Home فیزیکی و سنسور اثر انگشت، شکل و شمایل نوستالژی خود را حفظ کرده است. هرچند گمانه‌زنی‌هایی در مورد تغییر ظاهری آیفون se 2022 نیز به گوش می‌رسید، اما با معرفی رسمی و عرضه‌ی این گوشی مشخص شد، تغییر و تحول چشمگیری در این مدل وجود ندارد.

در اندازه نمایشگر ایفون اس ای 2022 تغییری ایجاد نشده و باز هم شاهد صفحه نمایشی 4.7 اینچی و از نوع Retina IPS LCD هستیم که البته تراکم پیکسلی و رزولوشن خوبی دارد و با این که انتظار می‌رفت روی رفرش ریت آن نیز کار شود، بازهم با نرخ نوسازی استاندارد 60 هرتزی عرضه شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های سامسونگ 2022

بهترین گوشی‌های هوآوی 2022

سامسونگ گلکسی S22

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.1 اینچ از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128، 256 گیگابایت
  • دوربین: سه گانه با کیفیت 50 + 12 + 10 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2022 ، سامسونگ گلکسی S22 بوده که دارای یک چیپست 4 نانومتری است که وسط 8 گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود. تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 در مدل‌های ایالات متحده و چین ارائه می‌شود، اما سامسونگ Exynos 2200 را بعنوان تراشه مورد نظر برای عرضه به سایر کشورها در نظر گرفته است.

پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه‌ی اگزینوس Xclipse 920 است که در کنار CPU عملکرد قابل توجهی را به معرض نمایش می‌گذارد. طبق ادعای سامسونگ عملکرد پردازنده 5 درصد و عملکرد گرافیکی 40 درصد و عملکرد واحد پردازش هوش مصنوعی 133 درصد بهبود یافته است.

سامسونگs22 دارای یک آرایه دوربین پشتی سه‌گانه مشابه با نسخه‌ی استاندارد سری قبلیست، اما مجموعه جدیدی از سنسورها را ارائه می‌دهد. دوربین اصلی اکنون دارای سنسور 50 مگاپیکسلیست و از فناوری “Tetra binning” برای ثبت عکس‌های بزرگ تا 12 مگاپیکسل با جزئیات و نور بیشتر استفاده می‌کند.

لنز تله فوتو در سامسونگ s22 از 64 مگاپیکسل به 10 مگاپیکسل کاهش یافته، اما اکنون مزیت زوم اپتیکال 3 برابری را به جای زوم 3 برابری هیبریدی دارد. لنز فوق عریض هم به سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز است که میدان دید 120 درجه‌ای را ارائه می‌دهد.

سامسونگ مدل Galaxy Note 20 Ultra

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.9 اینچ از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1440 در 3088 پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 5G+
  • رم: 8، 12 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256، 512 گیگابایت
  • دوربین: سه گانه با کیفیت 108 + 12 + 12 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note20 Ultra 5G SM-N986 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت یکی از شگفت‌انگیزترین گوشی‌های کمپانی بزرگ سامسونگ است که با رونمایی آن، همه افرادی که از طرفداران سامسونگ هستند شگفت‌زده شدند.

این گوشی تحول بسیار بزرگی در تصویربرداری، قدرت پردازش منطقی، محاسباتی، گرافیکی و وظایف اینترنتی از قبیل بازی، سوشیال و بسیاری دیگر ایجاد کرده است.

این گوشی دارای قلمی هوشمند است که کار با آن بسیار ساده و درعین‌حال شما را شگفت‌زده می‌کند. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 20 Ultra 5G دارای گواهینامه IP68 بوده که نشان‌دهنده مقاوم در برابر گردوغبار و آب تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه است. این مدل بهترین گوشی سامسونگ با 30 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های نوکیا 2022

بهترین گوشی‌های سونی 2022

سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • پردازنده: Exynos 2100
  • صفحه نمایش: 6.8 اینچ
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: 108 مگاپیکسل

موبایل Galaxy S21 Ultra جای همه کم‌وکاستی‌های نسل خود را پر کرده است. صفحه‌نمایشی با نرخ به‌روزرسانی 120هرتز بیشتر از هر چیز کنایه‌ای پرمعنا به اپل است تا زمانی که در کنار باتری حجیم 5000 میلی‌آمپرساعتی قرار می‌گیرد، نوید یکی از غول‌های دنیای فناوری اطلاعات را با خود دارد.

این گوشی اولین محصول سری S است که از قلم S-Pen هم پشتیبانی می‌کند. البته جای هیچ تعجبی نیست که باید این قلم را جداگانه تهیه کنید.

رنگ‌ مات و جذاب بدنه گلکسی اس 21 اولترا هم در کنار لبه‌های خمیده گوشی، ویژگی‌های جدید ظاهری این محصول به حساب می‌آیند. پس اگر به دنبال محصولی جدید و قدرتمند با امکان زوم فضایی دارید، به این گوشی فکر کنید.

اما مهم‌تر از همه با حذف شارژ از طرف اپل، سامسونگ و شیائومی، برای این شرکت‌ها، 2021 سال فروش لوازم جانبی است. این مدل بهترین گوشی تا 30 تومان برای خرید است.

سامسونگ مدل Galaxy S20 Ultra 5G

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • پردازنده: Exynos 990
  • صفحه نمایش: 6.8 اینچ
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: 108 مگاپیکسل

روکش محافظ Corning Gorilla Glass 6 این گوشی درکنار گواهینامه IP68 نشان از کیفیت ساخت بالای آن دارد. حسگر اثر انگشت این گوشی از نوع اولتراسونیک است و در زیر صفحه‌نمایش کار گذاشته شده است.

تراشه‌ی این محصول، اگزنوس 990 سامسونگ است که به‌عنوان تراشه‌ای 7 نانومتری عملکرد فوق‌العاده بهینه‌ای دارد. این تراشه که به همراه 12 گیگابایت رم عرضه می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی این محصول را می‌توان دوربین چهارگانه قاب پشتی آن دانست که از ترکیب حسگرهایی با رزولوشن 108، 48، 12 و حسگر TOF تشکیل شده است. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع PD و باتری پرقدرت 5000 میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این غول دنیای فناوری اطلاعات است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ایرانی 1400

بهترین گوشی‌های آنر 2022

سامسونگ مدل Galaxy S21 Plus 5G

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • پردازنده: Exynos 2100
  • صفحه نمایش: 6.7 اینچ
  • باتری: 4800 میلی آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل

گوشی S21 Plus 5G هم از قاعده طراحی گوشی‌های سری نوت پیروی کرده است. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 Plus 5G SM-G996B/DS دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است.

از ویژگی‌های این گوشی موبایل می‌توان به باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت 4800 میلی‌آمپر اشاره کرد که این میزان شما را از شارژ مداوم گوشی موبایل بی‌نیاز می‌کند. این محصول قابلیت شارژ سریع با توان 25 وات را دارد و از فناوری شارژ سریع PD نسخه سوم پشتیبانی می‌کند.

دوربین 64 مگاپیکسلی این موبایل آن را برای انجام عکاسی حرفه‌ای هم به گزینه‌ای مناسب بدل کرده است. این مدل بهترین گوشی سامسونگ با 30 میلیون تومان است.

سامسونگ مدل Galaxy S20 Plus 5G

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • پردازنده: Exynos 990
  • صفحه نمایش: 6.7 اینچ
  • باتری: 4500 میلی آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل

مهم‌ترین تفاوت این محصول با برادر بزرگ‌ترش (Galaxy S20 Ultra) نبود سنسور پریسکوپ و باتری کمی‌ کوچکتر باشد. روکش محافظ Gorilla 6 این گوشی درکنار گواهینامه IP68 نشان از کیفیت ساخت بالای آن دارد. صفحه‌نمایشی با فناوری جدید Dynamic AMOLED 2X و تراکم پیکسلی 525 پیکسل، جزئیات و وضوح تصویر عالی به نمایش می‌گذارد.

تراشه‌ی این محصول، اگزینوس 990 سامسونگ است که به همراه 12 گیگابایت رم عرضه می‌شود. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G77 MP11 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است.

در این محصول هم دوربین قاب پشتی از چهار سنسور پرقدرت تشکیل شده است. سنسورهایی با رزولوشن 12، 64، 12 و حسگر TOF که هر آنچه از دوربین یک گوشی موبایل انتظار دارید را برآورده می‌کند. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع PD و باتری پرقدرت 4500 میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این پرچم‌دار سامسونگ است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت و پایین‌رده 2022

بهترین گوشی‌های گیمینگ میان‌رده 2022

سامسونگ مدل Galaxy S21 5G

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • پردازنده: اسنپدراگون 888
  • صفحه نمایش: 6.7 اینچ
  • باتری: 4000 میلی آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 5G SM-G991B/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است طراحی زیبا و کارایی مناسبی دارد.

از ویژگی‌های این گوشی موبایل می‌توان به باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر اشاره کرد که این میزان شما را از شارژ مداوم گوشی موبایل بی‌نیاز می‌کند. این محصول قابلیت شارژ سریع با توان 25 وات را دارد و از فناوری شارژ سریع PD نسخه سوم پشتیبانی می‌کند.

دوربین 64 مگاپیکسلی این موبایل آن را برای انجام عکاسی حرفه‌ای هم به گزینه‌ای مناسب بدل کرده است. این مدل بهترین گوشی تا 30 تومان برای خرید است.

سامسونگ مدل Galaxy Z Flip3

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • پردازنده: اسنپدراگون 888
  • صفحه نمایش: 6.7 اینچ
  • باتری: 3300 میلی آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

در قسمت پشتی دو سنسور دوربین برای این گوشی‌هوشمند خاص در نظر گرفته شده است. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 از نوع عریض به همراه سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض با زاویه دید 123 درجه‌ای، سنسور‌های دوربین دوگانه قسمت پشتی گلکسی Z Flip3 5G را تشکیل می‌دهند.

دوربین اصلی این گوشی‌هوشمند توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K‌ و سرعت 60 فریم در ثانیه را دارد. سامسونگ گلکسی Z Flip3 5G به یکی از قدرتمند ترین پردازنده‌های شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 مجهز شده است.

سامسونگ گلکسی Z Flip3 5G را به باتری با میزان ظرفیت 3300 میلی‌آمپر‌ساعت مجهز کرده است. این  مدل بهترین گوشی تا 30 تومان برای خرید است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی ‌های ویوو (Vivo)

بهترین گوشی های اوپو (Oppo)

شیائومی  11T Pro

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • پردازنده: اسنپدراگون 888
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچ
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: 108 مگاپیکسل

در این راهنمای خرید گوشی شیائومی زیر 30 میلیون تومان به بررسی این مدل می‌پردازیم. این گوشی به صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیت با ابعاد 6.67 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع امولد مجهز شده است.

در قسمت پشتی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 108 مگاپیکسل از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultra wide) و سنسور 5 مگاپیکسل از نوع تله‌فوتو ماکرو، برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 16 مگاپیکسل در نظر گرفته شده. در بخش فیلمبرداری هم این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و سنسور دوربین اصلی قدرتمند در نظر گرفته شده، توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 8K‌ و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد.

حضور پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888 شرکت کوالکام هم سبب شده تا بتوانید جدید‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های حال و حاضر را اجرا کنید.

باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت و شارژر قدرتمند 120 وات که توانایی شارژ 0 تا 100 درصدی باتری این گوشی را در مدت زمان کوتاه 17 دقیقه دارد، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده است.

وان پلاس مدل 10 پرو

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.7 اینچ از نوع LTPO2 AMOLED با رزولوشن 1440 در 3216 پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen1
  • رم: 8/12 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128، 256 گیگابایت
  • دوربین: سه گانه با کیفیت 48 + 50 + 8 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

وان پلاس 10 پرو یک گوشی خوش ساخت و خوش دسته که می‌تواند انتظارات شما را برآورده کنه اما نباید در بخش طراحی از لحاظ خوش دست بودن انتظار خارق العاده‌ای از این گوشی داشته باشید. فریم پشت گوشی از شیشه ساخته شده و با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود که در برابر خط و خش بسیار مقاوم است.

وان پلاس 10 پرو مجهز به یک صفحه نمایش Fluid AMOLED با رزولوشن 1440×3216 و نرخ تازه سازی 120 هرتزی که نگاه کردن به صفحه نمایش را جذاب و دلپذیر می‌کند.

این محصول مجهز به پردازنده Snapdragon 8 Gen1 که در دو نسخه 256 گیگ رم 12 و 128 گیگ رم 8  عرضه شده و از 5G هم پشتیبانی می‌کند. تمام بازی‌ها را می‌توانید با بالاترین فریم ریت و کوالیتی بالای تصویر، بدون کوچکترین لگ و باگ اجرا کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های تاشو یا Foldable

بهترین گوشی های ریلمی (Realme)

وان پلاس 10 تی

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.7 اینچ از نوع Fluid AMOLED با رزولوشن 1080 در 2412 پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1
  • رم: 8/12/16 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128، 256 گیگابایت
  • دوربین: سه گانه با کیفیت 50 + 8 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4800 میلی‌آمپر ساعت

وان پلاس 10 تی یکی از بهترین گوشی‌های وان پلاس (OnePlus) به شمار می‌رود که می‌تواند برای هرکسی و هر استفاده‌ای مناسب باشد. مهم‌ترین دلیلی که برند وان پلاس از سری T در گوشی‌های جدید خود استفاده کرده، این است ک بتواند علاوه بر قابلیت‌های خوب، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری را هم ارائه کند.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری وان پلاس 10 تی و وان پلاس 10 پرو تا حد زیادی به یکدیگر شبیه است. وان پلاس 10 تی هم مانند وان پلاس 10 پرو، ماژول دوبین مربعی شکلی دارد و پشت آن شیشه‌ای و براق است. همچنین لوگوی وان پلاس هم در هر دو دستگاه اندازه بزرگی دارد و وسط پنل پشتی تعبیه شده است. بااین‌حال، اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این دو گوشی تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند.

وان پلاس 10 تی قدرت خود را از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 می‌گیرد. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است که شامل یک هسته قدرتمند Cortex-X2 با حداکثر فرکانس 3.19 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.75 و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز می‌شود. Adreno 730 هم مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد.

وان پلاس در ساخت این گوشی از پردازنده بسیار قدرتمندی استفاده کرده که حتی از پردازنده گوشی وان پلاس 10 پرو هم قوی‌تر است. از سوی دیگر، این گوشی با سه نسخه رم 8، 12 و 16 گیگابایتی عرضه می‌شود. اگر وان پلاس 10 تی را با نسخه‌های رم بالاتر، مثلاً رم 16 گیگابایتی انتخاب کنید، می‌توانید انواع بازی‌های سنگین و برنامه‌های مختلف را روی آن باز کنید.

گوشی وان پلاس 10 تی قابلیت‌های بسیار خوبی از نظر رم و پردازنده دارد؛ به همین دلیل، وان پلاس از برخی ویژگی‌های اقتصادی هم استفاده کرده تا هزینه‌ها را کاهش دهد.

ازاین‌رو، دوربین‌های استفاده شده در نسخه جدید وان پلاس نسبت به نسخه قبلی آن، کیفیت پایین‌تری دارد. دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با یک سنسور 50 مگاپیکسلی روانه بازار می‌شود که گشودگی دیافراگم آن هم f/1.8 است. این لنز واید 24 میلی‌متری از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این لنز کیفیت متوسطی دارد و شما می‌توانید از آن برای عکاسی در نور ضعیف هم استفاده کنید.

لنز اولترا واید در این اسمارت فون با یک سنسور 8 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f/2.2 عرضه می‌شود. این لنز با پوشش 120 درجه کیفیت متوسطی دارد و نباید از آن توقع زیادی داشته باشید. بررسی وان پلاس 10 تی (OnePlus 10T) نشان می‌دهد که آخرین لنز این گوشی هم از نوع لنز ماکرو است که با سنسور 2 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

شیائومی 12 اس اولترا (Xiaomi 12S Ultra)

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.73 اینچ (1440 در 3200 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (50/48/48) ؛ سلفی 32 مگاپیکسل
  • سخت افزار: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8+ Gen 1 (چهار نانومتر) همراه با رم 8/12 گیگابایت
  • باتری: 4500 میلی آمپرساعت

گوشی Xiaomi 12S Ultra یکی از بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان به شمار می‌رود که دارای ظاهری بسیار شیک و سخت افزار بسیار قویی بوده که توانسته نظرات بسیاری را به سمت خود جذب کند.

این محصول فوق العاده دارای ماژول دوربین سه گانه قدرتمند با امکان فیلمبرداری 8k  است که این محصول را کارآمدتر کرده است.

لازم به ذکر است بدانید که این گوشی از سی پی یو هشت هسته ای و چیپست Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 nm) و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی برخوردار است که در میان بهترین های شیائومی گزینه خوب و قابل قبولی بوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های زد تی ای (ZTE) 2022

بهترین گوشی های پوکو (POCO)

شیائومی 12 پرو

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.73 اینچ (1440 در 3200 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (50/50/50) ؛ سلفی 32 مگاپیکسل
  • سخت افزار: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen1 (چهار نانومتر) همراه با رم 8/12 گیگابایت
  • باتری: 4600 میلی آمپرساعت

شیائومی 12 پرو یکی دیگر از بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان بوده که دارای یکی از قوی‌ترین سخت افزارهاست. دلیل این ادعا وجود تراشه نسل جدید و فوق‌العاده قدرتمند شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen1 است که قدرت آن، گوشی‌های هوشمند را وارد سطح جدیدی می‌کند.

این چیپست که از پردازنده گرافیکی Adreno 730 بهره‌مند شده، حتی از گرافیکی‌ترین بازی‌های امروزی نیز چندسال جلوترست که به شما این امکان را می‌دهد سال‌های بیشتری بتوانید از Xiaomi 12 Pro استفاده کنید.

این کمپانی برای Xiaomi 12 Pro از نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت LTPO AMOLED استفاده کرده که توانایی نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد. همچنین این صفحه نمایش 6.73 اینچی از تمامی قابلیت‌های روز دنیا مثل دالبی ویژن و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و پیک روشنایی آن به 1500 نیت می‌رسد که باعث می‌شود بتوانید زیر نور آفتاب به سادگی و بدون کوچک‌ترین مشکلی با آن کار کنید.

این محصول دارای ماژول 3 گانه واید، اولتراواید و تله فوتو 50 مگاپیکسلی است. پردازش تصاویر و سیگنال‌های دوربین با چیپست Snapdragon 8 Gen1 انجام می‌شود که خروجی نهایی خارق‌العاده را ثبت می‌کند. شیائومی ۱۲ پرو توانایی فیلمبرداری با کیفیت 8K را نیز دارد، هرچند کیفیت‌های پایین‌تر با سرعت فریم‌برداری بالاتر نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

هواوی Huawei P50 Pro

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.6 اینچ (1228 در 2700 پیکسل )
  • دوربین: اصلی 4 گانه (50/64/13/40) ؛ سلفی 13 مگاپیکسلی
  • سخت افزار: Kirin 9000 (پنج نانومتر) ، Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 4G (پنج نانومتر) همراه با  8/12 گیگابایت رم
  • باتری: 4360 میلی آمپر ساعت

گوشی هواوی p50 پر,  یکی از بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان است که توانسته با مشخصات بی‌نظیر خود به خصوص در قسمت دوربین همه را شگفت زده کند. دوربین هواوی p50 pro توانسته رتبه نخست دگزومارک را از آن خود کند. هواوی پی ۵۰ پرو در 29 جولای 2021 معرفی شد و تاریخ 12 آگوست برای عرضه آن در نظر گرفته شده است.

برای این محصول دو تراشه Kirin 9000 (پنج نانومتر) و Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 4G (پنج نانومتر) معرفی شده که این محصول را فوق العاده‌تر کرده است.

این محصول دارای یک نمایشگر خمیده بوده که طراحی این محصول دو چندان کرده است. اگر به دنبال یکی از جدیدترین گوشی‌ های هواوی هستید Huawei P50 Pro بهترین گزینه برای شماست.

نمایشگر هواوی پی 50 پرو 6.6 اینچی از نوع اولد در نظر گرفته شده و از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و با رزولوشن 2700 × 1228 پیکسل یک نمایشگر فوق‌العاده را به کاربر خود ارائه می‌دهد. تراکم پیکسلی نیز برای گوشی هواوی پی 50 پرو 450 پیکسل در هر اینچ در نظر گرفته شده که کیفیت نمایشگر را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های موتورولا (Motorola)

بهترین گوشی های ضد آب (Water Proof)

وان پلاس 9 پرو (OnePlus 9 Pro)

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • پردازنده: اسنپدراگون 888
  • رم: 8/12
  • حافظه داخلی: 128/256
  • باتری: 4500 میلی آمپرساعتی

در سالیان اخیر همواره محصولات وان پلاس در شمار برترین های بازار بوده‌اند و در سال 2021، خانواده وان پلاس 9 رسما عرضه شدند؛ محصولاتی مجهز به اسنپدراگون 888 و دوربین های قدرتمند که بدون شک در شمار بهترین گوشی های 2021 هستند.

وان پلاس در تولید دوربین سری جدید محصولاتش با کمپانی سوئدی هاسلبلاد همکاری کرده که سالهاست در حوزه تکنولوژی های روز دوربین فعالیت دارد. البته با وجود اینکه وان پلاس این محصول را برای آزمایشات DxOMark ارائه نکرد ولی به نظر می رسد با یکی از بهترین دوربین گوشی 2021 مواجه هستیم.

حال به سراغ وان پلاس 9 پرو می‌رویم. دوربین اصلی این محصول یک سنسور 48 مگاپیکسلی IMX789 مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر است و قادر به ثبت عکس هایی 12 بیتی با فرمت RAW است. حالت هاسلبلاد پرو هم به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویری مبتنی بر رنگ‌های طبیعی تری ثبت کنند.

همچنین نباید امکان فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه و 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را از قلم بیندازیم که این محصول را به یکی از بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021 بدل می‌کند. شایان ذکر است در ماژول دوربین سنسور 2 مگاپیکسلی سیاه و سفید نیز وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های جذاب این محصول در بخش دوربین به سنسور اولترا واید 50 مگاپیکسلی مربوط است که اعوجاج تصویر را به 1 درصد رسانده، موردی که در دوربین سایر گوشی های بین 20 تا 30 درصد است. همچنین دوربین این محصول از سیستم فوکوس خودکار هم بهره می‌برد و می‌تواند از سوژه‌هایی در فاصله 4 سانتی متری عکس‌های ماکرو ثبت کند.

از دیگر مشخصات فنی این محصول باید به نمایشگر 6.7 اینچی اولد با تکنولوژی LTPO اشاره کرد که نرخ نوسازی را از 1 تا 120 هرتز می‌رساند و عمر باتری را کنترل می‌کند. این نمایشگر از رزولوشن 1440p پلاس بهره‌مند است و رگ‌های 10 بیتی را پشتیبانی می‌کند.

اگر شما از طرفداران این گوشی هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 و مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا را در مجله خبری آی تی و دیجیتال مطالعه کنید تا تفاوت‌های بین این گوشی پرچمدار با پرچمداران برندهای سامسونگ و شیائومی را متوجه شوید.

بیشتر بخوانید:

 

.

نظر شما در خصوص بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید