0

بهترین کتاب های آموزش فارکس [20 اثر برتر]

بهترین کتاب های آموزش فارکس [20 اثر برتر]
بازدید 255


این روزها حضور در بازارهای معاملاتی مختلف مانند فارکس، به یکی از راه‌های کسب درآمد تبدیل شده است. اگر در این بازار فعالیت می‌کنید یا قصد ورود به آن را دارید، بهترین کتاب های آموزش فارکس را مطالعه کنید.

برای حضور در فارکس یا تبادل ارزهای خارجی به آموزش و اطلاعات کافی در این زمینه نیاز دارید. بهترین کتاب آموزش معاملات فارکس می‌تواند به شما کمک کند تا حضوری موفق در این بازار داشته باشید. با معرفی بهترین کتاب‌ها در این زمینه همراه ما باشید.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های آموزش بورس

بهترین کتاب های آموزش فارکس

این روزها تب و تاب معامله‌گری در کشور به راه افتاده و افراد زیادی را می‌بینیم که در بازارهای مالی مختلف مشغول به فعالیت هستند. تمامی افرادی که در این بازارها فعالیت می‌کنند، پی به پتانسیل بالای درآمدزایی این قبیل معاملات برده‌اند.

اما در کنار پتانسیل بالای درآمدزایی، ریسک بالایی هم در این بازارها وجود دارد. ورود به این بازارها بدون داشتن آگاهی کافی و دانش به روز، احتمال شکست را افزایش می‌دهد و ممکن است زیان جبران‌ناپذیری را به شما تحمیل کند.

در بین بازارهای مالی، فارکس از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. بازار فارکس (Forex) یک نوع بازار مالی بوده که در آن سرمایه گذاران اقدام به مبادله ارزهای خارجی و کسب سود از این ناحیه می‌کنند. فعالیت این نوع بازار به صورت غیر متمرکز بوده و مکان مشخصی برای آن وجود ندارد، سرمایه گذاران با استفاده از کارگزاران و از طریق پلتفرم‌هایی که آنها در اختیارشان قرار می‌دهند به این بازار وصل شده و به انجام فعالیت‌های سرمایه گذاری خود می‌پردازند.

اما برای موفقیت در این بازار و دست یابی به بهترین نتیجه لازم است اطلاعاتی کافی در مورد این بازار داشته باشیم. در این مقاله به معرفی بهترین کتاب آموزش معاملات فارکس پرداخته‌ایم. با مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه باشید.

تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی

بهترین کتاب های آموزش فارکس [20 اثر برتر]

  • اثر: مارک داگلاس

مارک داگلاس در کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی معامله‌گران را به 3 گروه برندگان، بازندگان و چرخۀ رونق و ورشکستگی تقسیم می‌کند. برندگان بازارهای مالی یا فاتحان همیشگی آن 10 درصد هستند. بازندگان که معمولاً در کوتاه‌ مدت پس از ضررهای متوالی از بازار خارج می‌شوند، 30 تا 40 درصد هستند.

بر اساس کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی بزرگترین گروه که 40 الی 50 درصد معامله‌گران را تشکیل می‌دهند، گرفتار چرخۀ رونق یا ورشکستگی‌اند. چرا که کسب سود را آموخته‌‌اند اما هنوز نمی‌‌دانند چگونه پولی را که به‌دست آورده‌اند حفظ کنند.

معامله‌گری با ذهن‌ آگاهی

بهترین کتاب های آموزش فارکس [20 اثر برتر]

  • اثر: گری دیتون

این عنوان نخستین کتابی است که مهارت ذهن‌ آگاهی را در کنار روانشناسی آموزش می‌دهد، تا نه تنها معامله‌گر‌ها بلکه هر شغلی را که به تصمیم‌ گیری در لحظه نیاز دارد با روانشناسی عملکرد آن آشنا کند.

این کتاب شامل واکنش‌های روانی معامله‌گران و مشاغلی بوده که صاحبان آن‌ها لازم است تصمیم‌های آنی بگیرند. دیتون به پیشرفته‌ترین یافته‌های علم روانشناسی می‌پردازد و از این طریق، افراد را با ذهن‌آگاهی در معامله آشنا می‌کند.

گری‌دیتون در این کتاب دو موضوع اساسی را بررسی می‌کند؛ اول، اهمیت مهارت ذهن‌آگاهی و دوم، فرآیند‌های روانشناختی قبل، حین و بعد از تصمیم گیری.

بیشتر بخوانید: بهترین کانال های بورس تلگرام

چگونه از تورم سود ببریم؟

بهترین کتاب های آموزش فارکس [20 اثر برتر]

  • اثر: رابرت کیوساکی، کیم کیوساکی

زمانی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد و توان خرید ارز کاهش پیدا می‌کند، ما نمی توانیم به مانند گذشته خرید کنیم. می‌توان گفت که تورم به ضرر افرادی است که درآمد پولی ثابتی دارند و به نفع کسانی است که درآمد آن‌ها متغیر است.

نویسندگان در فصل‌های مختلف این کتاب از رازهای ثروتمند شدن می‌گویند و خواننده را تشویق می‌کنند تا با تغییر نگرش خود ثروت را بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی خود کند.

آموزش تحلیل بازار سرمایه

بهترین کتاب های آموزش فارکس [20 اثر برتر]

  • اثر: فرشاد چهاردولی

این کتاب که از بهترین کتاب های آموزش فارکس است، در مورد نحوه‌ی فعالیت در بازارهای مالی سخن می‌گوید و ابعاد و زوایای مختلف آن را شرح می‌دهد.

وقتی وارد بازار می‌شوید، مسئولیت صد در صد سود و ضررتان بر عهده خود شماست و باید ریسک آن را بپذیرید. با این حال با اصولی که در کتاب حاضر گفته شده احتمال ضررتان در بازار سرمایه بسیار کم خواهد شد.

داینامیک تریدینگ

بهترین کتاب های آموزش فارکس [20 اثر برتر]

  • اثر: رابرت ماینر

داینامیک تریدینگ یکی دیگر از بهترین کتاب های آموزش فارکس به شمار می‌رود. رابرت ماینر استراتژی‌های معاملاتی کاربردی را تدریس می‌کرد و یکی از نوابغ در زمینه استراتژی و پیش بینی بازارهای سرمایه بود که در این زمینه نیز امتیاز نفر اول را در رقابت جام جهانی بازارهای آتی به دست آورده است.

نرم افزاری به نام همین کتاب یعنی داینامیک تریدینگ با ابزارهای مختلف وجود دارد که در پلتفرم های معاملاتی در اختیار معامله گران قرار می‌گیرد.

موج‌سواری در فارکس

بهترین کتاب های آموزش فارکس

  • اثر: رابرت بروسکی

این کتاب روش معاملات را معرفی و روندهای کوچک معاملات در این بازار را بررسی می‌کند تا از این طریق مخاطبان بتوانند با به‌کارگیری راهبردهای درست، معاملات موفّق و پرسودی را تجربه کنند.

در این مسیر، نویسنده نحوه‌ی تشخیص فرصت‌های معاملاتی و نیز نحوه‌ی تشخیص پایان یک روند کوچک معاملاتی را توضیح می‌دهد و با نگاهی به تقویم‌های اقتصادی، معرفی شاخص‌های اقتصادی، نحوه آماده شدن برای شروع معامله را شرح می‌دهد.

استراتژی های موفق معامله گری در بازار ارز

بهترین کتاب های آموزش فارکس

  • اثر: کتی لین و بوریس شلوسبرگ

کتاب استراتژی های موفق معامله گری در بازار ارز شامل ده اصل معامله‌گری موفق، هشت استراتژی معاملاتی و مهم‌ترین عوامل مخاطره در معامله‌گری است که باعث شده در لیست بهترین کتاب های آموزش فارکس قرار گیرد. استراتژی‌های مطرح‌شده در این کتاب، قبل از هر چیـز منطـق طراحی یک اسـتراتژی و شرایط لازم را بیان می‌کند.

آشنایی با فارکس

بهترین کتاب های آموزش فارکس

  • اثر: سعید دلیلی و نیشتمان اسراری

فارکس بازار خرید و فروش و تبدیل ارزهای مختلف است. کتاب آشنایی با فارکس نوشتۀ سعید دلیلی در راستای آشنایی با فارکس، تحلیل فاندامنتال و اصول روانشناسی ترید نگاشته شده است. در این کتاب با تمامی مفاهیم فارکس به‌طور کامل و آسان آشنا می‌شوید.

استراتژی های معاملاتی با بیشترین احتمال موفقیت

بهترین کتاب های آموزش فارکس

  • اثر: رابرت ماینر

در هر مرحله از معامله‌گری که باشید، از مبتدی تا پیشرفته، این کتاب راهنمای شما برای کسب بازدهی بهتر خواهد بود. استراتژی‌های معاملاتی با بیشترین احتمال موفقیت در هر بازار و هر چارچوب زمانی، استراتژی‌های مومنتوم، استراتژی‌های ورود و حجم معامله، استراتژی‌های خروج و مدیریت معامله از مباحث برجستۀ این کتاب هستند.

معاملات فارکس برای تازه کاران

بهترین کتاب های آموزش فارکس [20 اثر برتر]

  • اثر: مامتا میشرا

یکی دیگر از کتاب‌های آموزش فارکس که در ارتباط با بازار فارکس بوده، این عنوان است. کتاب معاملات فارکس برای تازه کاران برای افراد مبتدی و کسانی است که به تازگی وارد بازار فارکس شده‌اند.

کتاب معاملات فارکس برای تازه کاران شامل 5 بخش است که شما در بخش اول آن با اصول بازار فارکس و اینکه فارکس چیست آشنا خواهید شد، در بخش بعدی این کتاب شما می‌توانید با چیزهایی که در این بازار تبادل می‌شود مانند ارز آشنا شوید و متوجه شوید با فعالیت در بازار فارکس به چه چیزی خواهید رسید.

در این کتاب مفاهیم و اصطلاحات متداول در بازار فارکس تعریف شده و شما می‌توانید با واژه‌های پرکاربرد در این بازار آشنا شوید. بخش آخر این کتاب نیز به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های بورس ایران

معامله گر پرایس اکشن

بهترین کتاب های آموزش فارکس

اگر به دنبال بهترین کتاب آموزش معاملات فارکس هستید که بتواند در زمانی محدود، دید نسبتا جامع و کاملی از بازار به شما ارائه دهد، از خواندن این کتاب غافل نشوید. بنا به گفته نویسنده، در نگارش این کتاب همیشه دو هدف پیش رو بوده است:

توضیح شیوه نگرش صحیح به چارت‌ها به منظور استفاده درست و به جا از پرایس اکشن و مدیریت فرصت‌های معاملاتی و بیان مراحل تکاملی یک فرد به منظور تبدیل شدن از یک معامله‌گر مبتدی به معامله‌گر حرفه‌ای.

معامله گر منضبط

  • اثر: مارک داگلاس

اگر شما هم معتقد هستید که موفقیت در معامله گری صرفا با داشتن دانش تحلیل تکنیکال و بنیادی امکان پذیر نیست و عامل سومی به نام روان شناسی معامله گری نقشی بسیار کلیدی ایفا می‌کند، پس این کتاب مخصوص شماست.

مارک داگلاس معتقد است که موفقیت در معامله گری ۸۰ درصد جنبه روانی داشته و تنها ۲۰ درصد دیگر مربوط به روش‌های معامله گری تحلیل تکنیکال و یا بنیادی است.

تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

بهترین کتاب های آموزش فارکس

  • اثر: جان مورفی

امروزه تحلیل تکنیکال جایگاه ویژه‌ای در بین معامله گران در سراسر دنیا دارد. چه خوب است که این علم از زبان یکی از بزرگان این امر همچون جان مورفی آموخته شود.

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه که یکی از بهترین کتاب های آموزش فارکس به شمار می رود، حاصل ۴۰ سال تلاش و تجربه این تحلیل گر خوش نام و موفق است.

معامله روزانه و معامله شناور در بازار ارز

بهترین کتاب های آموزش فارکس

دو سبک معاملاتی در بازار ارز وجود دارد که شامل معامله روزانه و معامله شناور است. هر یک از این سبک‌های معاملاتی ویژگی‌های خود را دارند. این کتاب برای افرادی که می‌خواهند از این دو سبک معاملاتی در بازار فارکس استفاده کنند بسیار مناسب است.

تفاوتی ندارد که شما یک معامله‌گر مبتدی یا معامله‌گر حرفه‌ای در بازار فارکس باشید، این کتاب می‌تواند به شما استراتژی‌های مختلف مانند استراتژی تکنیکال و استراتژی بنیادی را آموزش دهد.

الگوهای شمعی ژاپنی

بهترین کتاب های آموزش فارکس

  • اثر: استیو نیسون

همانطور که می‌دانید معامله گری شامل یک روش یا قانون ثابت و مدون نیست و افراد سبک و سیاق معامله‌گری خاص خود را دارند. عده‌ای خود را معامله گر پرایس اکشن دانسته و عده‌ای برمبنای اندیکاتورهای مختلف معاملاتشان را انجام می‌دهند.

الگوهای شمعی ژاپنی را می‌توان جزء جدا نشدنیِ بسیاری از چارت‌ها و معاملات دانست و اینجاست که استیو نیسون می‌گوید کندل‌ها، چراغ راه معامله گری هستند. در این کتاب استیو نیسون (معرف نمودارهای شمعی ژاپنی به دنیای غرب)، تمامی دانسته‌ها و تجربیات خود را جمع آوری کرده است.

کتاب سیاه معامله گری فارکس

بهترین کتاب های آموزش فارکس

  • اثر: پائول لنگر

اگر معاملات ناموفق در فارکس دارید و سرمایۀ خود را در این بازار از دست داده‌اید، کتاب سیاه معامله گری فارکس مناسب شماست. نویسندۀ این کتاب یک معامله‌گرِ واقعی است که در پی از دست‌دادن بیشتر سرمایۀ خود، بر آن شد تا روشی را بیابد که قدرتمندانه معامله کند و همواره موفق باشد. وی در این کتاب، روش انجام موفق معاملات خود را به‌طور کامل در اختیار شما قرار داده است.

معامله با بهترین الگوهای نموداری

بهترین کتاب های آموزش فارکس

  • اثر: توماس بولکوفسکی

توماس بولکوفسکی در این کتاب، وجه تمایز بین الگوهای نموداری قوی و ضعیف را نشان می‌دهد. نویسندۀ کتاب با سیستم ویژۀ خود به این سؤال پاسخ می‌دهد که کدام ‌یک از الگوهای نموداری عملکرد بهتری دارند و کدام‌یک از آن‌ها عملکرد ضعیفی دارند.

توماس بولکوفسکی در این کتاب، با استفاده از پژوهش در هزاران الگوی نموداری، دقیق‌ترین روش تجزیه و تحلیل عملکرد الگوهای نموداری شرح می‌دهد.

پرایس اکشن روندها

بهترین کتاب های آموزش فارکس

ال بروکز با تشریح متد معامله گری روزانه خویش در آثارش، به دنبال آموزش استراتژی‌ها و روش‌هایی است که مخاطب بتواند بدون توجه به روند، در هر بازاری کسب سود کند. از همین جهت وی تجربیات خود را در سه کتاب به نام‌های روندها، محدوده‌های معامله و بازگشت‌ها گردآوری کرده است.

بنا به گفته نویسنده، این کتاب‌ها باید به صورت گام به گام و به ترتیب (یعنی ابتدا کتاب روندها، سپس محدوده‌های معامله و در پایان کتاب بازگشت‌ها) مطالعه شوند تا بتوان بهترین نتیجه را گرفت.

تحلیل موج های الیوت در بازار سرمایه

بهترین کتاب های آموزش فارکس [20 اثر برتر]

  • اثر: رابرت ر. پریچر

افراد مختلف در انجام معاملات خود، از متد و سبک‌های متفاوت بهره می‌گیرند که یکی از متداول‌ترین این متدها، تحلیل بر اساس امواج الیوت است؛ روشی مشهور که هر فعال بازار سرمایه، کم و بیش در مورد آن شنیده است.

رابرت پریچر در این کتاب که مشتمل بر هشت فصل بوده، به بررسی نظریه الیوت در بازار سرمایه پرداخته و ضمن تشریح کامل این امواج همراه با موارد عملی، رابطه امواج با نسبت‌های فیبوناچی را به طور ملموس بیان کرده است.

الگوهای شمعی ژاپنی

بهترین کتاب های آموزش فارکس [20 اثر برتر]
بهترین کتاب های آموزش فارکس
  • اثر: استیو نیسون

کتاب الگوهای شمعی ژاپنی که در 18 فصل تدوین شده یکی از بهترین کتاب های آموزش فارکس است.

نمودارهای شمعی و خطوط روند، الگوهای شمعی و سطوح اصلاحی فیبوناچی، شمع‌های ژاپنی با میانگین‌های متحرک، نمودار شمعی با اسیلاتورها، حجم معاملات با نمودار شمعی، الگوهای شمعی و اواج الیوت، دادوستد با نمودار شمعی و … از جمله مواردی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

سوالات متداول

کتاب آموزش فارکس چی بخونیم؟

بهترین کتاب های آموزش فارکس در این مطلب معرفی شدند و شما می‌توانید برای افزایش اطلاعات خود در این بازار از آنها استفاده کنید. اما از بین برترین‌ها می‌توان به الگوهای شمعی ژاپنی، معامله گر پرایس اکشن و معامله گر منضبط اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین کتاب های آموزش فارکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید